Er det vanskelig å holde seg unna mat som gravide ikke skal spise?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Det florerer av mer eller mindre godt dokumenterte kostholdsråd for gravide. Og de fleste er naturlig nok mest opptatt av begrensningene. Visste du for eksempel at du trygt kan spise sushi, men at du bør unngå blåmuggoster? Her får du oversikten!

Syntes du det er vanskelig å holde deg unna enkelte matvarer? Hva savner du?

Både ja og nei. Det verste er vel at jeg elsker biff! Og da gjerne ganske lite stekt... så for meg å skulle gå en hel sommer uten "skikkelig" grillmat blir litt krise

Vanskeligste er spekeskinke, salami og medium stekt biff. Men det går greit :)

Det værste her blir nok Brie og spekeskinke :(

Maten går greit. I hvertfall ennå (matlysta er ikke helt på topp). Mulig jeg blir å savne spekekjøtt til rømmegrøt akkurat på 17. mai, men det går vel helst bra.

Savner ikke engang rødvinen til fredagskosen :wideyed: sovner jo rett etter barna så det hadde vel ikke blitt med meg om det VAR lov engang. Men jeg kommer til å savne den.

Min favorittlunsj hver dag hele sommeren er carpaccio med ruccola, parmesan og et glass vin. Det er litt savn, og blir nok verre ila sommeren [emoji28]

Ellers fikser jeg ostesavnet med å ha dem på pizza, og siden jeg ikke spiser svin er spekemat osv ikke et problem.

Spekemat, øl og vin er litt kjipt å holde seg unna, men en selvfølge selvsagt :) Prøver å finne gode alternativer i steden slik som alkoholfri øl. Det er mye bedre utvalg av det nå enn da jeg var gravid sist :)

Jeg kommer til å savne rosévin til sommeren.

Jeg trodde det vanskeligste kom til å være å kutte ut snusen, da jeg var storsnuser. Det var overraskende enkelt med en gang jeg så de to strekene.

Det er faktisk helt krise med at biffkjøttet må være gjennomstekt. Da er det jo ikke godt!!

Savner blodig biff, brie og spekeskinke [emoji57] har forsøkt med brie på pizzaen d var ikke det samme [emoji17] meeen det er jo bare for en liten periode av livet [emoji16]

Biff ja.. hehe blir skosåle fra nå av ja ;)

Da jeg gikk med første og andre var det ikke så opplyst dette med nei mat . Var mest at vi måtte være forsiktig i utlandet. Så var faktisk ganske irriterende med nr 3 når brått så mye godt er fy fy. Men klarte meg da og klarer meg nok nå også :)

Da jeg gikk med første og andre var det ikke så opplyst dette med nei mat . Var mest at vi måtte være forsiktig i utlandet. Så var faktisk ganske irriterende med nr 3 når brått så mye godt er fy fy. Men klarte meg da og klarer meg nok nå også :)
Ja har vel blitt ganske mye strengere siste årene. Men best å være føre var når man vet at noe kaaan være risiko :)

Ja har vel blitt ganske mye strengere siste årene. Men best å være føre var når man vet at noe kaaan være risiko :)
Absolut. Selv om jeg selv føler mange blir over hysteriske. Følger du de rette rettningslijene er det ikke så ille. Men finnes jo så mange andre sider med sykt mye mer som er farlig... :p

Glemte forresten det viktigste av alt: kaffe! Den er tøff! Det står jo at en bør drikke så lite som mulig. Jeg har foreløpig unt meg morgenkaffen og drukken koffeinfri resten av dagen, men for en kaffejunkie er det ikke bare bare.. Håper jeg klarer å kutte enda mer, men er ikke lett altså.

Absolut. Selv om jeg selv føler mange blir over hysteriske. Følger du de rette rettningslijene er det ikke så ille. Men finnes jo så mange andre sider med sykt mye mer som er farlig... :p
Ser den, men på den annen side så vil jeg heller være ekstra forsiktig slik at jeg vet at jeg gir lille de aller beste vilkår :) Nå er det ikke bare min kropp mer :)

Spekemat og rødt kjøtt :( og vin blir nok et lite savn når solen kommer :hungry:
Trodde kaffe skulle bli et problem, men den smaker ikke godt lenger faktisk o_O eneste er at jeg må koke minst 3 kanner om dagen for at ingen skal skjønne noe :smiley-angelic006

Back
Topp