Faktor på solkrem

Lilleulven

Forumet er livet
VIP
Himmelbarn
Januarlykke 2016
❤ Juliskattene 2018 ❤
Hvilken faktor kjøper dere til barna? Trenger de så mye som 50? Eller holder det med 30? Skal kjøpe til barnehagen nå, og var jo plutselig 100 typer å velge mellom. Syns selv det er veldig greitt med spray da, det syns vel kanskje barnehageansatte og?
 
Ikke så stor forskjell på 30 og 50, men hvorfor da velge 30? Ikke noe forskjell i hvordan de er å smøre ut, så lenge du velger en med kombinasjonsfilter.

Jeg vil anbefale å IKKE kjøpe spray. For at den skal være beskyttende nok bør man spraye en gang, smøre ut, også gjenta en gang til. Har jobbet i barnehage selv, og erfaringsmessig vil jeg si at de fleste ikke har tid til dette.
Krem med kombinasjonsfilter i faktor 50 er bra [emoji106]
 
Vi har 50 hjemme. Blir sikkert 30 senere i sesongen.

Barnehagen står for solkrem, vi betaler bare en sum i året og så sørger de for at det er solkrem i barnehagen for alle barna som har betalt for det.
Veldig enkelt, og sikkert enkelt for barnehagen også, som slipper å forholde seg til ørten ulike solkremer til ungene og hvem som skal smøres med hva.
 
Det anbefales faktisk å ikke velge høyere faktor enn man behøver, blant annet fordi de inneholder enda flere kjemikalier, og blir «falsk trygghet» fordi man da smører sjeldnere. Bedre å smøre med en lavere faktor oftere.

Jeg bruker 30 selv (har veldig lys hud) og 30 på min datter nå i april/mai (hun blir brun), men går ned til 20 til henne når hun har fått litt grunnlag.

Både jeg og dattera mi bruker cosmica uten parabener osv. Hennes har kun fysiske filtere, som legger seg oppå huden. De som ikke har det inneholder flere kjemikalier. jeg smører henne i ansiktet og på hendene før hun drar i barnehagen dagene det skal bli sol.

https://www.nrk.no/livsstil/solkremtabben-som-kan-skade-kroppen-1.11066571

https://www.tv2.no/a/3788734/
 
Bruker 30 på barna.
Mener å ha hørt en gang at det må tilsettes en del stoffer som ikke er likeheldige for at solkremen skal komme opp i 50, så det holder jeg meg unna.
30 holder også mer enn nok på barna mine
 
Bruker 50 på begge barna. Yngste kan nok bruke 30 etterhvert. Eldste må nok bruke 50 frem til voksen alder. Rødt hår og melkehvis hud som ikke tåler noe som helst.
 
Kjøper 30. Og 15 til meg selv. Synes det er viktig at de blir litt eksponert for sol. 50 er jo SUN Block.
 
30! Her blir de solbrente av 50 (Cosmica) så kkke alltid så bra som man tror :p
 
Har ikke barn enda, men faktor 50.
Fysisk filter til de mest sensitive, kombinert eller kjemisk til andre. Vasker av med oljebasert produkt til kvelden.
I Norge smører vi for lite for skjeldent, og vi er på toppen av hudkreftstatistikken. Huden husker alle gangene den har blitt brent, så ingen solbrenthet gir dermed mindre sjanse for hudkreft.
Velger solkrem fra utvalgte apotek, trygge merker som er kvalitetskontrollert.
Stoler ikke på diverse tester som er kjøpt og betalt, og som ikke tester på det som er viktig av ingredienser og funksjon i en krem.
 
Har ikke barn enda, men faktor 50.
Fysisk filter til de mest sensitive, kombinert eller kjemisk til andre. Vasker av med oljebasert produkt til kvelden.
I Norge smører vi for lite for skjeldent, og vi er på toppen av hudkreftstatistikken. Huden husker alle gangene den har blitt brent, så ingen solbrenthet gir dermed mindre sjanse for hudkreft.
Velger solkrem fra utvalgte apotek, trygge merker som er kvalitetskontrollert.
Stoler ikke på diverse tester som er kjøpt og betalt, og som ikke tester på det som er viktig av ingredienser og funksjon i en krem.

Helt enig! Jeg velger 50 til barna mine. De får sol selvom de har på 50 i solfaktor.
Skremmende at folk ikke tar det at Norge er på toppen når det gjelder hudkreft, alvorlig. Det må jo være en grunn til...

Synes det er dumt at disse solkremtestene ikke tester det som er viktigst å teste. Veldig mange som kjøper solkrem utifra de testene som kommer utpå våren.
 
Mine barn er begge mørke i huden så de kunne vel fint hatt mindre spf, men vi kjører på med 50! Det gjør forøvrig mannen fra Egypt også! Smører på annenhver time og passer på å smøre skikkelig på, et tynt lag er falsk trygghet.

Ga faktisk solkrem til begge bhg til ungene også, og de var veldig glade for at de fikk 50
 
9åringen tåler lite og må ha 50. Blir både solbrent og får soleksem.
7åringen og 4åringen bruker 30.
 
Vi bruker 30
 
Back
Topp