Badedrakt? Badebleie? UV-drakt? Hva har de små på på stranda?

Blu-Ray

Forumet er livet
Oktoberskattene 2015
Novemberlykke 2015
Har to barn på 2 og 4 år, eldste har badedrakt på stranda, men bestilte en tankini for badedrakter er litt stramme til henne ofte, fordi hun er så lang, for alderen, så er lang og slank. Da sitter todelt bedre.

Yngste skal ha badebleie, og ser an tiden på dagen og været om det blir UV-drakt. Sitter gjerne mye i sola, i vannkanten, og mine to barn har så veldig lys hud etter meg så de blir veldig lett solbrente. Da mener jeg veldig. UV-klærne er supre sånn sett, litt mindre stress med smøring akkurat der - mer tid til gøy og lek :)

Har også en badedrakt yngste har arvet etter storesøster, men hun er ikke helt pottetrent enda så litt gambling å ha den på :p :p

Hva bruker dere på deres på samme alder?
 
Min på 4 bruker badeshorts/bukse og har alltid brukt det. Hadde vel badebleie under før han slutta med bleie, men aldri noe annet.
Lys i huden, men aldri blitt brent.
 
Minste på 5 mnd bruker UV drakt, mellomste på 3 år og eldste på 5 år bruker badeshorts og caps :happy: Smøres godt med solkrem.
 
Vi drar nesten aldri på stranda. Ser for meg at de gangene vi gjør det i sommer blir det etter kl 15 i allefall. Så da holder det fint med badedrakt. Og solkrem selvfølgelig. Vi har tenkt å prøve å være mest mulig inne i tidsrommet 11-14/15 på de mest solfylte dagene (det anbefales ikke at barn er i sola i det hele tatt i den perioden, og i andre land er det vanlig å holde seg inne da), i allefall søke skygge. Være ute 9-11 og etter kl 15 fram til leggetid heller. Også da mest mulig i skyggen :)

Men om man skal være mye ute i sola og spesielt på dagen er nok UV-klær en god investering. :)

Jenta vår på tre og et halvt har allerede blitt veldig brun av å være ute hele dagen i barnehagen disse solfylte ukene. Vi har smurt med 30 (cosmica fysisk filter) hver eneste dag. Men hun har en hud som tåler sola godt. Bare blitt solbrent en gang, det var i fjor, og da hadde barnehagen glemt å smøre og det var en av de første dagene med sol... så da ble hun litt rosa på armene... :-/
 
Han på 4,5 år bruker shorts. Han på 8,5 mnd kommer jeg til å bruke uv-drakt på etter hvert.
 
Hu på 10 bruker bikini
Hu på 2 bruker badebleie eller bikini
Han på 4mnd bruker badebleie, kanskje uv-drakt
 
Vår 2åring veksler mellom bleie og tskjorte/solhatt og å være naken. I Syden brukte han litt UVdrakt også :)
 
Når mine brukte bleie hadde de enten badedrakt over eller bikinitruse. Nå er det stort sett bikini de vil ha.
 
Badebukse
 
Har aldri brukt uv drakt til mine. Brukte badebleie før de slutta med bleie. Og etter det har de brukt shorts og badedrakt
 
Seksåringen Har brukt badedrakt eller bikini/bikinibukse. Toåringen må visst ha badebleier siden vi er så mye på stranda og hver gang han går i badeshorts så bæsjer han:p
 
De på fire og seks bruker badeshorts. Dersom vi er der når sola steiker på det verste har de uv-trøyer, men stort sett holder det med shorts og hodeplagg, samt grundig smøring. Minsten på snart to har badebleie og uv-drakt.
 
Minsten på snart tre går helst naken, men har badetruse/badeshorts/uvdrakt. Ser an litt, men ofte er vi ikke på stranda i mange timer, så da er det greit å få være litt naken syns jeg.
Jentene på 6 og 8 bruker bikini eller badedrakt.
 
10 år - badedrakt. 0 problem å finne badedrakt selv om hun er veldig lang for alderen.. Bare å gå opp i str det..

8 år - badebukse (gutt)

4 år - badebukse (gutt)

Uv-tøy har de aldri brukt..
 
Badedrakt og UV drakt, hjemme bader hun mest naken
 
Vi skal til Kroatia til helga og da skal 2åringen ha badebleie og badedrakt :) han på snart 6mnd skal ha badebleie (tar med uv-drakt) hvertfall, og unngå sola så godt det lar seg gjøre :)
 
Her har begge barna badebleie og uv drakt (2år og 9 mnd). Storebror vil helst gå naken, men kjenner at jeg ikke er helt komfortabel med det , vet liksom aldri hvilke hensikter folk har for å gå på stranda. Har uv telt. Synes det er vekdig greit at lillesøster har mulighet for å være litt i skyggen. Begge har også solhatt.
 
9åringen (gutt) har badeshorts.

7åringen (jente) har badetruse eller badedrakt.

4åringen (gutt) badeshorts.

Vi tar på t-skjorte for å skjerme litt hvis vi er lenge på stranden.
 
Back
Topp