Utstyr til leirskole

Kengu

Forumet er livet
VIP
Hva tenker dere at folk flest har i hus av det som trengs til leirskole

  • Regntøy, både bukse, jakke og støvler.
  • Inne- og utesko.
  • Vindtett jakke.
  • Gensere.
  • Stillongs.
  • Tykke sokker.
  • Lue, votter og skjerf.
  • Badetøy.
  • Håndkle og såpe
  • Laken, dynetrekk og putevar (eller sovepose, laken og putevar).
  • Termos.
  • Ryggsekk.
  • Et ekstra skift fra innerst til ytterst.


Måtte dere kjøpt mye av dette eller har dere det?
 
Vi har alt dette i hus. Og det er vel ting man gjerne har, men skal ikke si at "alle" har det heller.
 
Vi har det. Heldigvis. Nå skal mi på leir om rett over ei uke med klassen og det står at det skal ikke være slik at noen må kjøpe nytt bare for turen.
 
Vil tro de fleste har dette i hus.
 
Vi har alt dette i hus, til alle sammen.
Og vil si at alle burde ha alt dette i hus, om ikke sovepose, så har jo alle dyne med sengetøy.
 
Vi har alt dette i hus, men skjønner at ikke alle har alt dette...
 
Grunnen til at jeg lurte var fordi jeg så et innlegg i dag om at skole ikke var gratis og at det ble så dyrt å dra på leirskole.
 
Vi har ikke alt, mangler regntøy og støvler men ellers har vi det meste i hus
 
13-åringen her har ikke regntøy, støvler og stilongs. Men ellers hat vi det. Kjøper ikke regntøy/støvler/stilongs til han hvert år når han uansett aldri bruker det, det har vi sluttet med.
 
Alt dette bør man ha om man har aktive barn som går på skolen[emoji106]
 
13-åringen her har ikke regntøy, støvler og stilongs. Men ellers hat vi det. Kjøper ikke regntøy/støvler/stilongs til han hvert år når han uansett aldri bruker det, det har vi sluttet med.
Min har skalltøy og goretex sko, men ikke regntøy og støvler, det bruker vi ikke .
Men må visst det nå da
 
Min har skalltøy og goretex sko, men ikke regntøy og støvler, det bruker vi ikke .
Men må visst det nå da
Hadde sendt med Goretex og skalltøy jeg. Hadde ikke kjøpt inn noe nytt for anledningen, såfremt jeg ikke hadde et brukende alternativ.
 
Min har skalltøy og goretex sko, men ikke regntøy og støvler, det bruker vi ikke .
Men må visst det nå da
Hadde ikke kjøpt inn annet jeg da, det viktigste må vel være at han er tørr.
 
Det er visst sagt det må være regntøy for fe skal stå ute i vannet..

Her må de ha regntøy på leirskole fordi de skal fiske og være ved vannkanten, skalltøy blir da ofte skittent og vått, så gammel god gummidress er best der[emoji5]
 
Grunnen til at jeg lurte var fordi jeg så et innlegg i dag om at skole ikke var gratis og at det ble så dyrt å dra på leirskole.

Men det er da ikke alle som krever bare dette?
Her er listen min skal ha med seg på tur, nei vi har ikke alt dette og tenker vi har mer enn alle andre. IMG_0870.jpgIMG_0871.jpg
 
Back
Topp