Baby presser veldig ved avføring

ønskebarn<3

Glad i forumet
*Aprilbaby 2018*
Mailykke 2018
Guttungen er 2,5uke. Han har mange bleier med gul avføring i løpet av et døgn. Men han presser veldig i forkant av avføring. Virker som han jobber veldig for å få det ut.

Gjør dere babyer det? Husker ikke om min førstefødte var sånn :)
 
Nei, hun gjør i grunnen ikke det. Merker ikke at hun har bæsjet før jeg kjenner lukten.. :wtf:

Virker det som om han har vondt i magen da? Mye luft?
 
Min gjør og det. Men får mme da, så vi har malt i flaskene for å hjelpe litt. Er ganske vanlig når de er så små, tarmene er jo ikke helt på plass og skal vennes til mat. Men lurt å prøve å få ut en ekstra rap er min erfaring-selv om det ikke alltid funker....
 
Ok. Min får bare morsmelk har ikke gitt noe malt. Han ble født 3 uker før termin vet ikke om tarmene kanskje er mer umodne da :/ vanskelig å få opp rap men når de kommer er det en skikkelig «mannerap»

Takk for svar :)
 
Vet ikke om det har noen sammenheng. Har to født i uke 35 og 36. De har også presset noe voldsomt... trakk beina oppunder seg og trykket så de ble helt mørkerosa i hele hodet. Rett som det var kunne de presse opp en gigagulp også. Kom seg etter et par måneder.
 
Min pressar også veldig. Mange ganger om dagen, har mange( 8-10) små bæsjebleier hver dag. Ofte klager/skriker han mens han presser også. Han blei født til termin, håpar det gir seg når han blir litt eldre
 
Sånn er det her også. Han er også født tre uker før termin. Har blitt litt bedre da; han er åtte uker i morgen.
 
Jobber litt, men mest ved luft. Får ikke til å rape ham for det meste, så blir mye gulp enkelte dager også. Men han får ut luften og virker ikke til å ha vondt i magen, så setter ikke i gang med noen ekstragreier enda [emoji4]
 
Utover kvelden har han vært mer urolig og virket plaget med magen. Kommet rap, propp, og avføring. Etter mye frem og tilbake har han sovnet nå.. helt sliten stakkar. Håper på en bedre kveld i morgen.
 
Utover kvelden har han vært mer urolig og virket plaget med magen. Kommet rap, propp, og avføring. Etter mye frem og tilbake har han sovnet nå.. helt sliten stakkar. Håper på en bedre kveld i morgen.
Høres ut som kvelden min dette.
 
Høres ut som kvelden min dette.
Signener denne, natt til i dag hadde lille utrolig vondt i magen. Tre bæsje bleier på rappen og prompet masse. Grein og grein stakkars. Heldigvis virker han bra i dag. Håper dere får en bra natt!
 
Signener denne, natt til i dag hadde lille utrolig vondt i magen. Tre bæsje bleier på rappen og prompet masse. Grein og grein stakkars. Heldigvis virker han bra i dag. Håper dere får en bra natt!
Tarmsystemet skal vel modnes. Var ekstra mye pupping her i går kveld og. Virker som han tyr til puppen når magen føles litt rar. Istedenfor å gråte ;) Men natta ble fin, med første økt på 4 timer :D ny rekord.
Håper det går seg til, fælt når de har sånn uro. :-(
Går seg nok til etterhvert. Mye de skal bli vant til i denne nye verden.
Hvordan var natta for dere?
 
Tarmsystemet skal vel modnes. Var ekstra mye pupping her i går kveld og. Virker som han tyr til puppen når magen føles litt rar. Istedenfor å gråte ;) Men natta ble fin, med første økt på 4 timer :D ny rekord.

Går seg nok til etterhvert. Mye de skal bli vant til i denne nye verden.
Hvordan var natta for dere?
Så bra at natten ble fin! :) Han her tyr også til puppen når han har vondt, noen ganger gjør det jo desverre magen verre. Blir for mett, svelger luft osv. Men puppen er jo kos og smertelindrende for de små. ❤️ Lille var urolig fra 12-01 ca, da gikk pappaen rundt med han og trøstet. Så ga det seg heldigvis, så vi har hatt en fin natt. :)
 
Signener denne, natt til i dag hadde lille utrolig vondt i magen. Tre bæsje bleier på rappen og prompet masse. Grein og grein stakkars. Heldigvis virker han bra i dag. Håper dere får en bra natt!

