48 timers-regel

Lilleulven

Forumet er livet
VIP
Himmelbarn
Januarlykke 2016
❤ Juliskattene 2018 ❤
Er det vanligvis en regel på 48 timer borte etter feber og i barnehagen? Eller bare omgangssyke?
 
I barnehagen vår har de hatt regel om en feberfri dag, men den har ikke blitt håndhevet veldig strengt. Om barnet er feberfritt fra midt på dagen, dagen før f.eks, og allmenntilstanden er god, så får de komme i bhg.
 
Her er det 24 timer etter feber, 48 timer etter omgangssyke.
 
24 t feberfri
48 t etter siste oppkast er det i barnehagen til ungene
 
48 på omgangssyke.
Sunn fornuft på feber

Sign. 48-timersregelen ved omgangssyke er vi strenge på, mens vi anbefaler en feberfri dag. Som Kengu sier: Det brukes sunn fornuft. Sender vi et tydelig sykt barn hjem med feber forventes det at det blir hjemme neste dag, men hadde det feber morgenen før, var hjemme og i storform sier vi ikke noe på at de kommer i bhg.
 
48 timer ved omgangssyke er en «regel». En feberfri dag er en anbefaling :)
 
Ingen av delene.
Kan komme i bhg når feberen er borte (sier de ikke kan kreve å holde barnet borte når det ikke lenger er sykt). Ved omgangssyke har jeg aldri hørt noe, men en gang det var mye oppfordret de foreldrene og holde barna hjemme til barnet var helt frisk og ikke smittsomt (hva nå enn det er).
 
48 timer på diaré eller oppkast uavhengig av om det er omgangssyke eller ikke.
Feber er 24 timer som hovedregel, men almenntilstanden er viktigere.
 
48 timer på omgangssyke og feberfri i et døgn [emoji4]
 
De anbefaler feberfri dag slik at barnet får komme til hektene. Man blir gjerne sliten etter å ha hatt feber.
48 timer på omgangssyke.
 
48t/2dag etter sist gang barnet spydde. 24-timers etter feber
 
Feber er ikke sykdom, så ser ikke hvorfor barn ikke skal kunne dra i barnehagen og almenntilstanden er god? Jeg har ett feberbarn som får feber av for lite søvn f.eks. Skulle jeg holdt barnet hjemme 24 timer for hver gang barnet hadde litt feber så hadde vi ikke vært i barnehagen.
Allmentilstand derimot er viktig å se på, dårlig allmenntilstand= hjemmedag, god= barnehagen.
Feber smitter ikke så ingen grunn til å holde barnet borte av den grunn :)
 
Back
Topp