Øyekatarr og barnehage.

I

Ingenbruker

Guest
Mini har fått øyekatarr, tror jeg, den er nok ganske mild for det er bare litt puss i øynene på morgenen, tørker vi bort dette så tar det timer før man ser noe som helst, leser så mye på nett, alt fra at dette er veldig strengt i forhold til barnehage til at dette ikke er så farlig med mindre det er en kraftig infeksjon. Ser også det nevnes at dette kan komme i forbindelse med forkjølelse, dette tror jeg er tilfellet her for hun er noe snufsete men ellers tipp topp almentilstand.


Så hva gjør jeg? Holde hjemme eller sende i barnehagen?
 
Bhg har ikke lov å nekte deg å levere, så det kan du bestemme selv.

Jeg har alltid hatt dialog med foreldre der vi bestemmer litt utifra alvorlighetsgraden. Er det kraftig velger foreldrene selv å ha hjemme pga smittefare.

For det smitter lett. Og en lett infeksjon hos noen kan likevel gi kraftig hos andre. Så jeg ville ringt bhg og snakket med dem. De bør uansett være klar over det sånn at de kan ta ekstra forholdsregler med hygiene.
 
Bhg har ikke lov å nekte deg å levere, så det kan du bestemme selv.

Jeg har alltid hatt dialog med foreldre der vi bestemmer litt utifra alvorlighetsgraden. Er det kraftig velger foreldrene selv å ha hjemme pga smittefare.

For det smitter lett. Og en lett infeksjon hos noen kan likevel gi kraftig hos andre. Så jeg ville ringt bhg og snakket med dem. De bør uansett være klar over det sånn at de kan ta ekstra forholdsregler med hygiene.

Tingen er at dette dukket opp i går, men i tåka hadde mannen bare tørket øyet med en varm klut og kjørt henne i barnehagen, hun bar helt fin når jeg hentet henne og jeg så ingenting før etter middag hjemme, da ble det litt puss der så jeg sa ifra til mannen som fortalte at han hadde vasket det på morgenen , de har ikke sagt noe i barnehagen heller så derfor jeg er i tvil, var ikke ille nå, bare litt puss på øyevippen som fint kunne vaskes av. Ikke rødt eller vondt men vil jo helst slippe å smitte andre da[emoji51]
 
Mi fikk puss i øyet konstant. Riktignok tette tårekanaler og vind konstant. Så ble liksom bare slik. Ofte.

Men saltvann og ny bomullsdott for hver gang man rengjør øyet. Mange ganger om dagen funker godt.

Kun en av gangene måtte vi til lege for å få apotekvare. Slags tjukk krem man skal dryppe i øyet. Men forskjellen var ganske stor da på hverdagspusset (noe gult tjukt i øyekroken som regel) og skikkelig øyekatarr var stor. (Helt sammenklistra øye om morgen med hard skorpe helst, selve øyet var rødt inni også)

Her måtte man starte behandling av øyekatarr før man fikk komme tilbake. Og da mener jeg den nederste delen jeg skrev og ikke det lille pusset som var ofte. Hadde man starta medisin, kunne man komme da. Måtte da signere skjema så de fikk dryppe også i bhg.
 
Før var det sånn at man måtte starte behandling før de fikk gå i barnehagen, men dette er det slutt på. Legene gir ikke ut salve med mindre det er en kraftig infeksjon som ikke blir bedre raskt. I de fleste tilfeller går det over av seg selv, bare vaske bort og vaske hender godt etterpå.
Så jeg ville sendt i barnehagen og gitt beskjed om en mild infeksjon, og at de heller ringer om det blir verre eller at barnet ikke har det bra.
 
Send med saltvann og be dem vaske :) Kan fint gå i barnehage så lenge allmenntilstanden er god
 
Det nye er at man kan komme i bhg , men er det mye ville jeg nok sjekket hos lege før jeg sendte
 
Det nye er at man kan komme i bhg , men er det mye ville jeg nok sjekket hos lege før jeg sendte

Ikke mye. Vasket i går før barnehagen (mannen som kjørte henne så jeg visste ikke om det) og hun var like fin når jeg hentet på ettermiddagen. I dag tidlig var set litt puss bare men ikke sånn sammenklistra.
 
Ikke mye. Vasket i går før barnehagen (mannen som kjørte henne så jeg visste ikke om det) og hun var like fin når jeg hentet på ettermiddagen. I dag tidlig var set litt puss bare men ikke sånn sammenklistra.
Da hadde jeg sendt
 
I skrivet fra vår bhg står det at barnet fint kan komme ved mild og moderat øyekatarr, men hvis den er kraftig så kan barnet komme til daget dagen etter oppstart med medisiner [emoji4]
 
Back
Topp