Natten har vært Ok her. Men merker nå smaken av to tette. Storebror har en uro periode på natt. Så når lillebror er ferdig med sitt ble tur på rommet til storebror og når storebror sovna skulle lillebror ha pupp igjen... og selvfølgelig ble både jeg Og baby full av gulp :p nå er storebror i barnehagen pappan på jobb og lillebror sover på meg. Morgenkaffe neste mål ;-)
 
Natten har vært Ok her. Men merker nå smaken av to tette. Storebror har en uro periode på natt. Så når lillebror er ferdig med sitt ble tur på rommet til storebror og når storebror sovna skulle lillebror ha pupp igjen... og selvfølgelig ble både jeg Og baby full av gulp [emoji14] nå er storebror i barnehagen pappan på jobb og lillebror sover på meg. Morgenkaffe neste mål ;-)

Hvor gammel er storebror?

Har hatt litt natteuro på storesøster her og, hvor hun hyler og bærer seg og skal absolutt inn i vår seng :eek: hun har alltid pleid å sove hele natta, fra hun var baby, og hun har aldri sovet godt i vår seng. Blir 3 i juli.

Merket ikke dette når vi fikk mellomste. Da var hun 1,5 år

Lille sover på meg han og nå, og jeg er glad for å ha en unnskyldning til å ikke gjøre noe. Hendene min verker av eksem, så klarer omtrent ikke gjøre noe, så nå prøver jeg bare å slappe av
 
Hvor gammel er storebror?

Har hatt litt natteuro på storesøster her og, hvor hun hyler og bærer seg og skal absolutt inn i vår seng :eek: hun har alltid pleid å sove hele natta, fra hun var baby, og hun har aldri sovet godt i vår seng. Blir 3 i juli.

Merket ikke dette når vi fikk mellomste. Da var hun 1,5 år

Lille sover på meg han og nå, og jeg er glad for å ha en unnskyldning til å ikke gjøre noe. Hendene min verker av eksem, så klarer omtrent ikke gjøre noe, så nå prøver jeg bare å slappe av

Storebror er bare 15mnd. Så en liten gutt enda han også. Storebror har også vært stort sett «flink» om natta og sovet gjennom i mange mange mnd, så litt frustrerende at han skal ha uro periode nå. Vet ikke om det har sammenheng med at lillebror har kommet, for synes egentlig det starta med litt trass og uro i slutten av graviditeten.

Ja godt med en «unnskyldning» til å sitte litt i ro <3 det er fint vær her, så litt dårlig samvittighet for å sitte inne. Men godt er det (a)

Fått eksem av svangerskap/fødsel? :(
 
Min har også vondt i magen og presser og gråter når han ikke får luften eller bæsjen ut. D hjelper å jobbe litt med ham og presse mot føttene samtidig som han presser imot. Og å trykke litt på rumpen når han ligge på stellebordet, gjerne på siden, da kommer d av og til skikkelig mye bæsj på en gang[emoji23]
 
Storebror er bare 15mnd. Så en liten gutt enda han også. Storebror har også vært stort sett «flink» om natta og sovet gjennom i mange mange mnd, så litt frustrerende at han skal ha uro periode nå. Vet ikke om det har sammenheng med at lillebror har kommet, for synes egentlig det starta med litt trass og uro i slutten av graviditeten.

Ja godt med en «unnskyldning» til å sitte litt i ro <3 det er fint vær her, så litt dårlig samvittighet for å sitte inne. Men godt er det (a)

Fått eksem av svangerskap/fødsel? :(

Vi hang kanskje litt sammen i desember 16 forumet vi? :) Storebror her ble født 1. Desember. Det var 16 mnd mellom de to eldste, og hadde vært de mellom de to yngste om vi hadde hatt begge to [emoji170]

Ikke godt å si hva som er grunnen. Frøkna her var veldig "kranglete" og mammadalt også på slutten av svangerskapet denne gangen.


Her er det sommer i dag :eek: våren ser det ur som vi har hoppet over i år. Og nå har jeg faktisk fått trillet en tur og luftet hunden :D

Tja, både og. Hadde det før jeg ble gravid med eldste, også har jeg ikke hatt noe mens jeg har gått gravid. Men etter hvert svangerskap har det blitt bare verre for hver gang. Kommer et utbrudd sånn ca 4 uker etter keg har født. Så virker som det blir utløst av bl.a. hormoner.
Usikker på om det er psoriasis eller pompholyx da..
 
Back
Topp