Veldig varmt barn, men ingen feber

Kakemonster88

Trives på forumet :)
jentene i juni13
VIP
Januar 2017
Nå er jeg spent på om noen har vært borti det samme:

Lille på 1,5 år har alltid vært varm av seg, men nå i det siste har han vært helt ekstrem... Han er i perioder direkte vond å ta på, spesielt hender og føtter...

Vi måler og måler, men måler ikke til feber...

Er det andre som har det sånn? Jeg håper det kanskje bare er været, men blir jo litt bekymra...
 
Ved feber er gjerne hender og føtter kalde, mens man er varm på hodet og magen.

Om han er veldig varm på hender og føtter kan det være relatert til blodsirkulasjon (god blodsirkulasjon), stoffskifte osv. Er dere foreldre varme på hender og føtter?

Ta det opp med legen :)
 
Ved feber er gjerne hender og føtter kalde, mens man er varm på hodet og magen.

Om han er veldig varm på hender og føtter kan det være relatert til blodsirkulasjon (god blodsirkulasjon), stoffskifte osv. Er dere foreldre varme på hender og føtter?

Ta det opp med legen :)
Jeg og mannen er varme av oss, men ikke varme på samme måte som han :)

Får høre med legen etterhvert :)
 
Har dere vært ute i sola? Jeg blir ofte skremmende varm lenge etter å ha vært en del i sola.
 
Du trenger nok ikke å bekymre deg [emoji4]
opplever du at han plages av dette selv? ( sjønner jo at han ikke kan si fra i rene ord [emoji6] )
Minstejenta mi ble også varmere i «kroppen» rundt den alderen.. aktivitetsnivået gikk opp.. og overskuddsvarmen forlater kroppen ved enkleste vei.. topp, hender og foter..
 
Har ei jente på 2,5 som er som en levende varmeovn.
De første døgnene på barsel målte de temperaturen på henne hele tiden fordi de var overbevist om at hun hadde feber. Men kroppstemperaturen var helt normal.
Her er det spesielt hodet som er varmt. Vi kan sitte i sofaen og se på tv, og plutselig er hun helt våt i håret. Går ofte i bare truse her hjemme[emoji6] Og jeg må ha håret hennes i strikk hele tiden sånn at det får lufta seg i topplokket[emoji85]
 
Har ei jente på 2,5 som er som en levende varmeovn.
De første døgnene på barsel målte de temperaturen på henne hele tiden fordi de var overbevist om at hun hadde feber. Men kroppstemperaturen var helt normal.
Her er det spesielt hodet som er varmt. Vi kan sitte i sofaen og se på tv, og plutselig er hun helt våt i håret. Går ofte i bare truse her hjemme[emoji6] Og jeg må ha håret hennes i strikk hele tiden sånn at det får lufta seg i topplokket[emoji85]

Hehe signerer den med truse..og hårstrikk [emoji4]
 
Har ei jente på 2,5 som er som en levende varmeovn.
De første døgnene på barsel målte de temperaturen på henne hele tiden fordi de var overbevist om at hun hadde feber. Men kroppstemperaturen var helt normal.
Her er det spesielt hodet som er varmt. Vi kan sitte i sofaen og se på tv, og plutselig er hun helt våt i håret. Går ofte i bare truse her hjemme[emoji6] Og jeg må ha håret hennes i strikk hele tiden sånn at det får lufta seg i topplokket[emoji85]
Jeg anbefaler å dobeltsjekke hjertet hennes med ultralyd hos kardiologen. Vårt jenta hadde det same som du beskriver. Ingen fant noe, bare ultralyden påvisste en stor hjertefeil. Hu var 2 år.
 
Back
Topp