Andre med bade"angs" offentlig.

Lykkeliten

Glad i forumet
Hei på dere.
Jeg har ikke badet offentlig på snart 6 år. ( siden før jeg ble gravid første gang )
Er overvektig og dårlig selvtillit. Nå har mine to små barn maset mye om å dra på svømmehallen for de har så lyst men jeg klarer bare ikke tanken på å dusje/ bade. Vet det er veldig egoistisk men når jeg ikke klarer å styre den frykten så sliter jeg men mye dårlig samvittighet også.
Andre som er i lik situasjon?
Har ingen familie som kan gjøre det.
 
Føler veldig med deg!

Har selv ikke den "perfekte" kroppen for å si det sånn.. Får helt noia av å tenke på å dusje med noen andre i en svømmehall... Men nå er datter 10mnd og ikke akkurat så mye mas da men :hilarious:

Jeg har jo veldig lyst til å ta med henne til svømmehallen. Men det stopper meg desverre det er veldig synd at kroppen min skal stoppe det..

For jeg sier til meg selv mange ganger om dagen at: "jeg er den jeg er, kroppen min er som den er. Jeg skal være stolt av det! Og drite langt faen i hva andre sier eller om dem stirrer.. Har dem ikke stett en kvinnekropp før så bør dem ta seg en titt i speilet" :)
 
Jeg slet mye med det samme. Jeg tok kontakt med svømmehallen og spurte når der var minst folk der, og planla besøkene mine deretter. Da får du en litt mykere og mer "trygg" start på badeopplevelsen og kan hjelpe deg med å føle deg mer komfortabel ved senere besøk.
 
Tror mange har samme angsten i forhold til treningssenter, også tror jeg at mange får seg en overraskelse når de tørr å dra og skjønner at de aller fleste er opptatt av seg selv og sine egne og ikke merker at man er der en gang.

Håper du tørr å dra og finner ut at det ikke er så ille som du frykter :) Lurt tips over her om å finne ut når det er minst folk.
 
Har det på samme måten! Eldste er seks år og aldri vært i badebasseng. Jeg skammer meg! Men jeg klarer ikke helt den dusjingen fordi jeg har så mange stygge strekkmerker. :( Vet hva du føler!
 
Skjønner hva du mener, og jeg er ikke fornøyd med min egen kropp. Det er ikke samboer heller. En periode nektet samboer å bli med. Men når eldste ble så stor at han ikke kunne være med i damegarderoben måtte han pent være med, og nå er det ikke noe problem lenger.

Men, så synes vi det er veldig viktig at barna liker vann, lærer å svømme og at de er trygge i vann, så dermed trosser vi tankene.
Eldste er snart ferdig med sitt 3 svømmekurs, og frøkna vil jo da også bade, så det må vi innimellom. (nå er vi så heldige her i kommunen at førskolebarna får 10 svømminger med bhg, i regi av svømmehallen med instruktør, så hun holder på med det nå, så nå maser hun ikke like mye)

I svømmehallen her er det også avlukker der man kan dusje i fred, kan du sjekke om der er noe sånt hos dere? Jeg bruker ofte badekåpe til og fra garderoben. Nedi vannet ser man jo ikke noe likevel.

Jeg tror ikke folk glor så fælt jeg da, har aldri opplevd det i grunnen. Jeg vet selv at jeg ikke har tid til å se på andre enn mine barn for å ha kontroll på dem.
 
Ja det er egoistisk av deg! Ta på deg en godt dekkende badedrakt og kom deg i svømmehallen med ungene. Ingen som kommer til å se på deg, det er kun du selv som bryr deg om det. Hvis noen hadde spurt meg hvordan folka i svømmehallen jeg nettopp hadde vært i så ut hadde jeg ikke kunne svart.
 
Jeg blokkerer det. Jeg har ikke vært i svømmehallen med barn på lenge, men det er fordi den knapt er åpen her. Vurderer å ta en tur snart. Jeg synes det er skummelt å skulle dra med yngste da. Livredd for å falle på glatt gulv, eller at hun skal stikke av eller drukne. Så det ble ikke babysvømming på oss. Må jo bare komme over det, så jeg tenker på å ta med hele familien slik at jeg kan få hjelp til å passe på yngste.
 
Jeg er normalvektig, men ikke noe fit og stram. Har litt mage.. jeg lover deg- ingen på svømmehallen bryr seg om andre sine kropper.. alle er opptatt med seg selv og sitt. I svømmehallen her er det kropper fra XXS - XXXXL..
dra på svømming med barna dine, kos deg og nyt dagen!

Hva er det verste som kan skje??
At noen tenker inni seg at du er tykk?
Hva så?
 
De fleste er mest opptatt av seg selv, så ville ikke brydd meg:) En venninne av meg gruet seg til å bade i utdrikningslaget mitt, men hun storkoste seg når vi først var kommet oss uti. I bassenger er det jo folk i alle størrelser og fasonger, og svært få bikinimodeller:hilarious: Kjøp deg en badedrakt som holder seg der den skal (gjerne på sportsbutikk eller undertøysbutikk), og la ungene ha det kjekt!
 
