Håpet om vårt regnbuebarn!

Lykke til på UL. Forstår tankene og følelsene.
jobber hardt med å tørre tro på at dette kan gå bra og har ingen historikk med å miste sent (seneste var BO som vi avsluttet ved 10 uker og da hadde vi vært forberedt i nesten fire uker...)
 
Lykke til på UL. Forstår tankene og følelsene.
jobber hardt med å tørre tro på at dette kan gå bra og har ingen historikk med å miste sent (seneste var BO som vi avsluttet ved 10 uker og da hadde vi vært forberedt i nesten fire uker...)

Tusen takk!

Når man opplever tap på vegen, tidlig eller sent så vil det svekke tryggheten neste gang tror jeg.. dette blir nok et veldig tøft svangerskap med mange bekymringer, men ønsket om et barn til er så sterkt at man kjemper seg igjennom! Det går jo oftest bra når man er kommet så langt som du er nå, men etter opplevelsene du har hatt skjønner jeg det veldig godt og fornuftiheten blir vanskelig å tro.
 
Da var ul unnagjort, jeg stirra motsatte vei av skjermen og ventet på bekreftelse fra mannen at det var trygt å se på skjermen, når jeg så tårer i øynene Hannes og hørte legen flire lett så turte jeg å snu meg og der fikk jeg se en nydelig liten bamsemums med perfekte hjerteslag og fin utvikling [emoji173]️ skulle ønske jeg kunne si at nå skal jeg puste lettet ut å senke skuldrene, men regner med at det tar en ukes tid så sitter jeg her som et nervevrak igjen.. men det er værd det til slutt, og jeg håper vi får denne nydeligheten med oss hjem [emoji173]️

IMG_0780.JPG
 
Frysninger over historien din.
 
Tusen takk!

Når man opplever tap på vegen, tidlig eller sent så vil det svekke tryggheten neste gang tror jeg.. dette blir nok et veldig tøft svangerskap med mange bekymringer, men ønsket om et barn til er så sterkt at man kjemper seg igjennom! Det går jo oftest bra når man er kommet så langt som du er nå, men etter opplevelsene du har hatt skjønner jeg det veldig godt og fornuftiheten blir vanskelig å tro.
Fornuften er ikke så lett å høre på alltid nei.
Ta vare på deg selv nå!
 
Gratulerer så mye med vel overstått UL. Forstår godt nervene dine.
Jeg hadde UL offentlig 6+0 og 7+2, deretter privat 8+3 og så offentlig igjen ved 9 uker. Deretter gikk jeg helt til 12+3 og så en privat ved 14+4.
Begynte kjenne liv før de to siste der. Og som sagt ligger fremdeles nervene litt utenpå, men det er bedre.
Gjør det som føles riktig for at du skal klare deg. Ikke push grensene dine for langt, lytt til kroppen din og hodet ditt og ta vare på deg selv. Det er tøft å gå gjennom et svangerskap etter tap
 
Gratulerer så mye med vel overstått UL. Forstår godt nervene dine.
Jeg hadde UL offentlig 6+0 og 7+2, deretter privat 8+3 og så offentlig igjen ved 9 uker. Deretter gikk jeg helt til 12+3 og så en privat ved 14+4.
Begynte kjenne liv før de to siste der. Og som sagt ligger fremdeles nervene litt utenpå, men det er bedre.
Gjør det som føles riktig for at du skal klare deg. Ikke push grensene dine for langt, lytt til kroppen din og hodet ditt og ta vare på deg selv. Det er tøft å gå gjennom et svangerskap etter tap

Har ultralyd 14. Mai så blir det en i slutten av mai før vi reiser på ferie.. men vi skal være 5 uker i Tyrkia så her har vi kommet i kontakt med en privatklinikk jeg får komme inn til 1 gang i uken, jeg går jo glipp av 4 kontroller hjemme i Norge så var veldig greit.

Sist begynte jeg å kjenne liv rundt uke 14-15 så håper jeg begynner å kjenne liv i denne tiden og så jeg har noe å holde roen ved!

