Fregnefantens vei til å bli mamma

37+4

Da har slimproppen begynt å gå, så det er hvertfall noe fremgang..
Ryggen er helt på trynet idag, like før krampe hele tiden.. og kynnerne kommer hele tiden jeg beveger meg og begynner å bli rimelig ubehagelige. Er sliten nå.. det blir tungt å puste når kynnerne står på og er kjempesliten av å hele tiden føle jeg har et stramt belte rundt midjen.
Småen har vært litt rolig idag også; altså det har vært bevegelse, men færre og litt treigere/seigere enn vanlig, det er nok pga alle kynnerne.
Prøvde å ta en dusj for å se om det hjalp på ryggen, men som vanlig hjalp det bare der og da.. rett tilbake til vondt når jeg har fått på meg klær igjen.

Kan ikke bare vannet gå nå slik at de tar meg inn på føden?! Har ikke lyst å dra fra huset flere ganger uten å skulle komme hjem igjen med baby [emoji85]

Har også begynt å få masse luft i magen for tiden og går på do gjerne flere ganger for dagen. Men det er vel bare tilfeldig.. håper hvertfall den luften forsvinner før fødsel [emoji23]
 
Så spennende!! Høres ut som flere tegn på fremgang! Her har ikke slimproppen gått.. er 38+4.
 
Så spennende!! Høres ut som flere tegn på fremgang! Her har ikke slimproppen gått.. er 38+4.
Har på følelsen at det kommer til å gå flere uker før noe skjer nå, og jeg er så sliten at jeg blir usikker på om jeg klarer det [emoji85]
Har hørt mange som aldri har sett noe til slimproppen, og de som har gått rett i fødsel av at slimproppen gikk, så det trenger ikke ha noe å si at den ikke har gått hos deg enda [emoji6]

Krysser fingrene for at vi om få dager sitter med babyene våre i armene [emoji7]
 
Når skulle du til jordmor neste gang? :) Skjønner det er ganske tungt for deg å gå å vente på den lille nå.
Takk for oppløftende ord :Heartred
 
Når skulle du til jordmor neste gang? :) Skjønner det er ganske tungt for deg å gå å vente på den lille nå.
Takk for oppløftende ord [emoji813]red
Har ikke time før neste torsdag [emoji85] men hun sa jeg kunne ta kontakt om jeg ikke klarer å vente, vurderer det sterkt. Har så utrolig lyst til at ting skal skje av seg selv, at småen får den tiden i magen han trenger for å bli klar for omverden, men jeg begynner å bli utslitt av å gå med vonde kynnere og alt annet så lenge [emoji85]

Hver morgen jeg våkner etter en natt uten vannavgang blir jeg sååå skuffa [emoji23] satser på at det skjer ting innen neste uke, prøver å holde motet oppe litt til!
 
Ja du kan jo se an litt også ta kontakt med jordmoren om du synes det blir lenge å vente til neste torsdag. Hun virket jo veldig forståelsesfull sist du var der. :)
 
38+1

Nå er det innenfor termin, så jeg håper han kommer snart [emoji7] Er så klar for å møte ham!!

Menstermin: 28.april

Tul termin: 24.april

Oul termin: 23.april

Vektendring: Har ikke vært på vekta

Cravings: Melk, sjokomelk, ost, grillpølser

Tilskudd: Nycoplus Mamma og bringebærkapsler

Formen: Varierer.. vært veldig mange kynnere og maserier, men så stopper det plutselig helt opp. Har en del murringer i rygg og mage enda da, og av og til blir plutselig maseriene det som føles som mer effektive. Er i følge jm i latensfasen, så er spent på hvor lenge den skal vare [emoji12]

Kjenner liv: Idag er det tilbake til noenlunde normalt [emoji4] Ble en tur på føden i går for småen hadde vært så rolig og slapp, men alt var som det skal være, heldigvis [emoji170]
 
Last edited:
Hvordan går det hos deg, Fregnefanten? Skjer det noe nytt? Venter i spenning her. Termin i dag.
 
Hvordan går det hos deg, Fregnefanten? Skjer det noe nytt? Venter i spenning her. Termin i dag.
Her går det fortsatt i venting [emoji4] skal inn på føden for en sjekk litt seinere da jeg har begynt å få tegn på svf. Tviler på at jeg har det da blodtrykket har vært så fint hele veien, men greit å sjekke en gang for mye [emoji28]

Termin idag, ja! Hvordan føles det? Har du noen tegn på noe? [emoji4]
 
39+2

Har store problemer med å komme meg inn på appen for tiden, har fått åpnet den kun 2 ganger siden torsdag.

