Hva står det inni gifteringen deres?

Augustjente86

Forumet er livet
Julibaluba 2017
Sensommerlykke 2017
Julikulene 2020
Dere som er gift, hva er gravert inni (og utenpå?) ringene deres? Står det det samme i begges ringer? :happy:
 
Din *mannens navn* *bryllupsdato* i min, Din *mitt navn* *bryllupsdato* i hans. Står inni ringene, utenpå er de blanke.
 
Hvorfor forlovelsesdato? :happy:
Han fridde på 9-årsdagen vår, så gikk vi til gullsmeden og bestilte ringer. Så vi brukte dem som forlovelsesringer og deretter gifteringer. Det var på en måte den datoen som var den viktige for oss (samme dato som vi ble sammen også), den datoen vi bestemte oss for å gifte oss. Selve bryllupet var mest formelt på en måte, om det gir mening? :) Vi hadde en liten vielse i tinghuset med de nærmeste bare.

Så for oss er datoen vi ble sammen (og 9 år etter forlovet) den viktigste kjærlighetsdatoen vår, selv om vi markerer bryllupsdatoen også :)
 
Vi har « Din ...» forlovelser dato også gifte dato.

Lurer på om det er mest vanlig med forlovelser dato når man bruker ringene som forlovelses ringer også. Tror at det var mere normal før i tiden og at nå som det har blitt mere vanlig med diamantring som forlovelses ring så faller kanskje den tradisjonen litt bort.
Vet ikke om det stemmer, bare tipper altså [emoji848]
 
Han fridde på 9-årsdagen vår, så gikk vi til gullsmeden og bestilte ringer. Så vi brukte dem som forlovelsesringer og deretter gifteringer. Det var på en måte den datoen som var den viktige for oss (samme dato som vi ble sammen også), den datoen vi bestemte oss for å gifte oss. Selve bryllupet var mest formelt på en måte, om det gir mening? :) Vi hadde en liten vielse i tinghuset med de nærmeste bare.

Så for oss er datoen vi ble sammen (og 9 år etter forlovet) den viktigste kjærlighetsdatoen vår, selv om vi markerer bryllupsdatoen også :)
Måtte Google nå og det er visst ganske vanlig å ha forlovelsesdatoen i gifteringen. Jeg begynte jo å lure på om det kanskje ikke var så vanlig siden du lurte på det, men Joda, mange gjør det :)
Skjønner :happy: En fin tanke!
 
Står inni *min navn dato*
Utenpå står det tro håp kjærlighet
Også er det en diamant på min utenom [emoji169]
 
"Din navn, dato, Tävs" (Tillsammans är vi starka, eller sammen er vi sterke, om du foretrekker norsk ;) )
 
Hvordan er det med skriften utenpå? Er den like tydelig som når den var ny? :happy:
Litt vanskelig å få frem ordentlig. Men etter ti år vises det enda godt ja [emoji169] Mer synlig utenpå enn skrifta inni syns jeg da ;)

Jeg bestemte hvordan de skulle se ut selv [emoji7]
1c9d3d0e11cf591f5b74008b35b9863a.jpg
 
Litt vanskelig å få frem ordentlig. Men etter ti år vises det enda godt ja [emoji169] Mer synlig utenpå enn skrifta inni syns jeg da ;)

Jeg bestemte hvordan de skulle se ut selv [emoji7]
1c9d3d0e11cf591f5b74008b35b9863a.jpg
Så fin:D Takk for at du deler!
 
Back
Topp