Fødeliste

heltgrønn

Glad i forumet
Junilykke2018
♡Julekulene 2021♡
Her skriver du når babyen(e) er født:Heartred
(I denne tråden skal det KUN være fødsler -vi kan ha egen kommentar- og gratulasjonstråd :))

Født dato/uke:
Termin:
Navn:
Kjønn:
Klokken:
Fødested:
Lengde:
Vekt:
Hodemål:
Søsken:
Forløsningsmetode:
Om fødselen:
Evt. bilde:
 
Født dato/uke: 29.3.18/ 29+3
Termin: 13.6.18
Kjønn: gutt
Fødested: Riksen
Lengde: 38 cm
Vekt: 969 gram
Hodemål:
Søsken: ingen
Forløsningsmetode: keisersnitt
Om fødselen: fikk akutt svangerskapsforgiftning, måtte forløses akutt.
 
Født dato/uke: 13.05.18/uke 37+6
Termin: 31.05.18
Navn: Timian
Kjønn: Gutt
Klokken: 19:16
Fødested: sus
Lengde:48 cm
Vekt:2918 g
Hodemål: 35 cm
Søsken: Mino 15 mnd
Forløsningsmetode: vannfødsel, naturlig
Om fødselen: Fantastisk fødsel, som startet med vannavgang om natten! Milde rier utover dagen, dro til sykehuset kl 17.00, og baby var ute to timer senere! Kun et minutt med pressrier, fødte i badekaret, uten smertestillende, fikk ta ham imot selv!! Ingen rifter, nydelig fødsel!! Men lillegutt endte på nyfødtintensiven pga styrtfødselen, pustehjelp osv...hjemme nå, og alt går veldig bra!
Evt. bilde:
 
Født dato/uke:23.05.18 37+3
Termin:13 juni
Navn:Marius
Kjønn:Gutt
Klokken:11.31
Fødested:Drammen
Lengde:48 cm
Vekt:2946gr
Hodemål:32
Søsken:3
Forløsningsmetode:igangsatt,vaginalt
Om fødselen:
Ble satt inn ballong 22 mai kl 12, datt ut ca kl 20. Fikk 2 modningspiller iløpet av natta og hadde litt murringer men ikke noen rier.. kl 9 onsdag hadde jeg 3-4 cm og de bestemte seg for å ta vannet. Kl 10 ble vannet tatt og resulterte i styrt fødsel, 1 time og 31 min og 2 press senere var han ute Fikk et lite sting.
 
Med termin 27.mai var jeg helt sikker på at det skulle bli junibaby på oss. Det ble det ikke - men ettersom jeg har hengt med her inne, tenkte jeg at fødeoppdateringen kunne legges inn i junigruppa også :)

Navn på barnet: ikke bestemt
Kjønn: Gutt
Uke + dag: 39 + 6
Dato født: 23.mai
Klokken: 10.55
Termin: 27.mai
Fødested:
Vekt: 4065 gr
Lengde: 53 cm
Hodeomkrets: 37 cm
Søsken: 0
Forløsningsmetode: vaginalt seteleie
Smertelindring: badekar + lokalbedøvelse ved klipping
Om fødselen: Skal man først ha en setefødsel så er det kanskje like greit å ikke vite om det før alarmen går og du ikke har noe valg - det gikk i alle fall kjempebra på tross av et ganske heftig «kødder du»-øyeblikk når pressriene startet :-O
 
Født dato/uke: 31 Mai / 39 + 3
Termin: 7 Juni
Navn: Nova Adele
Kjønn: Jente
Klokken: 17.30
Fødested: Drammen
Lengde: 52
Vekt: 4150
Hodemål: 35
Søsken: 1 storebror
Forløsningsmetode: Vaginal stjernekikker
Om fødselen: Kom inn på føden med 6 cm åpning og kraftige rier. Fødte uten smertelindring, på såkalt alternativt føderom. Lå lenge og stanget på 8-9 cm, viste seg å være fordi hun var stjernekikker! Gikk allikevel ganske fort når vi endelig kom oss inn på sykehuset! Hadde bilen på verksted, så ble mer hektisk og smertefullt enn ønskelig :p
 
Født: 31.mai (38+1)
Termin: 16.juni
Navn: Gustav
Kjønn: Gutt
Klokken: 2340
Fødested: Førde
Lengde: 50
Vekt: 3154g
Hodemål: 35
Søsken: 3. 2 gutter og 1 jente
Forløsningsmetode: igangsatt vaginal fødsel
Om fødselen: Fikk første tablett kl 10, andre kl 15. Disse hadde ingen/liten effekt. De klarte akkurat å ta vannet når kl var 2100.
Da begynte riene for fullt.
Kl 2330 hadde jeg 5cm og var desperat etter epidural for det var så intenst, kl 2340, kun 10 min etter var han ute. Gikk veldig fort!
 