Ja, har skjønt at dette blir hardt.. hatt en månede med tanker fra helvette rett og slett og jeg har enda en lang vei å gå..

Tusen takk for støttende ord, må du ta godt var på deg selv også nå i resten av svangerskapet ditt [emoji4]
 
I dag er jeg 9+0, syns altså dette svangerskapet går mye fortere enn sist! Da føltes det som en evighet å komme til 12+0, men nå flyr dagene. Tenker at det kanskje kommer av at det kanskje ikke føles ut som jeg er noe tryggere etter uke 12, men heller mer utrygt. Da er morkaken ferdig dannet, og som dere sikkert har fått med dere så er det morkaken som svikter meg i mine svangerskap.

Jeg kjenner bare mer og mer på angsten, og til tross for at denne spira er et sterkt ønske så tenker jeg av og til at hvorfor i all verden utsetter vi oss for dette igjen etter begge svangerskapene der morkaka bestemte seg for å bare ta kveld.. den opplevelsen jeg hadde da legene bekreftet at hjerte til vår lille Noah hadde sluttet å slå i uke 25 spiller seg på repeat daglig nå. Og sorgen over Noah er på mange måter blusset opp igjen.
Dette barnet er på ingen måte vår måte og erstatte Noah på, vi har jo ønsket et barn til og ingen kan ta plassen til den lille engelen vår.

Nå er det 8 dager til jeg skal til jordmor, og det kjenner jeg trengs! Skal til samme jordmor som fulgte meg opp i begge mine tidligere svangerskap og etter tapet av Noah. Hun kjenner meg og historien min veldig godt og jeg gleder meg til å få luftet tankene og bli kvitt noen tårer.

Jeg vet hun blir å henvise meg til samtaler på fødeavdelingen. Da jeg har null tillit til fødeavdelingen her, og det vrenger seg i magen og vite at jeg må føde her og følges opp her. Håper det letner litt utover.
 
I dag er jeg 9+0, syns altså dette svangerskapet går mye fortere enn sist! Da føltes det som en evighet å komme til 12+0, men nå flyr dagene. Tenker at det kanskje kommer av at det kanskje ikke føles ut som jeg er noe tryggere etter uke 12, men heller mer utrygt. Da er morkaken ferdig dannet, og som dere sikkert har fått med dere så er det morkaken som svikter meg i mine svangerskap.

Jeg kjenner bare mer og mer på angsten, og til tross for at denne spira er et sterkt ønske så tenker jeg av og til at hvorfor i all verden utsetter vi oss for dette igjen etter begge svangerskapene der morkaka bestemte seg for å bare ta kveld.. den opplevelsen jeg hadde da legene bekreftet at hjerte til vår lille Noah hadde sluttet å slå i uke 25 spiller seg på repeat daglig nå. Og sorgen over Noah er på mange måter blusset opp igjen.
Dette barnet er på ingen måte vår måte og erstatte Noah på, vi har jo ønsket et barn til og ingen kan ta plassen til den lille engelen vår.

Nå er det 8 dager til jeg skal til jordmor, og det kjenner jeg trengs! Skal til samme jordmor som fulgte meg opp i begge mine tidligere svangerskap og etter tapet av Noah. Hun kjenner meg og historien min veldig godt og jeg gleder meg til å få luftet tankene og bli kvitt noen tårer.

Jeg vet hun blir å henvise meg til samtaler på fødeavdelingen. Da jeg har null tillit til fødeavdelingen her, og det vrenger seg i magen og vite at jeg må føde her og følges opp her. Håper det letner litt utover.
Jeg syns ting går mye tregere enn med svangerskapet til storesøster (vi valgte å ta senabort i uke 19 fordi ho hadde skader som var uforenelig med liv), men så visste jeg at jeg var gravid 2 uker tidligere enn med ho også.

