Depresjon...

Lady_Z

Termin 5.Juli 2015
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Når man har hatt dette en gang.. er det da vanlig å få det igjen. Kjenner jeg bruker fryktelig mye energi på å holde meg oppe om dagen. Var sykemeldt for mitt over 1 år siden grunnet depresjon.
 
Det er slett ikke uvanlig med tilbakefall. «Tilbakevendende depressive episoder» som det heter på fint. Hvis du kjenner igjen symptomene, søk hjelp fortest mulig. Da blir det lettere å komme seg ut av det, enn hvis du venter til bunnen er nådd. Lykke til og god bedring!!
 
Det er slett ikke uvanlig med tilbakefall. «Tilbakevendende depressive episoder» som det heter på fint. Hvis du kjenner igjen symptomene, søk hjelp fortest mulig. Da blir det lettere å komme seg ut av det, enn hvis du venter til bunnen er nådd. Lykke til og god bedring!!
Takk! Men er en sånn dørstokk mil å komme seg til legen. Tenker liksom "neida, det er ikke noe gale. Jeg synes sikkert bare synd på meg selv". Så går man i samme tralten...
Kjekt å høre fra deg forresten. Hvordan går det med kvalmen?
 
Ja, det er desverre ganske vanlig å oppleve det flere ganger :(

God bedring til deg!
 
Er desverre ganske vanlig med tilbakevendene depresjoner. Og dørstokkmila er lang. Men start med å ta opp telefonen og ring legen.
Er jo ingen grunn til at du skal gå rundt å ha det vondt inni deg når det kan fikses?
 
Depresjon kan veldig ofte skyldes noe fysisk, som for lite magneisum eller b-vitamin.

Jeg var plaget med depresjon i perioder med PMS. Begynte med magnesium og både de psykiske og de fysiske PMS-plagene ble borte.

Mannen min var en periode veldig deprimert, legen fant tilfeldigvis ut at han hadde for lite B-vitamin, han ble satt på triobe og all depresjon ble ganske raskt borte!

Sier ikke at det ikke nødvendigvis er noe psykisk du må ta tak i, men det kan godt tenkes en vitamin/mineralmangel er noe det vil hjelpe veldig å gjøre noe med.

Også om du har innenfor normalen på referanseverdien men lavt innenfor normalen, kan du hente mye på å komme høyere opp der.

Stoffskifteproblemer (både for lavt og for høyt) kan også gi symptomer som depresjon.

Be om en blodprøve for mye forskjellig hos legen.
 
Er desverre ganske vanlig med tilbakevendene depresjoner. Og dørstokkmila er lang. Men start med å ta opp telefonen og ring legen.
Er jo ingen grunn til at du skal gå rundt å ha det vondt inni deg når det kan fikses?
Nei... Men så tenker jeg vell desverre mer på de du et meg enn på meg selv. Noe som gjør det verre... argh! Trenger me time :(
 
Nei... Men så tenker jeg vell desverre mer på de du et meg enn på meg selv. Noe som gjør det verre... argh! Trenger me time :(
Ordne deg en time du :)
Vet hvordan du har det. Og det er mye bedre å be om hjelp nå, før det går skikkelig under..
Og det er jo egentlig veldig deilig å få hjelp. Alt blir litt lettere for meg når jeg vet at noen tar vare på meg, og jeg kan legge vekk litt av ansvaret.
 
Ikke uvanlig at det kan komme tilbake , dessverre...
 
Takk! Men er en sånn dørstokk mil å komme seg til legen. Tenker liksom "neida, det er ikke noe gale. Jeg synes sikkert bare synd på meg selv". Så går man i samme tralten...
Kjekt å høre fra deg forresten. Hvordan går det med kvalmen?

Kvalmen lever i beste velgående, selv om jeg har kommet til 24+3. Får 80-90% av næringsbehovet dekket gjennom iv tilførsel fortsatt (har fått innvilget hjemmesykehus), og er på sykehuset tre dager i uka for kontroll. Lille vokser saktere nå, så det ligger an til at den må ut tidlig. Håper å rekke det før 1. juli, så jeg slipper å forholde meg til de nye permisjonsreglene, som vil ramme vår familie hardt.

Bare å bestille seg legetime snarest mulig!! Bedre å få vurdering en gang for mye enn en gang for lite. Ta det nå, før tiltakslysten forsvinner helt... lykke til [emoji1303]
 
Har hatt mange tilbakefall. Ikke så ille som den første da, for de andre tok jeg tak i før det gikk så langt gitt. Men jeg tok tak. Jeg fikk henvisning til dps/psykolog. Og jeg har enda åpen retur der og jeg føler for det. Jeg er friskmeldt. Men føler jeg for det, ja da tar jeg kontakt. Jeg har vært på bunnen og akter ikke å være der igjen.

Klem til deg [emoji169]
 
Back
Topp