Født dato/uke: 1. juni (39+4)
Termin: 7. juni
Navn: Elea Emine
Kjønn: Jente
Klokken: 11.12
Fødested: Unn Tromsø
Lengde: 46,6 cm
Vekt: 3038 gram
Hodemål: 34,5 cm
Søsken: 2, gutt 4 år og jente 1 år
Forløsningsmetode: planlagt ks
Om fødselen:Snapchat-1563144108.jpg
Evt. bilde:
 
Last edited:
Født dato/uke: 2. Juni, uke 39+3
Termin: 9. Juni
Navn: Jonas
Kjønn: gutt
Klokken: 8.47
Fødested: Drammen
Lengde: 49 cm
Vekt: 3820 gram
Hodemål: 36 cm
Søsken: firebeint storesøster
Forløsningsmetode: vaginal fødsel
Om fødselen: vannet gikk fredag 1.6 18.30. Dro på sjekk på sykehuset 22.30, der jeg ble koblet til ctg og de sjekka at vannet faktisk hadde gått. Ble sendt hjem igjen i påvente av at ting skulle skje og med beskjed om å spise og legge meg. Fikk spist og lagt meg, men smertene startet allerede ved midnatt. Hadde ikke sjans å sove. I 4-tiden våknet samboer av pustinga og auinga, og vi ringte føden og fikk lov til å komme. Ble på nytt lagt i ctg med kommentar om at det sikkert ikke er så ille enda. Ble liggende der en time, mens jordmora var innom to ganger og sa det kunne da ikke være så vondt allerede. Klokka 5.45 tok hun endelig å sjekka meg siden jeg hylte av smerte, og da kjente hun lenge før hun hentet en jordmor til. Begge var enig om full åpning, så da var det å finne ledig fødestue for det var såklart fullt på føden. Presset i over en time, og sa fra flere ganger at det går ikke. Hadde ikke sjans å få han ut. Endte med å bli satt på drypp samtidig som barnelegen kom med sugekopp. Samboer fortalte etterpå at legen sa klart ifra at hun var tilkalt alt for sent! Babyen lå og stanget meg i bekkenet. Endte med klipp og liten rift, og flere sting. Men jeg var overlykkelig over å få han ut. Verdens fineste
Evt. bilde:
 

Vedlegg

  • 939CE4CC-1D22-4E46-97BD-80339AD4AE5A.jpeg
    939CE4CC-1D22-4E46-97BD-80339AD4AE5A.jpeg
    377,7 KB · Visninger: 325
Født dato/uke: 04.06.18, uke 40+2
Termin: 05.06.18
Navn: Alfred Johan
Kjønn: Gutt
Klokken: 17.19
Fødested: St. Olavs
Lengde: 53cm
Vekt: 4255g
Hodemål: 36
Søsken: Fem stk
Forløsningsmetode: Vaginal
Om fødselen: Indusert fødsel på grunn av nyoppstått fødselsangst.
Evt. bilde:
 
Last edited:
Født dato/uke: 04.juni
Termin:12.juni
Navn:ikke bestemt
Kjønn:gutt
Klokken:07.03
Fødested:Østfold
Lengde:51
Vekt:3474
Hodemål:35
Søsken:3
Forløsningsmetode:vaginal
Om fødselen:riene startet kl 04, vekket mannen kl 6 og sa at han kommer nok i løpet av dagen/kvelden idag! Så begynte jeg å blø, vannet gikk og pressriene startet. Løp til bilen, dro hjemmefra kl.06.35, kl.07.03 var han født.
Evt. bilde:
 
Født dato/uke: 04.06.18, på termin :)
Termin: 04.06.18
Navn: Noah
Kjønn: Gutt
Klokken: 04:23
Fødested: Stord
Lengde: 53 cm
Vekt: 3768 g
Hodemål: 37
Søsken: Ingen
Forløsningsmetode: Vaginal
Om fødselen: Begynte med første rier i totiden søndag, etter litt rosa på papiret om morgenen. Reiste inn til sykehuset rundt 21, og ved kontroll et par timer senere hadde jeg fire cm åpning og var i aktiv fødsel. Brukte kun badekar og TENS-apparat som smertelindring. Vannet ble tatt ved 8 cm åpning, da jeg begynte å bli meget lei. Pressriene var voldsomme, men ikke så vonde som de siste åpningsriene. Alt gikk over all forventning, selv om fødsel er sykt heftige greier. Og resultatet ble verdens fineste, snilleste og mykeste lange gutt <3
 
Født dato/uke: 05.juni
Termin : 8.juni
Navn : Emilian
Kjønn : gutt
klokken : 00.05
fødested : trondheim
lengde: 48
vekt: 3145
hodemål:
søsken : 1
forløsningsmetode: vaginal
om fødsel : riene startet klokken halv 10, var på sykehuset 10 på halv 12, 5 over 12 var han ute
 
