Lag på lag med solkrem

R

RoseBusk

Guest
Hei

Jeg blir veldig fort solbrent og jeg har vanligvis veldig tørr hud. Huden min blir enda tørrere om sommeren når jeg er i sola, derfor må jeg smøre meg ofte.
Jeg bruker faktor 50 nå, men opplever å bli rød på utsatte steder uansett.

Har du noen gode råd? Bør jeg smøre noe under solkremen mot den tørre huden?
Hva med at det blir lag på lag med solkrem gjennom en hel dag? Bør jeg vaske huden for hver gang?
 
Gå ned i faktor, og smør oftere. Jeg kan ikke bruke faktor høyere enn 30, da blir jeg rød.
 
Vask huden på kvelden, så du får vekk all solkrem. Smør så med fuktighetskrem eller aftersun :)
 
Har opplevd lignende og har da byttet merke. Bruker stift utsatte steder i tillegg. Faktor 50 her også.
 
Hei

Jeg blir veldig fort solbrent og jeg har vanligvis veldig tørr hud. Huden min blir enda tørrere om sommeren når jeg er i sola, derfor må jeg smøre meg ofte.
Jeg bruker faktor 50 nå, men opplever å bli rød på utsatte steder uansett.

Har du noen gode råd? Bør jeg smøre noe under solkremen mot den tørre huden?
Hva med at det blir lag på lag med solkrem gjennom en hel dag? Bør jeg vaske huden for hver gang?


Hei :)
Solbrent og tørr hud er ikke så kjekt.
Ang solkrem så ville jeg brukt en solkrem som er beregnet for sensitiv hud, som la Roche Posay er.https://www.komplettapotek.no/categ...ie?nlevel=16§1612&manufacturer=La Roche-Posay

Jeg vlle i starten av sesongen brukt faktor 50, redusert til 30 etterhvert som grunnlaget har kommet. Solkremen vasker du fint av i dusjen og bruk gjerne en dusjolje. Det er viktig at du ikke bruker en for sterk såpe som tørker ut huden din. Deretter ville jeg brukt en god fuktighetskrem. Ønsker du et forslag så ville jeg brukt La roche posay sin Lipikar krem, https://www.komplettapotek.no/search?q=lipikar+balm.

Når du smører solkrem på huden din , så tenk at du skal bruke en håndfull solkrem til en hel kropp. Er det masse sol og du svetter, bør du gjenta dette 2-3 ganger i løpet av tiden du er i solen.

Ønsker deg en god sommer.
Mvh Kari, Komplett Apotek
 
Back
Topp