Hvordan legger dere barnet om nattaen ?

Februarprinsesse16

Elsker forumet
Sommerfuglene 2017
Her bysser jeg og bruker bæresele,vogn hvis ingenting er bra nokk. Ammer i søvn når det er oppvåkninger.

Før stresset jeg veldig med det å la barnet sovne selv. Men 2åringen vår som ble lagt på akkurat samme måte som minsten ligger fint i sengen sin å sover om nattaen uten ett eneste problem :)

Hvordan får dere barnet til å sove?
 
Jeg ammer I søvn. Har ikke prøvd noe annet, Lillejenta er veldig klar på at det er pupp som gjelder! ^^
Pappaen får til å legge henne, men jeg vet ikke hvordan. Sannsynligvis bussing.
 
Her har vi startet med og få ho lille til å sovne selv på kvelden... Vi er på dag tre nå og det går veldig bra. Første natten var det litt sutring, men så gikk det over til mer prat. Tok 30 min første natt og 5-10 min de to andre. Hun har disse dagene sovet natten gjennom fra 19:00-06:30 ca. Virker som det ble en myk overgang for ho :) (prøvde dette før da ho var rundt 8 mnd, men da var hun ikke klar. Ho kunne grine i en time eller mer). Før ble ho alltid lagt over på siden i senga vår, der ho holdt rundt ansiktet mitt og sovnet etterhvert med litt kos og stryking.
 
Last edited:
Ammer i søvn. Samsover. Innimellom sovner han inntil meg uten å die. Far kan ikke legge.
 
Legger han ned i sengen, gir han smokken, synger en sang å sier god natt [emoji5] Myyye lettere denne gangen, da han allerede ved 3-4 mnd alderen begynte å følge storebror sine rutiner. Sover da fra 19.00-07.00 ca
 
Sluttet med pupp for ett par mnd siden så ligger ved siden å synger hu i søvn:)
 
Ammer i søvn og x antall ganger om natta [emoji847] Samsover.
 
Ammer i søvn, og flytter over i senga. Ammer ikke hver gang, prøver å roe på andre måter - synger/bysser. Pappaen kan ikke legge, men kan ta oppvåkning når hun ikke er sulten.
 
Samme som med storebror da han var liten.
Ammer med svakt lys.
Skifter bleie og bytter til pysj i nesten bekmørke.
Synger svakt mens jeg legger snuppa i seng.
(Hun kaver litt i begynnelsen for å finne en god posisjon men sovner fort)
 
Amming/kopp på stuen, litt kos/byssing på armen foran sengen, legger henne deretter ned i sengen i våken/halvvåken tilstnd og hun snur seg på siden med smokk og kosen og finner roen selv. Noen dager må hun bysses i søvn hvis hun er overtrøtt. :) men stort sett går det veldig fint. Anbefaler lillemini på snap, hun er helt utrolig flink! Vi har som oftest ikke mer enn tre timer mellom hver dupp/natta. :)
 
I går bet jeg i det sure eplet og la han i egen seng for første gang. (Han er nå 10 mnd.)
Brukte halvannen time på å legge han, sinna som bare det, og ikke minst stuptrøtt. Men han nektet å sove! Etter 1 time og 20 min ber jeg mannen avlaste meg, og tror du ikke han får han til å sovne på bare 5-10 min?!
Jeg som er vant med å amme opp hver time iløpet av natten var helt sjokkert over at han sov helt til 04:15! Ammet han da, og la han igjen. Altså amming kun 1 gang![emoji1] Dette var en seier! Dagen i dag har jeg gått å smilt fra øre til øre.
I dag brukte jeg 30 min på å legge han. Spent på hvordan natten blir[emoji6]
 
Her er det grøt kl 1745, kveldstell på badet, så melk og bok i stuen etterfulgt av tannpuss. Så er det opp på rommet der vi koser litt før eg legger han i senga si kl 1830 Der snakker han litt med seg selv før han sovner 1845/1900 :) sover til kl 0700. En drøm
 
I går bet jeg i det sure eplet og la han i egen seng for første gang. (Han er nå 10 mnd.)
Brukte halvannen time på å legge han, sinna som bare det, og ikke minst stuptrøtt. Men han nektet å sove! Etter 1 time og 20 min ber jeg mannen avlaste meg, og tror du ikke han får han til å sovne på bare 5-10 min?!
Jeg som er vant med å amme opp hver time iløpet av natten var helt sjokkert over at han sov helt til 04:15! Ammet han da, og la han igjen. Altså amming kun 1 gang![emoji1] Dette var en seier! Dagen i dag har jeg gått å smilt fra øre til øre.
I dag brukte jeg 30 min på å legge han. Spent på hvordan natten blir[emoji6]

Oj! Og wow! Har det fortsatt på samme måte?
 
Jeg har sluttet å amme i søvn. Det gikk mye bedre enn fryktet. Tidligere satt jeg 20-30 min og ammet. Og så tok det ytterligere 10 min før hun sovnet. Nå synger jeg en sang med henne i armene, og legger henne ned. Totalt tok det 20 min før hun sovnet. Spent på om det fortsetter
 
Oj! Og wow! Har det fortsatt på samme måte?

Dag 7 nå, og i kveld tok det meg 10 min å legge han. Ammet han litt og så la jeg han i sengen uten at han protesterte. Denne uken har gått over ALL forventning! Nesten litt irritert på meg selv at ikke jeg har lagt han i egen seng før nå! Haha
Nå sover vi alle mye(!) bedre :)
 
Synger en sang, legger i seng med smokk og bamse og går ut :) som regel sovner han med en gang, hvis ikke han ligger og leker litt :)
 
Dag 7 nå, og i kveld tok det meg 10 min å legge han. Ammet han litt og så la jeg han i sengen uten at han protesterte. Denne uken har gått over ALL forventning! Nesten litt irritert på meg selv at ikke jeg har lagt han i egen seng før nå! Haha
Nå sover vi alle mye(!) bedre :)

Herregud, da må jeg også prøve! Det er håp [emoji51] Amming i søvn, samsoving og pupp i munn hele natta fortsatt her (er 10 1/2 mnd)
 
Back
Topp