Hvilke barnesykdommer har barna hatt?

  • Trådstarter Moderator Steffen
  • Opprettet
M

Moderator Steffen

Guest
Hvilke barnesykdommer har dere hatt hjemme hos dere? Hvilken syns dere var den verste?
 
Hånd fot munn. Den var forferdelig. Jeg fikk den også og ble enda sykere enn hun ble.

Vi fikk store vonde blemmer i hele munnen, bakerst på tunga og halsen. Vi klarte hverken spise eller drikke vann en gang (eller is for den saks skyld) i 3 dager. Klarte heller ikke svelge eget spytt. Jeg nesten satt på intravenøst, og fikk en bedøvelsesspray på resept for å spraye bak i munnen for å klare å svelge noen dråper vann. Virket ikke...

Det er noe av det verste jeg har opplevd. De første dagene før blemmene kom hadde vi 40 i feber.

Heldigvis ble ikke treåringen like syk som meg, og mannen ble ikke syk i det hele tatt.
 
Last edited:
Begge har hatt vannkopper. Eldste har hatt den fjerde barnesykdommen og yngste har hatt hånd, munn og fotsyken.

Ingen av de var noe særlig ille. Var vel kanskje fjerde barnesykdommen som ga mest plage i form av sykdomsfølelse og nedsatt allmenntilstand.
 
Ingen :p ungen er jo aldri syk, fikk omgangssyken for første gang i påska og har kun hatt litt feber et par ganger før det :p
 
Vannkopper. Det er det hele. Vi hadde det alle sammen sommeren 2012, inkludert meg og eksmannen. Holdt bokstavelig talt på å dø.
 
Kun 4.barnesykdom. Han er aldri syk. Får ikke en gang omgangssyke eller lus når det går på skolen. Skjønner ikke at det er mulig å ha et sånt immunforsvar :D
 
Jeg trooor 5åringen har hatt hånd-fot-munn for noen år siden, ellers har verken hun eller snart 7åringen hatt noen barnesykdommer som jeg har registrert... var gjennom influensa hele familien etter påske nå, det var ille!
 
4. Barnesykdommen og vannkopper ihvertfall. Også tror vi hun har hatt den 5., men litt usikkert. Ble ikke tatt noen prøver.
Vannkopper var verst av disse, men hun har ikke vært veldig syk.

Minstemann håper jeg kan få vente en goood stund.
 
Begge har hatt hånd, fot og munnsykdommen mange ganger. Storebror har i tillegg hatt 4- og 5 barnesykdom.
 
hånd, fot, munn.. gikk helt greit.
Vannkopper TO GANGER (den første gangen svært mildt så da kan man få det igjen).
 
Hånd-, fot- og munnsykdom hadde eldste da han var 2,5 år. Han spiste ingenting på døgn og ble in lagt på sykehuset pga. dehydrering. Ikke noe morsomt.

Alle tre hadde vannkopper i desember. Det gikk overraskende greit :)
 
Yngste fikk den... Er det den fjerde eller femte barnesykdommen .feber i 3-4 dager og så røde prikker ,nesten eksakt et halvt år gammel. Det påstås alle har hatt den før de er to år så smittsom som den er, jeg har ikke merket den på de andre.

Alle tre fikk vannkopper. Mellomste mens jeg var gravid (derved var hun jo sånnsett yngst da) Eldste rett etter at lillemor ble født, og lillemor altså før hun var tre uker gammel. Hun kommer ifølge overlegen på barneavdelingen til å få det igjen. Ikke at hun hadde det lett, slett ikke. Innlagt i flere dager med antibiotika for betente vannkopper over hele kroppen. Men fordi hun var så ung at hun hadde ikke noe immunforsvar ,og derfor kan ikke immunforsvaret hennes huske ar hun har hatt det. Det lagret ikke det .for det fantes ikke enda. Det bygges opp fra de er ca tre mnd gamle det.
 
Eldste har hatt vannkopper og minste har hatt hånd, fot og munn syken og skarlagensfeber.
 
Den 4. barnesykdom
 
Back
Topp