Null matlyst

Tralala1988

Glad i forumet
Novemberlykke 2018
Påskeliljene 2022 ❤️
Hei!
Jeg er 8+2 i dag, og har ikke hatt lyst på mat på ca tre uker. Enten føler meg uggen og mett, eller så blir jeg plutselig så oversulten at magen "vrenger seg" og jeg blir kvalm pga det. Følelsen av å være sulten er helt borte. Tvinger jeg meg til å spise klarer jeg bare litt før jeg kjenner kvalmen komme. Selv om jeg dessverre har vært veldig lite aktiv de siste ukene har jeg gått ned to kilo.

Dette resulterer jo selvfølgelig i enda mindre energi og overskudd.

Noen andre som sliter med det samme?

Har det akkurat likt! Har mistet helt energien å har ikke klart å gå på jobb de siste dagene.. er hos legen nå. Har ikke spydd men klarer ikke spise uten å bli kvalm. Har gått ned ca 2kg jeg også.

Det hørtes helt likt ut ja! Jeg har ikke kastet opp jeg heller. Hva sa legen? Her presser jeg meg til å gå på jobb, men er særdeles lite effektiv. Jeg får så dårlig samvittighet overfor arbeidsgiver at jeg får lyst til å fortelle om hvorfor jeg ikke presterer som vanlig.

Venter enda.. kan fortelle etterpå[emoji4] tenker en må kjenne på det selv. Du og barnet ditt er viktigst.

Var i situasjonen hvor jeg var i grei form om jeg ikke spiste, ble kvalm 30 minutter etter jeg hadde spist og det varte ut dagen. Sålenge jeg ikke spiste gikk det bra, helt frem til jeg var så sulten at jeg ble kvalm på grunn av dette også. Gikk ned 2kg på en ukes tid, er ute med sykemelding og merker at først nå begynner jeg å klare å spise litt igjen. Klarer ikke spise det samme flere ganger, og det er bare littegranne om gangen, men det er så utrolig lettelse. Fjernet stresset med jobb og alt annet i hverdagen å bruker dagen på å spise i eget tempo og roe ned. Om det tar 1 time eller 3 timer å få i seg noe mat gjør ingenting så lenge jeg klarer å spise noe :)

Har det noe ala sånn jeg også. Ikke sulten, men småkvalm.. spiser litt ritzkjeks og grønne sure epler en gang i timen for å holde kvalmen noenlunde grei å forholde seg til. Prøver å slappe av mest mulig, det hjelper.

Fikk sjukemelding for denne uken og til og med mandag. Var ingen problem å få lenger eller om jeg ville ha delvis sykemelding. Legen var veldig forståelsesfull [emoji4]

Kjenner meg igjen i alt du sier. Tøft det der [emoji28]

Jeg har null matlyst, og en kvalme som kommer susende bare jeg tenker på mat. Eneste som funker er sjokomelk :P
Ikke fullt så forståelsesfull fastlege, som ga meg 4 dager sykemelding, uten noen form for avtale om videre plan..
Ligger i senga 10-11 timer om dagen, forflytter meg til sofaen og blir liggende der. Ser ikke helt for meg hvordan jeg skal kunne jobbe slik ;)
Trøtt og kvalm.. zzzzz ;)

Kjenner meg også veldig godt igjen. Når jeg ikke klarer å spise noe så får man jo liksom enda mindre overskudd. Nesten sånn deprimert følelse. Her funker faktisk cottage cheese blandet med et knust Wasa french herbs knekkebrød og persille, salt og pepper ok.
Men er veldig slitsomt <3

Jeg har null matlyst, og en kvalme som kommer susende bare jeg tenker på mat. Eneste som funker er sjokomelk :P
Ikke fullt så forståelsesfull fastlege, som ga meg 4 dager sykemelding, uten noen form for avtale om videre plan..
Ligger i senga 10-11 timer om dagen, forflytter meg til sofaen og blir liggende der. Ser ikke helt for meg hvordan jeg skal kunne jobbe slik ;)
Trøtt og kvalm.. zzzzz ;)

Samme her, sjokomelk!

Ikke jeg heller.., spiser bare junk...eller nei,det er feil men det er det eneste som frister...

Har liten matlyst, men må stappe i meg noe konstant for å holde kvalmen unna[emoji34] Så akkurat nå står det kanelboller klar til steking...

Å herregud NAM
Hahaha[emoji12] [emoji85] Verste er jeg ikke har lyst på engang.. må bare stappe noe i munnen så ikke kvalmen overvinner meg[emoji54] [emoji9]

Hahaha[emoji12] [emoji85] Verste er jeg ikke har lyst på engang.. må bare stappe noe i munnen så ikke kvalmen overvinner meg[emoji54] [emoji9]
Haha huff !
Jeg føler jeg har lyst på ALT som jeg ikke har... det jeg har i hus,orker jeg ikke spise....Men vet ikke om det er pga graviditeten eller om det bare er sånn jeg er... Har ingen symptomer lenger utenom vage små tegn..

Haha huff !
Jeg føler jeg har lyst på ALT som jeg ikke har... det jeg har i hus,orker jeg ikke spise....Men vet ikke om det er pga graviditeten eller om det bare er sånn jeg er... Har ingen symptomer lenger utenom vage små tegn..
Føler jeg har lyst på ting, Så får jeg det og det smaker ikke like godt som jeg trodde det skulle[emoji19] [emoji85] hvor langt er du på vei nå? Du er heldig om du ikke er plaget av kvalme[emoji173] [emoji4]

Føler jeg har lyst på ting, Så får jeg det og det smaker ikke like godt som jeg trodde det skulle[emoji19] [emoji85] hvor langt er du på vei nå? Du er heldig om du ikke er plaget av kvalme[emoji173] [emoji4]
Jaaa sånn er det faktisk :D haha!

Jeg er 8+5 nå, og føler det må være noe galt siden jeg ikke merker noe... UL kan ikke komme fort nok,og jeg har ikke fått dato for den enda engang.. huff..

Jaaa sånn er det faktisk :D haha!

Jeg er 8+5 nå, og føler det må være noe galt siden jeg ikke merker noe... UL kan ikke komme fort nok,og jeg har ikke fått dato for den enda engang.. huff..
Legen som har henvist deg til sykehuset? Neida, det er ikke noe galt kjære[emoji173] Du er bare en av de heldige som ikke har noen plager[emoji9] [emoji4] Sikker på den lille i magen har det helt fint og stortrives i magehuset[emoji173]

Ja, dritskuffende hver eneste gang. Gledet meg sånn til tacomiddag igår og tok en bit- det smakte ikke like godt som forventet[emoji44] [emoji23] Mannen bare ser rart på meg. Og skal ikke begynne å snakke om lukter engang[emoji54] Alt lukter så vondt og sterkt. Som om alt er forsterket x1000...

Back
Topp