Min dagbok: Eplebit vil lage fruktfat!

Eplebit

Elsker forumet
Sensommerbarna 2019
Tenkte jeg skulle starte en eller annen form for dagbok - utrolig greit å ha et sted å skrive ned alt som skjer!

Kanskje greit å si litt om meg; Jeg har svinset meg gjennom 30+ vintre, og har brukt mesteparten av livet mitt på å unngå gjennomsnittet. Synes musikk er best når den kommer fra 1975-1994, og lever helt greit med det. Livet er alltid best når sola skinner og jeg har ski på beina :) Oppdaget for cirka 10 år siden at en løpetur kurerer det aller meste, og at trening generelt er nøkkelen til indre harmoni! :D

Ellers er jeg samboer med, og evig forelsket i, min aller beste venn, og trives veldig godt med det mesteparten av tiden. Plutselig oppdaget vi at noen delikatesser mangler i det deilige fruktfatet vi ellers kaller hjem, og prøver nå på en liten oppsving i familiebestanden.
Tok min siste p-sprøyte i juni 2017, og hadde jo håpet at det skulle bli en liten sitrusfrukt rimelig raskt- men sånn ble det jo ikke. Fikk regelmessige blødninger fra og med november måned, men måtte vente helt til februar før min første positive EL-test var et faktum.

Jeg prøver iherdig å forholde meg rasjonelt til alle potensielle symptomer og muligheter for at jeg skal være gravid hver eneste måned, men synes det er innmari vanskelig. Tror alltid at første dag med mensen "garantert er en festeblødning", og må alltid ta en g-test etter ferdig mens, fordi jeg har jo lest en eller annen fabelaktig beretning om kvinner som fikk mensen og var gravide allikevel. Klin kokos, sier du? Det er nok ikke helt uriktig. Jeg har vært gjennom mye rart i denne karusellen av et liv, men ingen ting har gjort meg så koko og irrasjonell som å være prøver - OG å være i kontakt med mine egentlige hormoner for første gang på hundre år.

I dag har jeg eggløsning, og har seriøse planer om å forføre herr Pære så fort han kommer hjem fra sitt akk så langtekkelige arbeid på fruktfabrikken.
Det var alt for i dag, folkens!
 
Klukk-klukk, ladies!
For første gang fikk jeg positive EL-tester to dager i rad! Aner ikke om det er bra eller dårlig, men jeg håper at det betyr at det er en skikkelig orkan av en eggløsning som kommer nå! :knegg: Ser for meg at hvis jeg var ei høne, hadde jeg vært gullhøna til Prior denne måneden - jeg og gullegget mitt :laughing002. Neeeida. Joda!
I hvert fall har jeg da flyttet EL frem en dag, og den er altså i dag! Jeg er veldig glad i å prøve å lage en liten sitrusfrukt, altså, men denne pp'n har vi vært så flinke at jeg ble litt sånn "ææææh, må vi *tråkke i salaten* en hel dag mer enn forventet?!" Hadde gledet meg skikkelig til å legge meg tidlig og s o v e på fredag kveld, liksom!:laughing002
Men sånn er det, og sånn blir det!
Irriterer meg forøvrig voldsomt over at jeg alltid blir oppblåst rundt EL- tusen TAKK kjære kroppen min! Mine mest fruktbare dager er her og jeg føler meg som en badering :sick009.

Over og ut!
 
Så var den deilige ventetiden her *sukk*. 1 dpo i dag, og helt klar for en helg full av distraksjoner! Deilig med vår og litt hagearbeid som kan få tankene over på noe annet enn potensiell klaff!
Jeg har to mål denne PP:
1: ingen symptomer er unormale eller gode tegn på spire.
2: det er ingen vits å teste før tidligst 12 dpo.

Jeg håper jeg klarer å holde meg sterk og fornuftig denne runden her! Har blitt fryktelig trist og nedfor når symptomene har vist seg å være TR. i folkeeventyrene er tallene 3,5,7 og 11 magiske tall. Ettersom dette er pp7 krysser jeg fingre og tær for at dette blir vår eventyrmåned! :)
 
Så var den deilige ventetiden her *sukk*. 1 dpo i dag, og helt klar for en helg full av distraksjoner! Deilig med vår og litt hagearbeid som kan få tankene over på noe annet enn potensiell klaff!
Jeg har to mål denne PP:
1: ingen symptomer er unormale eller gode tegn på spire.
2: det er ingen vits å teste før tidligst 12 dpo.