Menstermin: 28.april

Tul termin: 24.april

Oul termin: 23.april

Vektendring: +12kg [emoji85] gått opp 3,3kg på under 2 uker [emoji21]

Cravings: Melk, grillpølser, ost

Tilskudd: Nycoplus Mamma og bringebærkapsler

Formen: Mye luft i magen, nedpress og vondt under magen. Har også en ekkel følelse i kroppen, spor av protein i urinen, hodepine, fått litt ødem, ser dansende prikker og føler meg sjuk. Formen har vært bedre, kan man si [emoji28]

Kjenner liv: Hver dag [emoji7] magen hopper fra side til side og det virker som at han trives veldig godt inni der.
 
Håper kroppen skjønner at det er på tide å føde nå[emoji173]️
Svf. er ikke bra, mitt barn ble født undervektig pga dette. Viktig å ta på alvor[emoji173]️[emoji173]️
 
Håper kroppen skjønner at det er på tide å føde nå[emoji173]️
Svf. er ikke bra, mitt barn ble født undervektig pga dette. Viktig å ta på alvor[emoji173]️[emoji173]️
Hadde vært veldig greit om kroppen finner ut at det er på tide, ja! [emoji28] den gir hvertfall mange, klare tegn på at den har innsett det.
Såpass! Gjerne greit at de tar meg inn på en sjekk idag da [emoji4] legger fødebagen i bilen, sånn i tilfelle, men regner med den ikke blir brukt på noen dager enda..
 
Dumt med appen som feiler. Men fint å høre fra deg igjen.
Så bra det blir tatt seriøst symptomene på svangerskapsforgifting og at du får sjekket det i dag.
Ikke så mye tegn her. ;)
 
Dumt med appen som feiler. Men fint å høre fra deg igjen.
Så bra det blir tatt seriøst symptomene på svangerskapsforgifting og at du får sjekket det i dag.
Ikke så mye tegn her. ;)
Føler meg godt ivaretatt, og håper på falsk alarm [emoji4]

Blir spennende å følge med deg videre nå, heier på fødsel innen få dager! [emoji1][emoji173]
 
Oppdatering:
Etter en større middag og en forfriskende dusj har jeg følt meg en god del bedre. Ringte inn til føden mens vi var på vei, og jm jeg snakket med var veldig enig i at jeg kunne vente en dag eller to og se det an, at det egentlig ikke hadde noe for seg for oss å reise helt inn til sykehuset idag.
Så nå er vi hjemme igjen og er ikke bekymret eller stresset, så jeg tenker det muligens har kommet litt av at vi har vært veldig opptatt og hatt lange dager de siste dagene. Har vært lite rom for å slappe skikkelig av.

Jeg har litt lett for å snevre meg inn på en ting, uten å helt tenke på andre forklaringer [emoji28] opp som en hjort og ned som en lort [emoji85] men skal ha veldig lav terskel for å ringe føden eller legen den neste uka, så tar symptomene alvorlig ved forverring eller om det ikke går over.
 
39+3

Våknet med det jeg trodde var luftsmerter frem til jeg oppdaget blod [emoji1] Kjempespent på om det kanskje setter i gang idag!
Men smertene har ikke kommet mer enn to ganger da jeg satt på do etter å ha stått opp, etter det har det bare vært murringer... så regner med at det dabber av for å ta seg opp igjen innen få dager [emoji4]
 
Oppdatering:

Har fått en fødestue nå [emoji1]

Vi var på vei til byen for å dra på besøk da vannet mitt gikk midt i en rie, så da ble det å kjøre en litt annen vei [emoji28]
Fått bekreftet vannavgang og småen har det helt supert. Har litt uregelmessige tak enda, men de bygger seg opp. Så nå blir det baby innen kort-ish tid [emoji7]
 
Oppdatering:

Har fått en fødestue nå [emoji1]

Vi var på vei til byen for å dra på besøk da vannet mitt gikk midt i en rie, så da ble det å kjøre en litt annen vei [emoji28]
Fått bekreftet vannavgang og småen har det helt supert. Har litt uregelmessige tak enda, men de bygger seg opp. Så nå blir det baby innen kort-ish tid [emoji7]
Så utrolig spennende [emoji173]
Masse lykke til![emoji173]
 
Back
Topp