Strekke ut foten til baby

Ellemelle92

Forelsket i forumet
hei!
Denne uken var vi på 4 ukers kontroll på helsestasjonen med lillegull. Da hun skulle måle lengden hans skulle hun strekke ut beina, men så klarte hun ikke å strekke kneet helt ut. Virka som hun syns det var litt rart, men samtidig virka hun ikke veldig bekymret heller, men det ble jo jeg. Så har liksom sett litt på dette i ettertid og sett at når han strekker ut beina så er det alltid en liten «knekk» i kneet, det blir liksom ikke helt strakt. Regner ikke med å få noe medisinsk svar her altså, men bare lurte på hvordan dette er med deres babyer? Klarer de å strekke ut kneet helt?

Jeg kommer til spør legen om dette på 6 ukers kontroll så klart :)
 
Her måler de ikke lengde før 3 måneders kontrollen nettopp fordi de ikke skal strekke ut kneet
 
Her måler de heller ikke lengde før barnet greier å strekke seg helt ut selv.
 
Ikke her helt men måler han selv [emoji16] gjør det mens jeg ammer, for da sterkt han føttene ut selv [emoji4]
 
Her måler de ikke lengde før 3 måneders kontrollen nettopp fordi de ikke skal strekke ut kneet
Samme her. Er vel spesielt med tanke på hoftene da slik jeg har forstått det, men mini strekker seg sjelden helt ut. Det er i tilfelle når han har vondt i magen.
 
Samme her. Er vel spesielt med tanke på hoftene da slik jeg har forstått det, men mini strekker seg sjelden helt ut. Det er i tilfelle når han har vondt i magen.
Ja det er det nok, hun sa bare at de ikke ville strekke i beinet før han klarte det selv :)
 
Back
Topp