Sykkel til 3åring -hva skal man velge?

Solfrøkna

Betatt av forumet
Vi har en som blir 3 år i høst og ønsker å kjøpe en sykkel til ham nå i vår. Hva bør man satse på?

Trenger noen tips til hva som er best:
1: Trehjulsykkel 2: Barnesykkel med støttehjul 3: sparkesykkel med 3 hjul

Noen som har erfaringer å dele?
 
Balansesykkel, vurdert det ?
 
Alle 3 er kjekke på hver sin måte, og riktig ift. alder. Så det blir nesten litt smak og behag. Barnesykkel med støttehjul kan han ha lenger
 
Her har jenta på 2 1/2 hatt balansesykkel fra hun lærte å gå. Er en reser nå og i nedoverbakkene renner hun avgårde. Kjempefin måte å introdusere sykling på! + balansen. Vi kjøper barnesykkel til 3årsdagen, uten støttehjul.
 
Balansesykkel nå og 2 hjul uten støttehjul neste år. De som behersker Balansesykkel lærer nesten helt av seg selv å sykle på 2 hjul. Det er ihvertfall min erfaring. Min 2 åring har kombinert sparkesykkel og vanlig, men med 3 hjul. Han får Balansesykkel til sommeren i 3 års gave.
 
Hva er en balansesykkel? Har noen erfaring med at de har ulike sykler og foretrekker denne fremfor de andre?
 
Balansesykkel er en tohjulssykkel uten pedaler.
 
Skriver under på balansesykkel som første sykkel. Datteren min fikk det litt før hun fylte 2, nå er hun 3,5 og holder balansen så fint at det blir nok ordentlig sykkel med pedaler i løpet av sommeren (uten støttehjul). [emoji106]
 
Vi har en som blir 3 år i høst og ønsker å kjøpe en sykkel til ham nå i vår. Hva bør man satse på?

Trenger noen tips til hva som er best:
1: Trehjulsykkel 2: Barnesykkel med støttehjul 3: sparkesykkel med 3 hjul

Noen som har erfaringer å dele?
Vår ble tre for noen uker siden. Hun har hatt balensesykkel/løpesykkel fra hun var ett år (men først nå den har blitt brukt), sparkesykkel med tre hjul fikk hun ifjor og brukte den masse. Nå fikk hun vanlig sykkel med støttehjul til treårsdagen sin, og sykler allerede rundt på den (dog inne i stua foreløpig pga snø:p). Trehjulssykkel har vi og, men den har blitt veldig lite brukt... :)
 
Vi skal også ha sykkel til vår 3 åring og tror vi går for sykkel med støttehjul da jeg tror hun har mer glede av den i noen år enn en balansesykkel som blir brukt denne sommeren for så å kjøpe en ny sykkel til samme pris eller dyrere neste år. Men fordelen med en balansesykkel er jo at de kan gå raskere over til en vanlig sykkel uten støttehjul etterhvert.
Men vi velger rett og slette sykkel med støttehjul med en gang ettersom at hun ikke har syklet noe særlig før siden hun er liten for alderen så har trehjulsykkel vært for stor for henne, men i løpet av vinteren så har hun vokst utrolig mye og er stor nok til en vanlig sykkel med støttehjul i år. [emoji4]

De har forresten tilbud på Coop obs på sykler med støttehjul til 699kr ut denne uken [emoji846]
 
Ville uten tvil valgt balansesykkel.
Alle mine har syklet på vanlig sykkel uten støttehjul før de fylte 3 år og det er pga. balansesykkel.

Hvis du velger tohjulsykkel med støttehjul, så er det viktig å tenkte på at den bør har lavest mulig vekt. Mange er aaaaltfor tunge.
 
Ville ikke invistert i 3 hjuls sykkel til min 3 åring. Han har balanse sykkel brukt fra han var 2. Han har sparkesykkel, litt vanskelig og sykkel med støttehjul og kan sykle på den. Han kan trø på pedaler.
Balansesykkel er super men vi har brukt den et år allerede, for oss er sykkel neste steg
 
Vi skal også ha sykkel til vår 3 åring og tror vi går for sykkel med støttehjul da jeg tror hun har mer glede av den i noen år enn en balansesykkel som blir brukt denne sommeren for så å kjøpe en ny sykkel til samme pris eller dyrere neste år. Men fordelen med en balansesykkel er jo at de kan gå raskere over til en vanlig sykkel uten støttehjul etterhvert.
Men vi velger rett og slette sykkel med støttehjul med en gang ettersom at hun ikke har syklet noe særlig før siden hun er liten for alderen så har trehjulsykkel vært for stor for henne, men i løpet av vinteren så har hun vokst utrolig mye og er stor nok til en vanlig sykkel med støttehjul i år. [emoji4]

De har forresten tilbud på Coop obs på sykler med støttehjul til 699kr ut denne uken [emoji846]

Takk for tipset!
 
Balanse sykkel får snuppa her. Hun blir 3 i juni. Fått tips fra flere forskjellige om at dette er det beste å starte med.
 
Back
Topp