Du vet du er høygravid når..

Når alle plagene hoper seg opp og du er så klar for å bli ferdig med å være gravid, men samtidig vil vente litt med å føde slik at du kan nyte siste del av tilværelsen som gravid og før du blir mamma[emoji4]
 
Last edited:
Når du er så trøtt og sliten at du helst ville født i går.. Samtidig som du får litt småpanikk for at fødselen skal starte, for du har ikke energi nok til å verken føde eller å ta deg av en nyfødt baby:nailbiting::arghh:

Dette er SÅ beskrivende for hvordan jeg føler det også [emoji85]
 
Når du er utslitt etter en tur i butikken sammen med toåringen. (som egentlig bare hjelper til)
 
Når jordmor ber deg ha med helsekort når du skal lenger unna huset enn 5 min [emoji28]
Det har jeg helt glemt! Har vært mye rundt om uten å ha med helsekortet, fortsatt kun tatt det med ifb med timer hos jordmor/lege, og i bagasjen i vinter da jeg reiste til andre siden av landet.. Burde kanskje ha det med litt oftere, terminen nærmer seg jo tross alt.
 
Det har jeg helt glemt! Har vært mye rundt om uten å ha med helsekortet, fortsatt kun tatt det med ifb med timer hos jordmor/lege, og i bagasjen i vinter da jeg reiste til andre siden av landet.. Burde kanskje ha det med litt oftere, terminen nærmer seg jo tross alt.
Samme her [emoji85] veldig glad hun sa det, for jeg har ikke tenkt på slikt! Har hatt det liggende lett tilgjengelig hjemme da, men det hjelper ikke hvis jeg ikke er der og kan ta det med [emoji23]
Hun tipset også om at man kan evt ta bilde av det med mobilen, så har man alltid en kopi med seg hvertfall.
 
1.) Når alle plagene og smertene fordobles for hver bidige dag.
2.) Når alle sier "nå har du mulighet til å hvile og slappe av" men du sliter så mye med diverse plager og smerter som gjør det helt umulig å "hvile og slappe av". [emoji37]
 
Når jordmor ber deg ha med helsekort når du skal lenger unna huset enn 5 min [emoji28]
Jeg gikk rundt med den siden januar, og hvertfall etter blødningene startet i februar. Men hadde aldri behov for den på farta men man vet aldri [emoji4]
 
Back
Topp