Siadle og magerusket - juni 2018

Det som må gjøres her er å;

* Ordne stelleplass på begge bad. På badet nede er stelleplassen allerede oppe, men selve badet trenger helt seriøst en storopprydning. *sukk*

På badet oppe må stellebordet, samt hyller skrus opp. Mangler enda kurver til stellebordet.

* Bli kvitt vogna etter storesøster, slik at det blir plass i gangen til lillebror sin vogn. Vogna må res opp, men det tar vi rett før, eventuelt når vi kommer hjem fra sykehuset.

[emoji818] Ordne sprinkelsenga. Nå står den på soverommet vårt uten den ene siden, og brukes i teorien som juniorseng til vesla. :knegg: Vel, hun er like lite villig til å sove der nå, som hun var når hun var spedbarn - spent på hva lillebror sier om den saken. Må i hvert fall gjøre den klar, sånn i tilfelle tenker jeg.

[emoji818] Klesoppbevaring må skrus opp

* Alle babyklær, og babytekstiler må vaskes, brettes og legges på plass. Dette er det trettenåringen som har mast om å få gjøre - nå som kommodene er oppe kan hun bare sette i gang.

[emoji818] Må kjøpe tripp trapp til lillebror.

* Må hente ned vippestol og newborn-sete til tripp trapp fra loftet. Trekkene må antagelig vaskes på begge to.

* Huset må vaskes! Vurderer å betale noen for å gjøre det.
 
Last edited:
Holder på med redebygging. Energinivået er lavt fra dag til dag, men litt får jeg gjort. I dag fikk jeg hevet sengebunnen på sprinkelsenga, og satt på siden igjen. Vesla sover jo uansett ikke i senga.

Gidder ikke re opp riktig enda da, får stå sånn en stund til.

Ellers har jeg sortert ut en del klær fra nyfødttiden til vesla, som skal gis bort til mammaen til en gutt i klassen til tolvåringen min. Hun er fra Eritrea, og er alene i Norge med gutten sin, og den lille jenta som ventes hvilken dag som helst nå. Fikk en vognpose og en hel stabel helsetepper tidligere, og da lovte jeg henne en del klær i tillegg. Ble ganske mye mer enn jeg så for meg, men det litt greit at noen som trenger det får brukt det, enn at det ligger på loftet vårt tenker jeg.

9c16e35ee942740b28925b2d810c9cff.jpg
8a9bb86228218d132dc077a00f46c503.jpg
 
Deilig å få gitt bort overskudd til noen som virkelig trenger det.
 
Deilig å få gitt bort overskudd til noen som virkelig trenger det.
Ja. Jeg er egentlig veldig sentimental når det kommer til babyklær, en av grunnene til enorme mengder klær til lillebror - har jo spart på ALT! Men nå ga jeg bort med hard hånd, og tok vare på noen få plagg som alle jentene her har brukt, og litt til.

OM jeg mot formodning skulle bestemme meg for flere barn, så har jeg faktisk råd til å handle klær også.
 
koselig å ta vare på noe som har betydd noe ekstra eller sånn. kjenner ei som kjøpte en kasse til hvert av barna og sparte noen plagg/ting til hver, men ikke mer enn at det fikk plass i kassen
 
Elsket teksten på den senga <3 vi er flere i tussete redebyggingsmodus for tiden ja, meg og en venninne går gravid med få dager mellom terminene, og vi må bare le av hverandre og alt vi plutselig får ut fingeren for å få gjort:p
 
koselig å ta vare på noe som har betydd noe ekstra eller sånn. kjenner ei som kjøpte en kasse til hvert av barna og sparte noen plagg/ting til hver, men ikke mer enn at det fikk plass i kassen
Det var egentlig veldig lurt! Jeg har hatt tendenser til å være mer "denne kassen blir for liten, kjøper en større!" :knegg:
Elsket teksten på den senga <3 vi er flere i tussete redebyggingsmodus for tiden ja, meg og en venninne går gravid med få dager mellom terminene, og vi må bare le av hverandre og alt vi plutselig får ut fingeren for å få gjort:p
Ja, er den ikke fin? Har en venninne som driver med vinyltrykk, som ordnet det for meg sist runde. [emoji173]

Jeg har jo så vondt i bekkenet, så jeg sliter med å få gjort alt jeg vil. Nå har jeg lagt meg på "litt hver dag". Trenger ikke være mer enn å vaske en maskin eller to med babyklær, og henge opp. Bestille noe vi mangler på nett, eller legge noe nedi fødebagen. Men, et eller annet må jeg gjøre daglig for å føle at jeg har kontroll.
 
Det var egentlig veldig lurt! Jeg har hatt tendenser til å være mer "denne kassen blir for liten, kjøper en større!" .

Jeg også, men så føler jeg meg ikke ferdig heller så da har jeg hatt unnskyldningen og ikke trengt ta den runden der enda heller.
 
