Hvilke barnesykdommer har barna hatt?

  • Trådstarter Moderator Steffen
  • Opprettet
Kun den 4. Viste ikke at det var det han hadde før etter han var frisk igjen. Så var ikke så ille.
Samme her. Har kun hatt den 4., og jeg skjønte at det var det når utslettet var borte. Da hadde hun hatt feber 3 dager uten noen andre vondter, så utslett på dag 4.
 
Ingen, som jeg vet om. Han er 12 år og jeg gruer meg spesielt til den dagen vannkoppene slår til. Den blir gjerne verre dess eldre man er [emoji53].
 
Nr 1
Munn og hånd syke
Vannkopper
Udenfisisert utslett
Øreverk x 3

Asma ( kan det telles med ?)

Nr2

Ta virus
Luftveisinfeksjon
Streptokokker
 
Ene hadde vannkopper da han var 9
 
Av barnesykdommer så har dem bare hatt vannkopper. Det er vel også den eneste barnesykdommen det ikke er vaksine mot, er det ikke?
 
Av barnesykdommer så har dem bare hatt vannkopper. Det er vel også den eneste barnesykdommen det ikke er vaksine mot, er det ikke?
Finnes vaksine, men den er ikke i vaksinasjonsprogrammet. Anbefales til de som ikke bør få vannkoppene, samt til voksne. Jeg fikk vannkopper som voksen, det anbefales ikke.
 
Eldste har hatt vannkopper og den fjerde barnesykdommen.
 
Finnes vaksine, men den er ikke i vaksinasjonsprogrammet. Anbefales til de som ikke bør få vannkoppene, samt til voksne. Jeg fikk vannkopper som voksen, det anbefales ikke.
Det hadde jeg også for noen år siden. Ble ikke så dårlig egentlig. Var som influensa. Med kløe
 
To av tre har hatt vannkopper, og så har hvertfall en av de hatt den 4.barnesykdommen. Mulig alle har hatt det, merket lite til det.
 
Av barnesykdommer så har dem bare hatt vannkopper. Det er vel også den eneste barnesykdommen det ikke er vaksine mot, er det ikke?

Finnes vaksine mot vannkopper, men tilbys hovedsakelig kun til folk med underliggende alvorlig sykdom.
Ellers vaksineres det ikke mot skarlagensfeber, den femte barnesykdom og den fjerde barnesykdom (exanthema subitum) :)
 
På 9 år har frøkna hatt:
Brennkopper (men fikk bare en kopp).
Femte barnesykdom.
Fjerde barnesykdom.
Hånd, fot og munnsykdom.

Pluss vanlige virusinfeksjoner som forkjølelse, omgangssyke etc.

Vi håper å få unnagjort vannkopper før hun blir «for stor». [emoji4]
 
Back
Topp