Jeg føler det blir en del milepæler fremover.
Vi skal på samtale med Rikshospitalet på onsdag for å planlegge videre oppfølging.
På fredag skal vi på privat ultralyd fordi jeg TRENGER å se et hjerte som slår.
Så er det bare et par uker til før vi skal inn og ta tester på Rikshospitalet.

Vi har egentlig allerede bestemt oss for at vi ikke ønsker å føde på det lokale sykehuset. Det vil da si 1.5timer til nærmeste sykehus, men jeg orker ikke tanken på å føde på samme sted som sviktet oss totalt med storesøster.
Jeg får frysninger hvis jeg må kjøre forbi avkjørselen ditt og har måtte inn for en sjekk av benet hvor jeg helst bare vil snu og løpe ut..
En ny fødsel kunne vært muligheten for å rette opp, men vi orker ikke ta sjansen..

Lykke til hos jordmor [emoji173]
 
Gratulerer med 9 uker. håper det blir bra å komme til JM og at alt går bra med denne babyen.
er jo ingen erstatning, det er et helt selvstendig barn og dere vil alltid mangle en, men et hjerteplaster..
 
Jeg syns ting går mye tregere enn med svangerskapet til storesøster (vi valgte å ta senabort i uke 19 fordi ho hadde skader som var uforenelig med liv), men så visste jeg at jeg var gravid 2 uker tidligere enn med ho også.

Jeg føler det blir en del milepæler fremover.
Vi skal på samtale med Rikshospitalet på onsdag for å planlegge videre oppfølging.
På fredag skal vi på privat ultralyd fordi jeg TRENGER å se et hjerte som slår.
Så er det bare et par uker til før vi skal inn og ta tester på Rikshospitalet.

Vi har egentlig allerede bestemt oss for at vi ikke ønsker å føde på det lokale sykehuset. Det vil da si 1.5timer til nærmeste sykehus, men jeg orker ikke tanken på å føde på samme sted som sviktet oss totalt med storesøster.
Jeg får frysninger hvis jeg må kjøre forbi avkjørselen ditt og har måtte inn for en sjekk av benet hvor jeg helst bare vil snu og løpe ut..
En ny fødsel kunne vært muligheten for å rette opp, men vi orker ikke ta sjansen..

Lykke til hos jordmor [emoji173]

Så godt at du klarer å lage deg milepæler gjennom svangerskapet! [emoji173]️

Klarer ikke det jeg. Jeg har ul og alt er helt fint i et par dager, men så kommer angsten tilbake og jeg går bare å overtenker alt mulig og er nedfor.. så mine milepæler må i så fall være hver ukentlige ultralyder i så fall.. håpet er at jeg ettervært skal klare å gå over en uke uten ul snart da siden ferien er rett rundt hjørnet!

Jeg skjønner veldig godt hva du mener om å ikke ville føde på tidligere sykehus! Jordmor anbefalte meg å søke med til st. Olavs, men i blir langt unna hjemme for fødsel og tiden etter. Hører til Nordlandssykehuset i Bodø. Det er ellers bare Tromsø da, men må likevel med fly..

Kjenner det er tungt å være tilbake på kk her, må alltid inn på samme rommet jeg hadde kontroll da vi fikk beskjed om at Noah var død på.. jeg har null tiltro til legene eller jordmødrene her heller så det blir tungt å skulle få tillit der igjen.
 
Gratulerer med 9 uker. håper det blir bra å komme til JM og at alt går bra med denne babyen.
er jo ingen erstatning, det er et helt selvstendig barn og dere vil alltid mangle en, men et hjerteplaster..

Tusen takk!

Ser fram til time til jordmor nå ja, og håper også vi får en sunn å frisk baby med oss hjem til slutt!
 
I dag blir det ny ultralyd da jeg hadde blødninger i går.. hadde lik blødning i forrige svangerskap som viste seg å være pågrunn av morkake som lå over indre mormunn, så bare ber og håper det er noen så «enkelt» denne gangen også! Om jeg har morkaken over mormunn vil det ikke ha så mye å si for fødsel uansett da jeg må ha keisersnitt da snittet fra før ikke klarer en til fødsel.