Jeg håper jeg klarer å holde meg sterk og fornuftig denne runden her! Har blitt fryktelig trist og nedfor når symptomene har vist seg å være TR. i folkeeventyrene er tallene 3,5,7 og 11 magiske tall. Ettersom dette er pp7 krysser jeg fingre og tær for at dette blir vår eventyrmåned! :)
Så spennende! Lurt å ha noen regler, ja... Tror jeg henger meg på dine
 
Spennede [emoji4] jeg har også gått på p sprøyten men hos meg er alt stoppet opp så nå er jeg midt i prøvetaking og skal bli satt på hormonhjelp for å få systemet igang igjen. Utrolig kjedelig sprøyta har klusset til alt hos meg, men har en veldig snill gynekolog som sa hun ville hjelpe kroppen min på rett plass igjen [emoji4] håper det klaffer for dere på denne el’en[emoji1][emoji1]
 
Spennede [emoji4] jeg har også gått på p sprøyten men hos meg er alt stoppet opp så nå er jeg midt i prøvetaking og skal bli satt på hormonhjelp for å få systemet igang igjen. Utrolig kjedelig sprøyta har klusset til alt hos meg, men har en veldig snill gynekolog som sa hun ville hjelpe kroppen min på rett plass igjen [emoji4] håper det klaffer for dere på denne el’en[emoji1][emoji1]

Oi! Så bra at du får hjelp! Er det lenge siden du sluttet på sprøyta?
Håper det ordner seg for deg- fort!
 
Da er jeg på 3 dpo, og så langt har jeg klart meg fint. Har lagt all min energi på å røske opp 14 (!!) fæle busker i hagen, og da rekker man faktisk ikke tenke så mye på om det stikker eller murrer etc. Jeg har også måttet lære meg at jeg er litt sånn småkvalm gjennom lutealfasen, så det er ikke noe jeg kan tolke positivt heller. Var litt kvalm i går, men det gikk fort over når jeg var i full sving med hagearbeid.
I dag venter en ny runde med utearbeid! Håper min indre symptomjeger klarer å ta livet med ro frem til 13-14 dpo, men vi får se!
 
4 dpo i dag, og er fremdeles usedvanlig avslappet til hele greia. Har null symptomer ennå så lenge, og det er fryktelig deilig! :)
Har planer om å få til en god treningsuke, og mye hagearbeid for å holde fokuset sunt og fornuftig! :)
Nå har jeg hørt om bekjent nummer to som ble gravid på første forsøk, så det er jo....gøy? haha. Neida, jeg er veldig glad for alle som får det til, men man blir jo *litt* matt av sånne magiske historier. Godt å være her inne der de fleste har en gjennomsnittlig opplevelse av prøvingen; at det tar tid!
 
4 dpo i dag, og er fremdeles usedvanlig avslappet til hele greia. Har null symptomer ennå så lenge, og det er fryktelig deilig! :)
Har planer om å få til en god treningsuke, og mye hagearbeid for å holde fokuset sunt og fornuftig! :)
Nå har jeg hørt om bekjent nummer to som ble gravid på første forsøk, så det er jo....gøy? haha. Neida, jeg er veldig glad for alle som får det til, men man blir jo *litt* matt av sånne magiske historier. Godt å være her inne der de fleste har en gjennomsnittlig opplevelse av prøvingen; at det tar tid!
Kjenner til den følelsen! Så godt som alle veninnene mine ble gravide uten at det var planlagt. Da mister man jo nesten håpet når man har prøvd en stund:rolleyes: Da er det godt at det er flere av oss her inne. En skulle nesten trodd at venninnene mine er fryktelig dårlig på prevensjon... :hilarious: Men er selvsagt veldig glad på deres vegne;)
 
Kjenner til den følelsen! Så godt som alle veninnene mine ble gravide uten at det var planlagt. Da mister man jo nesten håpet når man har prøvd en stund:rolleyes: Da er det godt at det er flere av oss her inne. En skulle nesten trodd at venninnene mine er fryktelig dårlig på prevensjon... :hilarious: Men er selvsagt veldig glad på deres vegne;)

Jeg trøster meg med å være godt innenfor normalen, i hvert fall! Har 5 pp igjen før vi må snakke med en gyn. Så inntil videre stresser jeg absolutt ikke! :)
 
5 dpo. Ingen symptomer, ingen noen ting. Glad for at sola skinner, glad for at det bare er en arbeidsdag igjen av denne uken før det er en deilig langhelg som venter.
Skulle ønske tiden gikk litt fortere, mest fordi jeg allerede nå er lei av å ikke vite noe. Hittil har jeg i løpet av mine pp'er opplevd ingen symptomer, full rulle med kvalme og ømme bryster (det ble en tidlig SA), overfølsomhet til de grader, trøtthet og stikninger. Ingen av nevnte symptomer kan derfor med glede oppdages, så det eneste fornuftige igjen er jo såklart å vente til ikm. Bare 9 dager igjen, da! :sour::sour:

Det er enda godt man har noe å drive med på dagene, ellers hadde jeg blitt fullstendig koko. Men teste- det gjør jeg IKKE igjen. Jeg ble så vanvittig trist forrige gang jeg fikk positiv test, og så ble det ikke noe allikevel. Kjedelig å rekke nesten en uke med glede før det bare er dritt. Så- jeg venter til ikm.
 
