Viskelaers første barn - dagbok

Viskelaer123

Forelsket i forumet
Jeg er 27 år, snart 28, og samboer er 29. [emoji173]️

Vi er begge i fast jobb, har kjøpt leilighet, bil, og en hund vi elsker over alt.

Dette er min dagbok frem mot termin 31.10.18 [emoji1405]

[emoji843] 12 dpo - første positive digitale 1-2 uker
[emoji843] 16 dpo - 2-3 uker
[emoji843] 5+0/21 dpo - 3+ uker

Mine milepæler og høydepunkter:

[emoji843] TUL: uke 8[emoji294]️
[emoji843] Første svangerskapskontroll[emoji294]️
[emoji843] OUL 01.juni[emoji173]️
 
Last edited:
4 + 6 [emoji173]️

Merker ikke noe spesielt til graviditeten enda, utenom at jeg har konstante mensmurringer, og har hatt det siden el [emoji85] kanskje den største forskjellen er vel at jeg har fått det kviseutbruddet! Aldri hatt så mye før..

Igår fortalte jeg det til to venninner, de ble kjempeglade på våre vegne [emoji173]️ grunnen til at jeg har delt det med noen nærme venninner er fordi om det skulle gå galt så er de der for å støtte meg [emoji5]
 
5 + 0 - den kjemiske grensen [emoji173]️

Denne uken begynner hjertet til lille å slå [emoji7]
Dette er en milepæl for meg.. utrolig hvordan kroppen fungerer.

Nå føler jeg at jeg kan drømme litt om navn og sånn, men fortsatt er ting usikkert.. går hele tiden å sjekker om jeg blør..

Av kroppslige forandringer så har jeg plutselig fått tydelige blodårer på brystene (?) de er megavonde i tillegg.
 
Last edited:
5 + 3

Jeg har voldsomme drømmer/mareritt fortiden. De er veldig reelle og de er om alt fra at kjæresten er utro til gamle venner jeg var med før. Veldig spesielle drømmer. Håper de gir seg og ting går tilbake til det normale [emoji58]

Ellers så teller jeg ned til en ny uke, og første svangerskapskontroll er booket i uke 11.
 
5 + 5

Drømmene har gitt seg litt og jeg sover litt tyngre igjen, og føler meg mer uthvilt [emoji38] til gjengjeld har kvalmen kommet snikende rundt hjørnet og er konstant småkvalm, luktesansen er sterkere og jeg kan brekke meg av sterke lukter.. jeg føler jeg må tisse hele tiden nå også.. snart ny uke og ny milepæl, halvveis i denne kritiske fasen [emoji173]️
 
6+2[emoji173]️
Kvalmen har tatt seg skikkelig opp og jeg har fått avsmak av ganske mye mat jeg likte før.. kaffe som jeg var avhengig av er helt uaktuelt..

Klarer kun å spise skive med smeltet ost til frokost. [emoji31]

Nok klaging - ser frem til første tul om litt under 2 uker [emoji173]️ håper vi får se et lite hjerte som banker.
 
7+2[emoji294]️

3 dager igjen til TUL[emoji173]️ håper jeg får se et bankende hjerte. Det er vel min bekymring nå - at jeg ikke får se det.

Jeg kjenner at det jobbes nedi livmoren, strekker. Fortsatt kvalm og kaster opp om morgenen.. er kvalm utover dagen, og veldig sliten merker jeg.

Er litt stresset for dette med å fortelle jobben fordi det krever så mye forandring og tilrettelegging for min del. Må egentlig bytte arbeidsplass.. men skal fortelle det neste uke. Da skal også foreldre få vite det [emoji173]️
 
8+0! har blitt satt frem et par dager og er nå 8 uker på vei.

Idag har jeg vært på tidlig ultralyd. For en merkelig men samtidig utrolig opplevelse [emoji173]️ fikk se en liten bamsemums inni der med fine hjerteslag. Det var en lettelse [emoji173]️

Skal tilbake i uke 12. Teller ned fire uker [emoji7]Image1521450857.495392.jpg
 
8+2
Sjefen vet det nå, og han tok det på en helt annen måte enn jeg hadde forventet.. han ble utrolig glad på mine vegne og smilte fra øre til øre [emoji7] veldig koselig.

Har enda ikke fortalt det til kommende besteforeldre, men meg og sambo har bestemt oss for at vi venter til uke 12.. da er vi sikrere og det føles bedre å si det da[emoji173]️ teller ned til ny uke, og ny milepæl.
 
9+0 [emoji173]️

Idag har jeg vært skikkelig dårlig.. helt ferdig. Men veldig glad for at det er ny uke [emoji294]️

3 uker til neste TUL og 12 uker, håper tiden går fort.
 
10+1

Føler det eneste jeg skriver om er kvalmen, men det opptar mye av tiden min :( er veldig redusert og kvalm hele dagen.. håper det gir seg snart..

To uker til jeg er over den magiske grensen [emoji173]️ skal også på TUL like etter uke 12, og min første legetime. Skal også bytte arbeidsplass pga tilrettelegging så blir ganske mange ting som skjer fremover [emoji28]
 
Uke 11 [emoji173]️ en uke til den magiske grensen.

Idag sprakk nyheten til kommende besteforeldre og oldeforeldre. De ble så glad på våre vegne[emoji173]️ kommende bestefar begynte å gråte. Er første barnebarnet så er forståelig. Men veldig koselig reaksjon. [emoji173]️
 
Back
Topp