Hva er det fineste og minst fineste jente og guttenavnet dere vet?

Aneelise

Flørter med forumet
Fineste jente og guttenavnet :

Mathilde og Mathias:). også veldig gla i Aurora,Emilie og Leah + Liam,Daniel og Gabriel.

Minst fineste navnet jeg vet :

Gutt
Leander
Chrisander
Leon

Jente 
Alt som slutter på borg,hild,gunn,rud og run, også Eira,Mira og Liah
 
Utenom de ungene jeg har må det bli Mila på jente og Sebastian på gutt:-) Minst fine navn er litt vanskelig for de fleste navn vokser på meg,men kjellfrid og kjellbjørn vil jeg nok aldri synest er noe fint...
 
Sebastian er nydelig,samme med Mille:).

Helt enig med de 2 navnene du ikke liker også,grusomt.
 


Aneelise skrev:
Fineste jente og guttenavnet :

Mathilde og Mathias:). også veldig gla i Aurora,Emilie og Leah + Liam,Daniel og Gabriel.

Minst fineste navnet jeg vet :

Gutt
Leander
Chrisander
Leon

Jente 
Alt som slutter på borg,hild,gunn,rud og run, også Eira,Mira og Liah


Kan jeg spørre hvorfor du synes Leon er et av de styggeste navna du vet om, da du synes Liam er et av de fineste? Det er etter min mening, to nesten like navn 
 
Leon er ikke pent,har aldri likt det,og jeg ser heller ingen likhet i Liam og Leon
 


Aneelise skrev:
Leon er ikke pent,har aldri likt det,og jeg ser heller ingen likhet i Liam og Leon


er du seriøs? si navna inni deg da. blir jo samme som å si at erik og eirik ikke er like i det heeeele tatt!!! 
 
hei hei ;)

synes det er kjempe flott at folk kommer med forslag til hva som kan være fine gutte/jentenavn;) dermed kan andre få gode tips osv. ;))
Det som er mindre kult er vel å slenge ut om hvilke navn som er stygge? :O
ser liksom ikke helt vitsen med det?!? jeg har selv en sønn med navnet Leon og syntes det var kjipt å lese dette innlegget..
Er selvfølgelig heeelt greit med delte meninger og synspunkt og vi kan ikke alle like det samme, men negative kommentarer som kan være støtende for andre (som barnenavn o.l) bør en unngå å ta opp!! Etter min mening vertfall..
 
Mamii : Ikke Enig i det hele tatt, Liam er fint og Leon veldig mye mindre pent, jeg forbinder det med Dyr. 
 
Jeg mente ikke og fornærme deg,så beklager så mye,men Leon,minner meg om Leonberger,den hunden,derfor klarer jeg dessverre ikke det navnet,men var ikke mening og fornærme noen
 


Needlepin skrev:
hei hei ;)

synes det er kjempe flott at folk kommer med forslag til hva som kan være fine gutte/jentenavn;) dermed kan andre få gode tips osv. ;))
Det som er mindre kult er vel å slenge ut om hvilke navn som er stygge? :O
ser liksom ikke helt vitsen med det?!? jeg har selv en sønn med navnet Leon og syntes det var kjipt å lese dette innlegget..
Er selvfølgelig heeelt greit med delte meninger og synspunkt og vi kan ikke alle like det samme, men negative kommentarer som kan være støtende for andre (som barnenavn o.l) bør en unngå å ta opp!! Etter min mening vertfall..

Helt enig,ingen navn som jeg har valgt her,men jeg er litt av den oppfattning: hvis ikke man har noe pent å si,så tier man stille :))
 


Aneelise skrev:
Jeg mente ikke og fornærme deg,så beklager så mye,men Leon,minner meg om Leonberger,den hunden,derfor klarer jeg dessverre ikke det navnet,men var ikke mening og fornærme noen


jeg synes det er helt greit at folk har egne oppfatninger og meninger om et navn.. Jeg ser bare ikke vitsen i å legge negative meniger om et navn ut på en slik offentlig side som dette.
Du må gjerne synes at Leon (og di andre navnene du nevnte) er et stygt navn, minner deg om dyr osv...men hva er vitsen med å si dette da??..kan man ikke holde slike meninger for seg selv?
 


Needlepin skrev:
hei hei ;)

synes det er kjempe flott at folk kommer med forslag til hva som kan være fine gutte/jentenavn;) dermed kan andre få gode tips osv. ;))
Det som er mindre kult er vel å slenge ut om hvilke navn som er stygge? :O
ser liksom ikke helt vitsen med det?!? jeg har selv en sønn med navnet Leon og syntes det var kjipt å lese dette innlegget..
Er selvfølgelig heeelt greit med delte meninger og synspunkt og vi kan ikke alle like det samme, men negative kommentarer som kan være støtende for andre (som barnenavn o.l) bør en unngå å ta opp!! Etter min mening vertfall..

helt enig med deg. Å nevne de fineste navna man veit om, er veldig koselig og gir masse inspirasjon. men å spørre om de styggeste navna man veit om og så nevne et navn (Leon) som veldig mange har på sønnen sin, er helt unødvendig og hører ikke hjemme på et forum for voksne mennesker syns jeg! Personlig syns jeg Leon er et av de fineste guttenavnene som finnes <3 
 
David og Anna er mine favorittnavn. Det andre spørsmålet vil jeg ikke svare på :-)
 
Det finnes så mange flotte navn, umulig å plukke ut noen sånn på stående fot, men Idun, Sol, Sondre, Eik, Rebecca, Storm, Leon, Trym og Markus er noen av favorittene mine :)
 
Det finnes så mange flotte navn, umulig å plukke ut noen sånn på stående fot, men Idun, Sol, Sondre, Eik, Rebecca, Storm, Leon, Trym og Markus er noen av favorittene mine :)
Blåser du liv i gamle tråder i nattens mørke? :p
 
Mine favoritter er: Helene, Anna, Ingvild, Ingeborg, Kristin og Katrine.

Og Eivind, Håkon, Jonas, Magnus, Lasse og Åsmund.
 
Alina abbygail leander floke lukas Isak Liam

Alina Bjørk mangle flere:)
 
Snedig tråd. Hvilke navn man ikke synes er fin.. greit nok hvilken navn man synes er fin! Men "det navnet synes jeg ikke er fint/mindre pent/liker ikke"

Synd om noen har det navnet her inne da, på seg selv eller barna..o_O
 
Om.noen ikke liker navnet ril mitt barn må det være greit tenker jeg, vi har forskjellig smak.
 
Back
Topp