Født dato/uke: 30. mai/ 40+3
Termin: 29. mai
Kjønn: Gutt
Klokken: 04.14
Fødested: UNN Tromsø
Lengde: 52 cm
Vekt: 3614 g
Hodemål: 34 cm
Forløsningsmetode: Vaginalt med vakuum
Om fødselen: Vannet gikk i kl. 02.30 tirsdag og riene startet like etterpå. Dro inn på føden på formiddagen for sjekk og ble lagt inn. Var mange timer i latensfase og benyttet meg av dusj, akupunktur og varme omslag. På ettermiddagen var jeg ganske sliten og fikk ei morfinsprøyte som lindret fint. Når den sluttet å fungere hadde jeg ca 6 cm åpning. Jeg var fortsatt rimelig utslitt og ble enig med jordmor om at en epidural var neste steg. Jeg begynte også å få begynnende trykketrang under riene utover kvelden og trengte epiduralen for å ikke begynne å presse før jeg hadde full åpning. Like over midnatt hadde jeg 8 cm og fikk satt epiduralen, som satt som et skudd. I halv tre tiden hadde jeg full åpning, men ikke før en time senere lå lillegutt på bekkenbunnen slik at jeg kunne begynne å presse. Jeg presset i en halvtimes tid, før elektroden på lillegutts hode viste at han begynte å bli stresset. Lege ble tilkalt og lillegutt ble hjulpet ut med vakuum [emoji4] Han var i fin form når han kom ut og jeg fikk han opp på brystet [emoji177]
 
Født dato/uke: 05.06.18
Termin: 04.05.18
Kjønn: Gutt
Klokken: 1627
Fødested: Nordlandssykehuset
Lengde: Seteleie, måler ikke lengde da.
Vekt: 3650 g.
Hodemål: 37 cm.
Søsken: Ingen.
Forløsningsmetode: Keisersnitt.
Om fødselen: Seteleie. Utgangspunktet var vaginal fødsel, men det ble endret underveis i fødselen.
 
Født dato/uke: 03.06.18/ 40+2
Termin: 04.06.18
Kjønn: jente
Fødested: Lillehammer
Lengde: 50 cm
Vekt: 3508 gram
Hodemål: 35
Søsken: storebror på 3,5 år
Forløsningsmetode: vaginal
Om fødselen: startet med blodig slim lørdag kveld. Milde rier natt til søndag. Tok seg opp utover dagen. Inne på føden kl 16 (3cm) aktiv fødsel fra kl 17.00 (4cm). Født kl 20:13 intensiv, men fin fødselsopplevelse!
 
Født dato/uke: 06.06.18/39+3
Termin: 13.06.18
Navn: Victor
Kjønn: Gutt
Klokken: 20:03
Fødested: SiV
Lengde: 49
Vekt: 3500
Hodemål: 35
Søsken: Storebror 11 år og Storesøster 6 år
Forløsningsmetode: Vaginal
Om fødselen: Etter flere tøffe dager fysisk og psykisk ble det avgjort at de skulle ta vannet. De tok vannet kl 18.30 og lillegutt ble født 20.03, rask og intens fødsel med intense rier, men alt gikk bra, kun et par pyntesting. Brukte for første gang lystgass, synes dette var ok.

20180606_224455.jpg
 
Født dato/uke: 4.06.18/39+2
Termin: 12.06.18
Navn: Johannes
Kjønn: Gutt
Klokken: 23:56
Fødested:
Lengde: 51
Vekt: 3325
Hodemål: 37
Søsken: En liten englebror :Heartblue
Forløsningsmetode: Vaginal
Om fødselen: Indusert etter eget ønske, da jeg mista seint i forrige svangerskap på grunn av morkakesvikt. Var dog så moden og klar at eneste igangsettingshjelpen som trengtes var hinneløsning og klyster (som jeg ikke tror hadde noe effekt da, men greit å starte der) og å ta vannet. Rask og intens fødsel, med tette rier. Rakk ikke epidural, men fikk lystgass som jeg syns tok verste smertetoppene vekk. Ga meg i alle fall et bedre fokus på pust og kanskje en liten placebo-effekt. :p Lille kom med hånda på siden av hodet, og jeg fikk meg en dyp rift ganske langt opp i skjedeveggen i tillegg til en smårift eller to. De holdt på i en times tid før de sa seg fornøyd med sammenlappingen (vanskelig å nå tak i den dype rifta, vet ikke hvor mange ganger de sa at de snart var ferdige - slutta å tro på dem til slutt :hilarious:).
Evt. bilde:
 
Født dato/uke: 08.06.18/40+5
Termin:06.06.18
Navn: E
Kjønn: Jente
Klokken: 01.51
Fødested: Gjøvik
Lengde: 47 cm
Vekt: 2910g
Hodemål: 34cm
Forløsningsmetode: Vaginal
Om fødselen: Rask fødsel som startet så vidt kl 20.30. Kom inn på føden ca kl. 00.00 med full åpning. Ingen smertelindring.
 
Back
Topp