5 dpo. Ingen symptomer, ingen noen ting. Glad for at sola skinner, glad for at det bare er en arbeidsdag igjen av denne uken før det er en deilig langhelg som venter.
Skulle ønske tiden gikk litt fortere, mest fordi jeg allerede nå er lei av å ikke vite noe. Hittil har jeg i løpet av mine pp'er opplevd ingen symptomer, full rulle med kvalme og ømme bryster (det ble en tidlig SA), overfølsomhet til de grader, trøtthet og stikninger. Ingen av nevnte symptomer kan derfor med glede oppdages, så det eneste fornuftige igjen er jo såklart å vente til ikm. Bare 9 dager igjen, da! :sour::sour:

Det er enda godt man har noe å drive med på dagene, ellers hadde jeg blitt fullstendig koko. Men teste- det gjør jeg IKKE igjen. Jeg ble så vanvittig trist forrige gang jeg fikk positiv test, og så ble det ikke noe allikevel. Kjedelig å rekke nesten en uke med glede før det bare er dritt. Så- jeg venter til ikm.
Heier på deg :Heartred Har aldri fått positiv test, men jeg er en person som tenker og føler veldig mye... Så ser for meg at det hadde vært fryktelig tungt! Håper at det klaffer for deg i denne pp! Det er godt å følge med på noen som ikke overtester. Du gir meg mer tålmodighet:joyful:
 
Heier på deg :Heartred Har aldri fått positiv test, men jeg er en person som tenker og føler veldig mye... Så ser for meg at det hadde vært fryktelig tungt! Håper at det klaffer for deg i denne pp! Det er godt å følge med på noen som ikke overtester. Du gir meg mer tålmodighet:joyful:
Takk for fine ord! :Heartred Jeg er som deg, og blir fort overveldet av alle følelsene mine! Jeg håper også det klaffer, men man vet aldri :)
Jeg har absolutt ikke vært flink til å ta det rolig med testingen, altså. Dette har jeg jobbet meg mot i 7 mnd! Men det er for meg helt uhørt å bruke så mye tid, penger og energi på prøve å få tak i resultater tidlig, når man heller kan vente 7 dager til og vite helt sikkert. Så da prøver jeg å vente til ikm :) Håper det klaffer for deg også!
 
I dag er det onsdag, og langhelgen har akkurat startet. Jeg er 6 dpo og kan hilse og fortelle at jeg fremdeles ikke merker noe til noe som helst, med unntak av ømme pupper. Det har jeg fått måneder der jeg testet negativt, og den mnd jeg fikk en SA, så da stoler jeg ikke noe særlig på det hell er. Det betyr verken yay eller nay, for å si det sånn. Egentlig gjør det meg sykt sur. Skal man ha en egen skuff for undertøy til DPO- land liksom? Oppblåst i både bryster og mage i tide og utide, kunne nesten ha trengt undertøy i en størrelse større i perioder! Så, det er 8 dager til ikm. 7 dager til 17.mai. Gleder meg veldig til å vandre rundt i vonde sko med oppblåst pms-mage på 17. mai, ass! :sick009:knegg: Ok, nok overdrivelser nå.

Er glad for å slippe unna masse symptomer denne mnd, det gjør meg mindre håpefull - hvilket jeg absolutt trenger. Jeg håper å komme dithen at jeg slipper å møte hver eneste PP med masse forventninger om spire, og heller klarer å bare slappe av og leve livet mitt som normalt :)
 
7 dpo, og for andre gang på en uke har jeg drømt at jeg er gravid, og at vi delte nyheten med venner og familie. Ble bra skuffet når jeg våknet! Deømte forøvrig en gang at Norge bygget en statue av meg i sjokolade foran slottet, fordi jeg var slik en super statsborger. Rimelig skuffet over at det ikke har skjedd!
 
8 dpo, og 7 dager til ikm! Gårdagen fulgte opp de foregående dagene, ca null symptomer, med unntak av ømme bryster. Ikle noe sånn forferdelig, men kjenner de godt. Har kanskje en tendens til økt utflod, men vet ikke om det egentlig er verdt å notere seg. Dagen i dag virker lik så langt, ingen andre symptomer enn disse puppene. Har fremdeles ikke begynt testingen, og det går helt greit! :) Føler meg mer avslappet til det hele når jeg ikke starter dagen med g-test og strek-analyser. Så dette videreføres til kommende pp’er hvis spira ikke sitter nå :)
 
8 dpo, og 7 dager til ikm! Gårdagen fulgte opp de foregående dagene, ca null symptomer, med unntak av ømme bryster. Ikle noe sånn forferdelig, men kjenner de godt. Har kanskje en tendens til økt utflod, men vet ikke om det egentlig er verdt å notere seg. Dagen i dag virker lik så langt, ingen andre symptomer enn disse puppene. Har fremdeles ikke begynt testingen, og det går helt greit! :) Føler meg mer avslappet til det hele når jeg ikke starter dagen med g-test og strek-analyser. Så dette videreføres til kommende pp’er hvis spira ikke sitter nå :)
Så bra! Kjører siste EL-test på søndag, og etter det skal jeg kutte de helt ut... Vi har jo sex uansett, og jeg vet jo sånn ca. når EL kommer. Blir digg å slippe EL-testingen:happy: I tillegg kjører jeg samme løpet som deg nå, ingen GT før IKM (og da regner jeg med at den er forsinket som vanlig). Lykke til i den siste uken i DPO-land!
 
Back
Topp