Utstyr til leirskole

Her må de ha regntøy på leirskole fordi de skal fiske og være ved vannkanten, skalltøy blir da ofte skittent og vått, så gammel god gummidress er best der[emoji5]
Vi har aldri brukt regntøy og heller ikke blitt våt så er litt bortkastet synes jerg å kjøpe noe som skal brukes kun 5dager
 
Vi har aldri brukt regntøy og heller ikke blitt våt så er litt bortkastet synes jerg å kjøpe noe som skal brukes kun 5dager

Har heller aldri blitt våt i skalltøy men mye flekker har jeg sett, og det kan fint unngås om man bruker regntøy, men skjønner at mange ikke gidder for noen dager, vi har et billig sett fra sparkjøp til 99 pr.del så tenkte det var like greit å kjøpe[emoji5]
 
Har heller aldri blitt våt i skalltøy men mye flekker har jeg sett, og det kan fint unngås om man bruker regntøy, men skjønner at mange ikke gidder for noen dager, vi har et billig sett fra sparkjøp til 99 pr.del så tenkte det var like greit å kjøpe[emoji5]
Vi har solgt alt etterpå, kun en jakke med flekker vi ikke fikk bort. De krever uansett regntøy så vi må nok kjøpe men miljøvennlig er det nå ikkr ,for det blir nok ikke brukt etterpå
 
Neida men det som var lagr ut var dwt her + liggeunderlag,matboks og spisebestikk

Men kan forstå at det kan bli dyrt for noen. Jeg hadde to i klassen min som måtte bli hjemme for de hadde ikke råd til utstyr og det er trist synes jeg. Skulle vær en mulighet for de som ikke hadde råd skulle fått litt hjelp av noen. For alternative er ikke leirskole og det er trist for barna [emoji57]
 
Vi hadde alt her hjemme da vårt barn dro på leirskole. de fleste har vel klær etter vær, sengetøy osv i hjemmet sitt?
 
Brennabu, aldri hørt om dette stedet jeg. Men ble litt overrasket over alt de krevde [emoji85]
Vi ha råd og penger nok sånn sett, men ikke alle som er så heldige [emoji57]

Men hva er aktivitetene, lista ser jo ut som skal igjennom 4 årstider og norge på langs[emoji23]
 
Det ser ut som dere skal på.vinteren og det krever annen bekledning såklart


Ja, vinteren blir det men de krever fortsatt enormt med utstyr synes jeg. Bare gamasjer liksom, hvem bruker det i dag[emoji85][emoji23] ( Unnskyld om jeg fornærmet noen nå[emoji28])
Her kjøper vi tøy med «gamasjer» på buksen som fint festes i skoene, men det holder vist ikke[emoji85] Synes listen var lang, og kravene var høye, jeg reagerte litt for det er mange barn som ikke får til å skaffe alt dette.
 
Shit! Det der hadde jeg faktisk protestert på.

Tenker at plaster, bandasje, skismurning - er ting skolen kan stå for. Ha med egen solkrem er greit.

Det er faktisk skolen sitt ansvar å ha med førstehjelpsskrin når de har ansvar for en skokk med barn på tur
 
Ja, vinteren blir det men de krever fortsatt enormt med utstyr synes jeg. Bare gamasjer liksom, hvem bruker det i dag[emoji85][emoji23] ( Unnskyld om jeg fornærmet noen nå[emoji28])
Her kjøper vi tøy med «gamasjer» på buksen som fint festes i skoene, men det holder vist ikke[emoji85] Synes listen var lang, og kravene var høye, jeg reagerte litt for det er mange barn som ikke får til å skaffe alt dette.

Gamasjer er gull verdt når de går i løssnø. Slipper snø i skiskoa. her jeg bor bruker barna gamasjer.
Du får kjøpt slike på sport1 for 200 ca. Hvis ikke er det mulig å låne også.
 
Men hva er aktivitetene, lista ser jo ut som skal igjennom 4 årstider og norge på langs[emoji23]

Jeg vet [emoji85][emoji23]
Jeg lurte litt på hva slags fremkomstmiddel skal de bruke når 40 elever skal ha med seg alt dette. Egen buss til utstyr [emoji23]
De skal stå en del på ski tror jeg, så kan de stå slalåm, mulig de skal sove ut for jeg mener de sa de dro i mars.
 
Men kan forstå at det kan bli dyrt for noen. Jeg hadde to i klassen min som måtte bli hjemme for de hadde ikke råd til utstyr og det er trist synes jeg. Skulle vær en mulighet for de som ikke hadde råd skulle fått litt hjelp av noen. For alternative er ikke leirskole og det er trist for barna [emoji57]

Da du var ung? Eller nå? Leirskole og ting skolen arrangerer skal ikke koste penger for foreldrene.
Kjempetrist!
 
Gamasjer er gull verdt når de går i løssnø. Slipper snø i skiskoa. her jeg bor bruker barna gamasjer.
Du får kjøpt slike på sport1 for 200 ca. Hvis ikke er det mulig å låne også.

De fungerer akkurat på samme måte de i buksene, er en hempe foran slik at snøen holder seg unna skoen. Vi går mye i løssnø, men aldri hatt behovet [emoji85]Men ja, skal kjøpe med oss noen sånne [emoji16][emoji1303]
 
Når jeg var ung, mitt barn har ikke reist enda. Men jeg kan vel nesten si at noen barn uteblir fra den turen og det er trist [emoji20]

Fy sørn! Det skal ikke koste foreldrene en eneste krone og sende barn på leirskole.
Ang utstyr. Så er det ikke krise om noen ikke har gamasjer eller noen ikke har noe
 
Back
Topp