Får dere bhgforeldre oppgaver 17 mai?

Ja, ikke sant. En toåring har det ikke mye gøy når hn må stå ved pappas side i 3 timer. Og så er arrangementet OVER...
Bedre om foreldre til eldre barn (på skolen) kunne gjort det, så kan barna løpe rundt og leke med lekene som arrangeres
Enig i det 4)

Hvorfor er det opplegg i barnehagen på 17 mai? Det har jeg aldri hørt om før faktisk.
1 mai er rød dag, da er barnehager stengt og barnehageansatte har fri.
Det er FAU som pålegger alle bhgforeldre å jobbe på 17.mai :) De ansatte er ikke der, som oftest

Og de bruker bhg som arena for utdeling av oppgaver etc

Nei. Su har vel ansvaret for å hente fanen og det er det.

Men jeg meldte meg frivillig til 17.mai komiteen på skolen. Der er det 6.klasse-foreldrene som har ansvar og dugnad. Så alle vet at det ene året vet man at man må stille opp.

SU-representant har ansvar for å hente og bære fanen i barnetoget.

Vi har arrangement i barnehagen. Det er (selvfølgelig) frivillig å være med på, og alle bidrar litt for å lage et hyggelig arrangement for barna :-)

Nei, aldri. Her er det ingenting før dem er i 3. og 7.klasse.

Hva slags oppgaver? Her får vi fra første ungen starter i bhg - ingen tid til 17 mai-kos, nei!
Hva slags oppgaver da ? Kjenner jeg skal nyte den siste 17.mai hjemme uten å gjøre noe for slik vil det ikke være de neste årene :p

Nei. Her er det 7 klasse som står for alt. Da er de så store at de selv også kan stå i kiosk osv også. Ikke bare foreldre.

Hva slags oppgaver da ? Kjenner jeg skal nyte den siste 17.mai hjemme uten å gjøre noe for slik vil det ikke være de neste årene :p
hihi. Gjør det :) rigging, baking av kaker/boller/rundstykker, ansvar for leker, selge pølser, selge rundstykker/boller/kaffe, rydde opp etter folkefesten.

Jeg synes sånne forhåndsoppgaver er helt ok!

Her er det siste året på barneskolen 7.klassen og foreldrene som har ansvaret for alt med 17 mai.

hihi. Gjør det :) rigging, baking av kaker/boller/rundstykker, ansvar for leker, selge pølser, selge rundstykker/boller/kaffe, rydde opp etter folkefesten.

Jeg synes sånne forhåndsoppgaver er helt ok!
Åh, akkuratt. Greit om en vet på forhånd hva som skal skje da, så en får planlegge litt :happy: er jo koselig, ikke minst for barns sin del.

Åh, akkuratt. Greit om en vet på forhånd hva som skal skje da, så en får planlegge litt :happy: er jo koselig, ikke minst for barns sin del.
bare ikke egne barn når hele 17mai hvert eneste år består av å stå rolig i 3 timer :p

Her har vi fått i oppgave og lage og ta med kaffe, kake og småmat.

Back
Topp