Glemte si at det var veldig koselig med det trykket på senga.
Det er egentlig en god plan det med litt hver dag.
Da får man gjort det som må gjøres, men uten stress, uten at det er for mye press på noen dager og uten at det går på bekostning av form og den hvilen man trenger
 
Så smart å ta litt hver dag, det tror jeg at jeg burde legge meg på også. Kjøkkenopussinga står midt i sluttføringa nå, og jeg har så lett for å stresse rundt arbeiderene og styre med alt som må ryddes, kostes, flyttes på osv, som om ikke de klarer det fint selv :p tror jeg skal øve meg på å bare ha som mål å komme litt nærmere klargjøring for hver dag, uten å slite ut bekkenet med all kontrollsjekkinga mi ;)
 
Litt og litt hver dag er lurt, til slutt så har man gjort alt som trengs. :)

Og så fint gjort av deg å gi bort så mye. Vil tro det ble satt veldig pris på! :Heartred
 
Hjelpes altså! Har vasket opp én runde med lillebrorklær, og innser allerede at det kan bli plassmangel i skuffene hans. [emoji85] Det er så MYE klær! Nå skal jeg riktignok ha et par kurver med tøy i hylla under stellebordet også, det avlaster jo litt - men ja, MYYYYE klær.

Planen nå er å vaske opp en maskin med lillebrorklær daglig. Har plass til tørkestativet oppe på rommet vårt, så da får jeg det unna uten at det blir i veien. Kjenner jeg savner tørketrommelen nå altså!
 
34+3

Jeg har begynt å pakke fødebag! Kommende storebror ble født 37+3, det er 3 (TRE!!!!) uker til! Altså, han er den eneste som kom så tidlig, men man vet jo aldri! Jeg fikk i hvert fall et snev av panikk når jeg innså at jeg er innenfor termin om tre uker.
 
34+3

Jeg har begynt å pakke fødebag! Kommende storebror ble født 37+3, det er 3 (TRE!!!!) uker til! Altså, han er den eneste som kom så tidlig, men man vet jo aldri! Jeg fikk i hvert fall et snev av panikk når jeg innså at jeg er innenfor termin om tre uker.
Oi, det gir meg litt panikken og, jeg er i uke 35 og har fortsatt ikke begynt å pakke noe ned enda... :p tenk at det er så kort tid igjen da!
 
Oi, det gir meg litt panikken og, jeg er i uke 35 og har fortsatt ikke begynt å pakke noe ned enda... :p tenk at det er så kort tid igjen da!

Ja, det ble plutselig veldig tett innpå følte jeg. Ikke for det, han er den eneste som kom så tidlig, og da hadde jeg fått påvist delvis morkakeløsning tidligere i svangerskapet, så det hadde nok en sammenheng med det. Men ja, greit at den står klar tenker jeg - mannen her får ikke noe sånt ansvar i hvert fall.
 
Greit å få ting i orden da ja. Lykke til med innspurten!
 
34+5 i dag

I dag kjenner jeg at jeg er sliten. Har fått min andre tenåring i hus, og har bakt og laget mat over en lav sko. "Tar av" hver gang det er bursdag i hus. [emoji4] Kan nesten ikke fatte at hun allerede er 13 år!

Nå er jeg snart ferdig med å vaske opp babyklær - det vil si, jeg er ferdig med tøyet hans (og skuffene er STAPPFULLE, spesielt 56 og 62 har vi mye av), så nå er jeg over på sengetøy, gulpekluter og så videre. Svarte i en tråd her i dag, om hvor mange sett sengetøy man trenger, og jeg svarte "ikke mange, to/tre maks". Vel, altså.... Gjør som jeg sier, ikke som jeg gjør, eller noe. [emoji23] Har rundt ti sett, både til vogn og til seng, ikke ti tilsammen, men ti til hver av de altså! Og da har jeg luket vekk småblomstrete, rosa, lilla og veldig "jentete" saker. Jaja, igjen kan det være lurt å sjekke hva man har, før man hiver seg på brukthandling.

Har også fått festet tråder på de to rilleteppene jeg har strikket, så da har han i teorien tre rilletepper. I praksis blir det nok bare to, for jeg tror ikke vesla vil dele regnbuen sin når alt kommer til alt. Det blå er pakket ned i fødebagen, sammen med Sino-sjalet, og tre sett med klær. Hentesettet venter jeg enda på.

Tripp trapp stol er ankommet posten, det samme er stelleveska til vogna.

Nå nærmer det seg!! [emoji85]
429d89bcd5549e6f5746811c7509ff8a.jpg
fe5674d8584fd42038d2e11b46910548.jpg
 
Gratulerer med tenåring nr 2! :D

Fine teppene. :Heartred


Du har virkelig kommet i redebyggingsmodus OG klarer å gjennomføre ting og, herlig. :) Jeg er enda "skulle gjort slik og sånn" men gjennomføringen er ikke helt på plass enda. Spørs om ikke det kommer når jeg ikke jobber lengre, bare denne uke og neste igjen og så skal jeg inn i rede- og babybobla for fullt! :p
 
Gratulerer med tenåring nr 2! :D

Fine teppene. :Heartred


Du har virkelig kommet i redebyggingsmodus OG klarer å gjennomføre ting og, herlig. :) Jeg er enda "skulle gjort slik og sånn" men gjennomføringen er ikke helt på plass enda. Spørs om ikke det kommer når jeg ikke jobber lengre, bare denne uke og neste igjen og så skal jeg inn i rede- og babybobla for fullt! :p

Jeg er jo bare hjemme, og jeg setter meg små mål for hver dag altså! Men det hjelper jo faktisk! Når jeg får vasket og hengt opp en maskin med babytøy om dagen, så minker det jo faktisk med det som er "skittent", og skuffene fylles med det som er rent. :) Og så er det egentlig litt koselig å dulle med bittesmå blå (for ja, 90% er blått i en eller annen variasjon) klær, og legge de ned i skuffer.
 
Back
Topp