Helsesøster på hjemmebesøk - Hvordan var det?

De ser ikke på/bryr seg ikke om vanlig rot, men om det er på "omsorgssvikt-nivå" er der også noe de observerer. Rett og slett liker de sånnsett å få se barnets oppvekstmiljø. Men prikkfritt er ikke nødvendig, vi har både hverdagsrot og annet rot og det har aldri bekymret dem nevneverdig, de ser likevel at det ikke er uhygienisk
 
Synes det var koselig. Var ikke veldig mobil pga hastekeisersnitt, så var fint hun kom hjem :happy:
 
Synes det bare var hyggelig. Rotete var det og det gikk helt greit. Var ikke selv i stand til å komme meg til helsestasjonen på det tidspunktet så veldig godt at vi fikk tilbudet.
 
Syns det var fælt, hu kom 1 dag etter vi kom hjem, var da 2 døgn siden keisersnitt og huset var bomba, ikke orka jeg servere noe og alt var bare kleint.
 
Jeg har hatt hjemmebesøk alle tre gangene.
Siste gangen kom hun på en dag der jeg hadde 4åringen og 2åringen hjemme, så plettfritt var det ikke.
 
Hadde besøk av helsesøster med første, helsesøster og jordmor med andre. Og nå neste gang kommer også helsesøster og jordmor :) synes det er veldig greitt :)
 
Syns det var fælt, hu kom 1 dag etter vi kom hjem, var da 2 døgn siden keisersnitt og huset var bomba, ikke orka jeg servere noe og alt var bare kleint.

Med nummer to kom hun en halvtime etter at vi hentet eldstemann med 40 i feber. Eller var det jm tro ? Han var syk, hun ble syk, vi havna på sykehuset med rs etter noen dager. Huset og familien var nok ikke på sitt best presentable egentlig...
 
Dro ned på hs med første, men med andre valgte jeg hjemmebesøk. Får se hva jeg gjør denne gangen, har ikke tenkt over det enda.
 
I grunn ikke så nyttig selv om at helsesøster er ganske grei og har henne til alle 3.
 
Hadde besøk av hs etter nr 1. Tenkte vel ikke over at det var et valg. Nå etter nr 2 dro jeg på helsestasjonen, var deilig å komme seg ut en tur :) Har hatt lette fødsler og er i fin form etterpå, i motsetning til under graviditetene, så er litt lei mitt eget hjem :p
 
Synes det var veldig greit :) Hatt hjemmebesøk av helsesøster med alle mine 3 barn .
 
Hadde besøk med førstemann for fem år siden, men husker ikke helt hvordan det var-tror det var ok? Vi strevde med amminga og hun hjalp til med å formidle kontakt til Ammehjelpen. Denne ganga har jeg avtale med hs (som jeg har et velidg godt forhold til) at jeg sender henne en sms når vi er hjemme fra sykehuset, gleder meg til hun kommer faktisk :) mye mer avslappa nå som tredjegangs, og tenker at vi skal nok få servert henne en kopp kaffe iallefall.
 
Vi fikk besøk, og jeg var mer usikker da hun dro enn før hun hadde vært der. Hun ramset opp en del info og veide, men viste lite omsorg eller interesse for barnet ut over det absolutt nødvendige, rynket litt på nesen innimellom og var ferdig med kontrollen på null tid. Det fortsatte på samme måte de neste kontrollene, jeg har inntrykk av at hun ikke likte meg personlig. Vi byttet helsesøster etter 1,5 år, og da jeg så hvor lett det var å bytte og hvor godt det klaffet med den neste angret jeg på at vi ikke hadde gjort det før.
 
Jeg synes det var koselig og for oss som ikke har bil var det gull verdt å slippe turen til helsestasjonen
 
Vi har hatt med begge barna :)

Med første var jeg veldig nervøs og stressa [emoji14]

Med andre var det bare koselig :)
 
Hatet det. De stressa sånn med alt, så jeg følte for å hive de ut!
 
Hatet det. De stressa sånn med alt, så jeg følte for å hive de ut!

Dette jeg er redd for.. Orker ikke sånt. Jordmor er jeg veldig fornøyd med, men hørt en del om de HS som er i kommunen her. Da vi bor i kort kjøre- og gåavstand frister det mer å dra ned :p Mange av de er heller ikke så begeistret for hundehår på klærne og orker ikke stresse med ekstra vask om han er hjemme.. Men får se an form og situasjon :)
 
Dette jeg er redd for.. Orker ikke sånt. Jordmor er jeg veldig fornøyd med, men hørt en del om de HS som er i kommunen her. Da vi bor i kort kjøre- og gåavstand frister det mer å dra ned [emoji14] Mange av de er heller ikke så begeistret for hundehår på klærne og orker ikke stresse med ekstra vask om han er hjemme.. Men får se an form og situasjon :)
Vi kommer til å takke nei til hjemmebesøk denne gangen, så får de bare si hva de vil om den saken.

Mine barn går tregt opp i vekt de første ukene, og det hjelper meg fint lite med ei helsesøster som kommer hver dag den første uka hjemme med vekta på slep, fordi hun stresser over at det går for sent oppover.

Attpåtil anbefalte hun å gi litt tillegg på flaske etter hver amming, selv om jeg visste at hun fikk i seg nok (våte bleier, avføring, sugevillig og "med" når hun var våken), og jeg visste at hun kom til å gå opp med kun min melk - om hun bare fikk tid på seg.

Hadde jeg fulgt HS sitt råd hadde ammingen gått rett i dass. Heldigvis var jeg femtegangs, sta og sto på mitt - tre uker etterpå hadde hun gått opp 870g, på bare min melk.
 
Vi kommer til å takke nei til hjemmebesøk denne gangen, så får de bare si hva de vil om den saken.

Mine barn går tregt opp i vekt de første ukene, og det hjelper meg fint lite med ei helsesøster som kommer hver dag den første uka hjemme med vekta på slep, fordi hun stresser over at det går for sent oppover.

Attpåtil anbefalte hun å gi litt tillegg på flaske etter hver amming, selv om jeg visste at hun fikk i seg nok (våte bleier, avføring, sugevillig og "med" når hun var våken), og jeg visste at hun kom til å gå opp med kun min melk - om hun bare fikk tid på seg.

Hadde jeg fulgt HS sitt råd hadde ammingen gått rett i dass. Heldigvis var jeg femtegangs, sta og sto på mitt - tre uker etterpå hadde hun gått opp 870g, på bare min melk.

Det som er skummelt når man er førstegangs og ny i dette tenker jeg.. Utrolig at det skal være lov å være sånn. Ene HS her ødela jo hele ammingen for en venninne av meg nå i august/september. Ja, ungen var slapp og slet, men hun fikk jo ikke engang muligheten til å prøve ordentlig før flaske var eneste løsning. Og hun kommanderte de ned annenhver dag..
 
Back
Topp