Hvor tidlig kommer dere til å spørre om kjønn?

Lallis

Flørter med forumet
Novemberlykke 2018
Ved mitt forrige svangerskap fikk jeg ikke vite kjønn før på OUL i uke 19. Jeg spurte heller ikke om det da jeg var på tidlig ultralyd i uke 12. Tenkte for det første det var altfor tidlig, og for det andre at det kanskje var litt tabu å spørre om, i og med at det viktigste tross alt er at alt er i orden med den lille. Nå hører jeg imidlertid om flere og flere som får vite kjønn hvor jordmor/gynekolog estimerer rimelig høy sikkerhet allerede i uke 11-12. Kommer dere til å spørre om dette så tidlig? Post gjerne også hva dere eventuelt får vite at det blir :happy:
 
Skal på ul i uke 12+5 tror jeg det er, og har tenkt til å høre. Er ikke kjempeviktig å få vite kjønnet da, men er så innmari nysgjerrig. Vi drar jo på ul for å sjekke at alt er i orden, så er helt greit om vi må vente til oul. Dersom vi får beskjed om kjønn ved uke 12, kommer vi uansett ikke til å stole 100% på det.
 
Jeg var på tul på onsdag, 11+1.
Hun ville ikke si noe sikkert, siden både gutt og jente har en sånn "tapp" der i starten 2 :)
Men en feeling på gutt har jeg:)
 
Vi skal ha UL i forbindelse med duo-testen 13+3. Denne har jeg hørt skal være veldig detaljert/nøye. Håper å se kjønn da. Er så spent :)
 
Hadde nå spurt om jeg skulle på tul. :) Når de først titter og man får vite at alt ser bra ut, så skader det jo ikke å spørre. :)
 
Vi får vite kjønn ifm. resultat av morkakeprøve, så da bør det være klart i løpet av de nærmeste par ukene tenker jeg...!
Viktig er det ikke, men veldig gøy likevel :D
 
Så spennende! :joyful: Jeg har aldri vært så ekstremt spent i hele verden som jeg var da jeg skjønte at vi straks skulle få vite kjønnet på forrigemann. Da hadde vi jo blitt forsikret om at alt ellers så bra ut først. Jeg skal på ultralyd denne uken, er i uke 12. Tenker jeg spør om jordmor vil tippe hvis alt er som det skal. Føler det blir enda mer virkelig jo mer man får vite om hvem det er som ligger der nede :):dummy1: Håper ellers morkakeprøvene gikk bra, Lykkeliten7! Høres liksom litt vondt å ta morkakeprøve :smiley-ashamed004
 
Så spennende! :joyful: Jeg har aldri vært så ekstremt spent i hele verden som jeg var da jeg skjønte at vi straks skulle få vite kjønnet på forrigemann. Da hadde vi jo blitt forsikret om at alt ellers så bra ut først. Jeg skal på ultralyd denne uken, er i uke 12. Tenker jeg spør om jordmor vil tippe hvis alt er som det skal. Føler det blir enda mer virkelig jo mer man får vite om hvem det er som ligger der nede :):dummy1: Håper ellers morkakeprøvene gikk bra, Lykkeliten7! Høres liksom litt vondt å ta morkakeprøve :smiley-ashamed004
Jeg skal ta prøven på mandag :) Har tatt den 3 ganger før, så det går heeeelt fint.
Men mannen svimte av da jeg tok den første, så han blir ikke med inn denne gangen :D
Det gøye med den prøven ift. kjønn er jo at svaret blir 100% sikkert.. :dummy1::dummy:
 
Vi spurte på TUL 11+6, ho gjetta, men var veldig usikker.
 
Spurte idag, 11+6, men gyn sa det ikke var mulig før uke 16... haha, vet jo det går før, men regner med det var fordi han ikke vil gjette :)
 
Jeg fikk vite kjønn 13+5. Han kunne jo ikke garantere, men var rimelig sikker.
 
Håper å få vite det på oul i juni
 
Var hos en «vanlig gynekolog» med førstemann og i uke 15/16 sa han at det var jente. Men var gutt.

Var hos Lundring i går og han mente det var ei jente denne gangen. 13+0. Men har skikkelig guttefølse ... så venter med oul før jeg går ut med kjønn til venner og familie :)
 
Jeg skal ta prøven på mandag :) Har tatt den 3 ganger før, så det går heeeelt fint.
Men mannen svimte av da jeg tok den første, så han blir ikke med inn denne gangen :D
Det gøye med den prøven ift. kjønn er jo at svaret blir 100% sikkert.. :dummy1::dummy:
De hadde jo da såklart endret på praksisen denne gangen, så vi fikk ikke vite kjønn likevel :bored:
Men i morgen skal vi på privat UL, så da tenkte vi å spørre om hun ville gjette :D Er 13+4 da, så det KAN jo være mulig...!
 
De hadde jo da såklart endret på praksisen denne gangen, så vi fikk ikke vite kjønn likevel :bored:
Men i morgen skal vi på privat UL, så da tenkte vi å spørre om hun ville gjette :D Er 13+4 da, så det KAN jo være mulig...!
Så kjiiipt! Herregud, er jo helt villt spennende med kjønn. Hehe. Føler jo man blir mer kjent med babyen med én gang. Vi har rett og slett også en situasjon hjemme nå med noen stesøsken som EKSTREMT STERKT ønsker seg en lillesøster. Jordmor tippet på jente da jeg var på tidlig UL i uke 12, så nå vurderer jeg å reise på en til, er nå i uke 15, for å se om de ser noe mer. For meg er det egentlig akkurat det samme, men har liksom hele tiden sett for meg en liten lillebror :shy: Tipper de kan se det ganske sikkert i uke 13 også, egentlig. Lykke til! :) Og si fra hvordan det har gått!
 
Så kjiiipt! Herregud, er jo helt villt spennende med kjønn. Hehe. Føler jo man blir mer kjent med babyen med én gang. Vi har rett og slett også en situasjon hjemme nå med noen stesøsken som EKSTREMT STERKT ønsker seg en lillesøster. Jordmor tippet på jente da jeg var på tidlig UL i uke 12, så nå vurderer jeg å reise på en til, er nå i uke 15, for å se om de ser noe mer. For meg er det egentlig akkurat det samme, men har liksom hele tiden sett for meg en liten lillebror :shy: Tipper de kan se det ganske sikkert i uke 13 også, egentlig. Lykke til! :) Og si fra hvordan det har gått!
Det gikk kjempefint, og vi venter en liten gutt :Heartblue
 
Skal spørre på tirsdag :) Er da 13+2
 
Back
Topp