Håper alt står bra til med lille! Har ikke noen historie av å miste i SA eller MA så skjønner ikke hvorfor jeg er så redd for det. Kan være fordi at inne på forum som dette virker det mer vanlig enn det kanskje er.

Måtte avslutte et svangerskap for 7 år siden i uke 17 da baby var syk, men det har aldri hatt noe særlig innvirkning på de andre svangerskapene da det va så mange år mellom i tillegg var jeg bare 17 år selv på det tidspunktet å skjønte nok veldig lite selv akkurat da.

Men alle disse tingene plager meg så innmari nå, har værst tenkelig senario i tankene til en hver til. Skal innrømme at det begynner å bli tungt å gå rundt å ha det slik..
Set fram til baby begynner å vise tegn til liv så jeg har noe å berolige meg noe med!
 
Håper alt viser seg å være bra. lykke til
 
Det gikk bra og ut fra hva vi kunne se i dag så ligger morkaken lavt, men for tidlig å se om den ligger over indre mormunn mente legen! Hun sa også at blødningene kan komme at albyl-e, og at jeg må forberede meg på at jeg kan oppleve litt blødninger i ny og ne, spesielt når jeg begynner på fragmin sprøyter.

Blir spennende å se da! Nå har jeg faktisk ikke ultralyd før 1.juni igjen, og jeg håper at jeg klarer å vente helt til da uten å få helt panikk igjen!

Hun syns nå at det ser ut som jeg er 10+1, men dette går så fram og tilbake på hver ultralyd føler jeg, så forholder meg til 9+5 som jeg selv får til å passe best inntil oul værtfall [emoji85]

Håper vi får se en liten turner i magen 1. Juni og at alt ser bra ut da vi reiser på ferie 6.juni og kommer ikke hjem før 8.juli!

Nå får jeg prøve å lukke øynene så håper jeg at dagene blir litt lettere til slutt [emoji173]️
 
Da er jeg 10+0! Og symptomene har begynt å avta litt. Det er skremmende, men også godt [emoji173]️ håper alle har hatt en fin helg[emoji173]️
 
I sta kjente jeg denne boblingen nede i magen som jeg har kjent tidligere som første tegn til liv [emoji7] det er betryggende og for det om jeg er forberedt på at det blir lenge venterom mellom hver gang jeg kjenner noe så roer det nærvene litt for nå [emoji173]️
 
Gratulerer med 10 uker og livstegn.
Det hjelper litt å kjenne de første tegnene fra mageboeren altså og helt normalt å ha mindre symptomer.
 
I dag har jeg vært hos overlegen som skal følge meg opp denne gangen og snakket litt om hvordan vi ser for oss oppfølgingen og hva vi eventuelt forventer kan skje framover! Løste mange knuter og ble enige om at en kontroll om 2 uker før jeg drar på ferie er OK, men streng beskjed om å ordne meg ultralyd i Tyrkia minst 2 ganger i løpet av de 5 ukene vi er der. Når jeg kommer tilbake så er det rett på oul og videre tett oppfølging deretter. Dette er samme legen som har vært involvert med mine to siste og hun har i dag forberedt meg på at jeg sannsynligvis ikke kommer til å klare å gå lengre enn jeg gjorde med førstemann (31+6). Og mente at og innstille seg på en forløsning en gang mellom uke 28 og 32 ville være realistisk. Dette pågrunn av vekstavvik hos barna mine som er et resultat av sakte svikt av morkaken. Min første hadde 15% vekstavvik i uke 31 og nr. 2 hadde 30 % vekstavvik i uke 25.

Så nå vet jeg at det blir en tøff start for denne lille, men det at de følger meg opp såpass tett og er så rått ærlig med oss gjør at jeg føler vi har større sjanse for å få et levende barn denne gangen! [emoji173]️

Hadde også ultralyd å fikk se Knøtte i dag og det var stas, da det er en liten kickbokser alle rede [emoji173]️

IMG_0823.JPG
 
Back
Topp