Ingen bryr seg. Jeg har vikini kropp og en av dem aløe trur at ser på overvektige med stygge blikk osv. Men ærlig talt så har alle noe de hater med kroppen sin og når jeg er i svømmehall eller noe med barna så ser jeg kun på dem( så ille at jeg kræsjer en del. Hehe). Ingen bryr seg så vær så snill å ikke gjør det selv. Man er som man er. Sånn det var når vi var ungdommer osv ble borte fort.
 
Jeg føler med deg. Men vet du; ingen kommer til å bry seg hvordan du ser ut.

Jeg er feit, men Jeg blåser i hva andre måtte mene om kroppen min. Det er min kropp og jeg som lever med den. Jeg har kropp og det er sommer, ergo har jeg sommerkropp! Uansett størrelse!

Vær glad i den du er, livet blir mye bedre om du aksepterer speilbildet ditt ;) Og det er uansett ikke utseende folk vil huske deg for.

Dra i svømmehallen. Du trenger jo ikke både selv om ungene gjør det? Jeg har fulgt mine i svømmehallen flere ganger uten å badet selv. Fungerer det å, men dem har det sikkert mer morsomt om du er med ;)
 
Drit i det rett og slett! Gi f..n. Ingen bryr seg om hvordan du ser ut og om noen tenker at du er tykk, så hører jo ikke du det uansett. Jeg er 25 kg overvektig. Jeg tar på badedrakt med litt hold. Magen henger nå litt uansett hva jeg går med da men pytt sann. Jeg bader med ungene og vi koser oss. Dekker meg litt til med håndklær ol om vi skal sitte på land en stund. Har ikke fått noen negative kommentarer og ingen ubehagelige blikk noen gang! Eneste unntaket er i januar når vi var på tenerife og jeg badet med minste mann. Når jeg kom opp av bassenget satt det 2 menn og stirret litt. Når jeg var gått litt forbi hørte jeg de kommenterte på så store og fine pupper jeg hadde seg i mellom :hilarious: så det var det mennene valgte å se... ikke mine 25 pluss kg overvekt.
 
Jeg skjønner at du syns det er vanskelig, men klarer du å fokusere på hva slags signal du sender til barna dine? Alle kropper skal ha lik rett på å bruke svømmebassenget. Du vil sikkert ikke at barna dine skal vokse opp og tenke det samme om seg selv som du tenker om deg? Så kanskje hvis du klarer å tenke at du gjør det for å være et godt eksempel for barns dine?
 
Må innrømme at svømmehall ikke er favoritt stedet, selv om jeg ikke er overvektig, så det har vi ikke vært ennå (storebror er 2 år). Men er enig med endeli85 i at jeg ønsker ikke at mine barn skal tenke negativt om sine kropper så blir nok en tur når barna blir litt større. Planen er strandturer i sommer så det blir gradvis tilvenning :p
 
Jeg føler med deg. Men kan love at INGEN kommer til å bry seg. Dessverre er vi egoister alle sammen og mest opptatt av oss selv og ungene våre.

Jeg er selv godt overvektig. Men gir nå blaffen. Om folk tenker at jeg er feit, så jaja. Da har dem jo rett. Og det vet jeg jo. Men det er denne kroppen jeg har. Og den virker. Jeg kan gå, sykle, svømme og gjøre hva jeg vil. Da blir jeg glad. For jeg har hatt en periode i livet der jeg ikke kunne gå skikkelig pga blodforgiftning. Derfor priser jeg meg lykkelig for alt jeg kan gjøre.
Hva andre tenker får være opp til dem. Jeg skal nyte livet mens jeg har det. [emoji7][emoji322]
 
Jeg forstår hva du mener, jeg er også veldig overvektig, men av en eller annen grunn klarer jeg noen ganger å drite i det. Jeg syns ofte at det er ubehagelig, og jeg føler meg feit og stygg, men samtidig er jeg litt opptatt av at man bør ha et mangfold av folk og kropper de fleste steder. Da må jeg nesten tørre sjøl og.
 
Hadde nesten ikke cært offentlig i badedrakt i det hele tatt før 2016. Tok gastric bypass i 2015. Og etter 40 kg ned så ble jeg mye sikrere. Jeg har løs hud nå da. Men går med badedrakt. Så da vises det ikke særlig. Jeg er også blitt svømmeinstruktør for minste og en bunch unger. Nå på mitt 4 og 5 kurs der. Og å bestå og delta på det kurset var hardt som pokker. Jeg kjente det veldig. Alle andre på kurset var 16 år og unge og stramme i fisken. Så kom jeg da. Dobbel så gammel og ikke særlig stram gitt. Men det gikk jo det også. Jeg klarer meg. Men håper nå å få bort bolledeigen på magen iløpet av året :)
 
Føler veldig med deg!
Det er ikke selvtilliten som er problemet med meg da, og det er ikke det å vise meg i bikini/badedrakt i badehallen. Med meg er det å dusje naken fordi jeg har blitt utsatt for overgrep... Jeg har opplevd mye kjeft på svømmehaller fordi jeg dusjer før jeg drar dit, så nå står jeg bare over :( Folk forstår bare ikke.. Jeg dusjer meg godt og skyller meg i dusjen før jeg går ut.
 
Back
Topp