Hirka har en drøm

I morgen er det en uke siden termin. Har de siste 2 døgn hatt mye vonde kynnere (maserier?) men de gjør ikke annet enn å slite meg ut. Ryggen har også slått st vrang, så klarer nesten ikke gå. Jeg hadde prolaps for tre år siden, og kjennes nesten ut som det har slått seg opp igjen.
Veit ikke om jeg klarer det her mer... Tungt og vondt og utslitt. Bare griner i dag. Vil ikke mer! Vil ikke ha baby (oi så fæl tanke!!) Samtidig er jeg nå så sliten at jeg absolutt ikke vil gå i fødsel for det tror jeg helt ærlig ikke jeg klarer...! Har ingenting å gå på. Huff, sikkert bare sjukt hormonell..
 
I morgen er det en uke siden termin. Har de siste 2 døgn hatt mye vonde kynnere (maserier?) men de gjør ikke annet enn å slite meg ut. Ryggen har også slått st vrang, så klarer nesten ikke gå. Jeg hadde prolaps for tre år siden, og kjennes nesten ut som det har slått seg opp igjen.
Veit ikke om jeg klarer det her mer... Tungt og vondt og utslitt. Bare griner i dag. Vil ikke mer! Vil ikke ha baby (oi så fæl tanke!!) Samtidig er jeg nå så sliten at jeg absolutt ikke vil gå i fødsel for det tror jeg helt ærlig ikke jeg klarer...! Har ingenting å gå på. Huff, sikkert bare sjukt hormonell..
Hadde en periode på slutten hvor jeg var så sliten at jeg ønsket at alt skulle ta slutt [emoji85] Men da vannet gikk og ting endelig begynte å skje fikk jeg en ny giv! Håper det skjer noe snart for deg, og at alt går fint [emoji173] snart har du et lite mirakel i armene som du skal bli kjent med, og snart er kroppen din mye tilbake til normalen! [emoji7]
 
I morgen er det en uke siden termin. Har de siste 2 døgn hatt mye vonde kynnere (maserier?) men de gjør ikke annet enn å slite meg ut. Ryggen har også slått st vrang, så klarer nesten ikke gå. Jeg hadde prolaps for tre år siden, og kjennes nesten ut som det har slått seg opp igjen.
Veit ikke om jeg klarer det her mer... Tungt og vondt og utslitt. Bare griner i dag. Vil ikke mer! Vil ikke ha baby (oi så fæl tanke!!) Samtidig er jeg nå så sliten at jeg absolutt ikke vil gå i fødsel for det tror jeg helt ærlig ikke jeg klarer...! Har ingenting å gå på. Huff, sikkert bare sjukt hormonell..
Da jeg fødte hadde jeg vært våken i nesten 70 timer (det første av de døgnene sov jeg noen få timer da) og jeg var virkelig helt utslitt. Men ungen kom ut den. Av seg selv. Uten vakuum osv. Selv om jeg absolutt ikke orker. «Du må presse!!!» sa de til meg. «jeg kan ikke!» gråt jeg. Men ut kom hun.

Så det er utrolig hva kroppen får til. ❤️
 
I morgen er det en uke siden termin. Har de siste 2 døgn hatt mye vonde kynnere (maserier?) men de gjør ikke annet enn å slite meg ut. Ryggen har også slått st vrang, så klarer nesten ikke gå. Jeg hadde prolaps for tre år siden, og kjennes nesten ut som det har slått seg opp igjen.
Veit ikke om jeg klarer det her mer... Tungt og vondt og utslitt. Bare griner i dag. Vil ikke mer! Vil ikke ha baby (oi så fæl tanke!!) Samtidig er jeg nå så sliten at jeg absolutt ikke vil gå i fødsel for det tror jeg helt ærlig ikke jeg klarer...! Har ingenting å gå på. Huff, sikkert bare sjukt hormonell..
Høres akkurat ut som slik jeg hadde det på slutten, ville nesten ikke ha babyen lenger, var så demotivert... håper du finner motivasjonen igjen!
 
Da jeg fødte hadde jeg vært våken i nesten 70 timer (det første av de døgnene sov jeg noen få timer da) og jeg var virkelig helt utslitt. Men ungen kom ut den. Av seg selv. Uten vakuum osv. Selv om jeg absolutt ikke orker. «Du må presse!!!» sa de til meg. «jeg kan ikke!» gråt jeg. Men ut kom hun.

Så det er utrolig hva kroppen får til. ❤️
Det der er jo kopi av min fødsel nå... aldri hatt en så lang og tung økt før!
 
Ferdig på kontroll, 1 uke over termin. Alt er helt supert med både meg og frøkna i magen. Estimert til 3700g, mormunnen er myk og hodet helt nede. Gynekolog var usikker på om det er noen åpning for hun kom ikke helt til (det var vondt!). :inpain:
Ikke hatt noe veldig mye mer blodslim (litt mer nå etter undersøkelsen). Lå med CTG og har kontraksjoner med 6-10 minutters mellomrom, men er ikke vonde og tar seg liksom ikke opp.. men jordmor er optimistisk og håper jeg kommer inn igjen før fredag. Har fått tid fredag kveld til å sette inn ballong :) så nå kan jeg hvertfall skimte lys i enden av tunnelen! :)
 
Oi! Her var det ikke oppdatert på en stund! :p
Verdens vakreste Stella kom til Verden kl 01:04 14. Juni. Vannet gikk med et splæsj midt på dagen den 13, og innen kl 15 hadde jeg 3 cm åpning. Lang historie kort; heftige trykke rier, den siste halve cm rikket seg ikke på mange timer, epidural som ikke fungerte og baby som lå litt på skrå. Tok lang tid, men ut kom hun ved hjelp av klipp, vakuum og en times pressing (når jeg endelig fikk lov til å presse). Frøkna pusta litt dårlig, så ble sendt til nyfødtintensiven i Drammen og jeg ble sendt til operasjon siden livmora var motvillig og hadde rar fasong. Mista en del blod og. Gikk veldig fint altså! Men første halve døgnet opplevdes veldig dramatisk :)
Ble også lagt inn igjen forrige torsdag med ekstreme magesmerter. Trolig infeksjon i livmor... hjem igjen lørdag.
Men nå går alt strålende!! :D :p
Vi ruuuuler på ammefronten og frøkna går veldig bra opp i vekt. Koser oss både hjemme og ute på tur. Hun elsker både vogna og å kjøre bil. :)
Jeg er en smuuuule i mangel på søvn, og er ikke vilt begeistret for natteamming og maks 3 timer sammenhengende søvn, men sånn er det bare :p det er såååå verdt det for lille frøkna sin del :D
8B132D6C-F96B-4322-BE61-5655E20250E8.jpeg
 
Her er det lenge siden jeg har vært innom ser jeg ja! Gratulerer så masse med jenta deres [emoji173][emoji173]
 
Back
Topp