Fregnefantens vei til å bli mamma

Nå må det bli deres tur snart, skal krysse alt jeg har for at spiren skal sitte!! [emoji173][emoji173] har du dagbok jeg kan følge med på? [emoji4]
Takk, håper også det blir vår tur snart[emoji173] [emoji8] Har dagbok inne på prøvene. Den skal være lett å finne da nicket er i tittelen[emoji6]
 
33+0 [emoji1]

Menstermin: 28.april

Tul termin: 24.april

Oul termin: 23.april

Vektendring: Har ikke veiet meg denne uken.

Cravings: Mat generelt, sulten som en ulv!!

Tilskudd: Nycoplus Mamma

Formen: Mange kynnere, bekkenvondt, mye trøtt og en del nedpress. Har likevel fått gjort en del forberedelser denne uken, så det føles bra [emoji4] Gleder oss veldig, jeg begynner å bli litt utålmodig.

Kjenner liv: I går var det helt ekstremt, aldri vært så aktiv før!! Magen hoppet fra side til side, var veldig underholdende for meg [emoji23]


20180302_155340.jpg
 
33+4

Nå er det under 7 uker til termin og maks 59 dager igjen av svangerskapet [emoji7]
Småen driver og romsterer mye oppunder ribbeina på høyre side idag, nesten litt ubehagelig [emoji28]

Gleder meg sånn til å møte lille vidunderet vårt! [emoji170]
Tenker at idag blir dagen å gjøre klar sengen hans, så får den stå tildekket på et rom før vi skal ta den i bruk. Sliter sånn med å komme meg ut av senga om natten, for jeg har nok med å prøve å holde meg helt til doen [emoji23] så kan ikke ha en seng i veien da.

Føler magen har sunket en del, til og med samboeren sa at han syns det ser ut som at jeg har fått formene mine tilbake den siste uka [emoji4]
Har mye stikk og ubehageligheter nedentil, kjenner et skikkelig press nedover når jeg står og går, har litt murringer i ryggen og det strekker og gjør vondt under magen når jeg reiser meg. Samtidig har jeg fått vondt mellom beina, nedover lårene, så vagging har blitt den nye gangen [emoji28]

Idag tok jeg mine første tabletter med bringebærkapsler, så krysser fingrene for at de funker som jeg håper [emoji1]
 
34+1
Nå blir ikke fødselen stoppet lenger om den setter i gang [emoji1]

Menstermin: 28.april

Tul termin: 24.april

Oul termin: 23.april

Vektendring: +7kg

Cravings: Pannekaker, melgrøt, kanel, det meste med melk

Tilskudd: Nycoplus Mamma og bringebærbladkapsler

Formen: Litt opp og ned. I går hadde jeg veldig mye kynnere som var vonde, murringer i rygg og mage, var kvalm og slet med å gå pga bekken og kynnerne. Har også mye stikk og ubehageligheter nedentil. Idag virker det litt bedre, men har fortsatt murringer i rygg og ubehagelige kynnere.

Kjenner liv: Masse liv! Nå begynner det virkelig å bli trangt til småen, og det kjenner jeg godt! [emoji28] Han driver og sparker ned i venstre hofte, så føler meg litt mørbanket der [emoji23] ellers virker det som at han har festet seg, for han har ikke snudd seg på 2 uker [emoji4] ligger med hodet ned og ryggen mot min høyre side mens han sparker febrilsk mot venstre side [emoji28]
 
Last edited:
Ene katta vår som har skydd magen min siden jeg ble gravid har plutselig blitt interessert i å ligge på magen igjen [emoji28]
Prøver å ikke henge meg opp i det, men det er vanskelig! [emoji85]20180310_231406.jpg
 
Ene katta vår som har skydd magen min siden jeg ble gravid har plutselig blitt interessert i å ligge på magen igjen [emoji28]
Prøver å ikke henge meg opp i det, men det er vanskelig! [emoji85]Vis vedlegget 248260
Sånn var med meg og [emoji4]plutselig natt til torsdag og fredag lå katten oppå meg og lørdags morgen havnet jeg på sykehus med blødninger igjen [emoji23]
 
Sånn var med meg og [emoji4]plutselig natt til torsdag og fredag lå katten oppå meg og lørdags morgen havnet jeg på sykehus med blødninger igjen [emoji23]
Artig hvordan dyrene reagerer på graviditet, er ganske synlige forandringer hos dem også! [emoji28]
Håper jo egentlig ikke på å gå i fødsel enda, men kjenner jeg er rimelig sliten og klar for å møte ham nå også, så det er ikke helt uvelkomment heller [emoji12]
 
Forandringer hittil:
• Mensmurringer i rygg og mage
• Hyppigere kynnere, vondere også
• Kjempevarm omtrent hele tiden, svetter plutselig masse [emoji85]
• Mye mer sulten
• Konsentrasjonen er ikke tilstede lenger
• Nedpress og vondt i hufsa
• Ble plutselig uggen i magen i går
• Mye mer bevegelser på småen
• Mer vondt i bekkenet
• Rastløs! Føler alt må ordnes og bli klart.
• Søvnen har endret seg. Føler ikke jeg sover skikkelig tungt, klar til å legge meg igjen en time etter jeg står opp [emoji28]
• Tisser oftere
 
Artig hvordan dyrene reagerer på graviditet, er ganske synlige forandringer hos dem også! [emoji28]
Håper jo egentlig ikke på å gå i fødsel enda, men kjenner jeg er rimelig sliten og klar for å møte ham nå også, så det er ikke helt uvelkomment heller [emoji12]

Ja veldig rart [emoji4] katten min var super interesser i meg og magen ved storebror men ikke denne gangen, helt til torsdag da [emoji23]
Ja, fødselen din kan nok ventes litt til ja men kjenner den følelsen av å være lei.
Det er jeg og nå [emoji26] håper å få dato nå slik at jeg slipper mer blødninger, er dritt lei [emoji26]
 
Ja veldig rart [emoji4] katten min var super interesser i meg og magen ved storebror men ikke denne gangen, helt til torsdag da [emoji23]
Ja, fødselen din kan nok ventes litt til ja men kjenner den følelsen av å være lei.
Det er jeg og nå [emoji26] håper å få dato nå slik at jeg slipper mer blødninger, er dritt lei [emoji26]

Det kan jeg godt forstå! Kan bare tenke meg at blødninger, innleggelser og uvisshet tar på, mine ting blir småtterier i forhold til det [emoji85]

Nå er det hvertfall ikke lenge til vår terminmåned, så snart sitter vi med skattene våre i armene [emoji7]
 
Det kan jeg godt forstå! Kan bare tenke meg at blødninger, innleggelser og uvisshet tar på, mine ting blir småtterier i forhold til det [emoji85]

Nå er det hvertfall ikke lenge til vår terminmåned, så snart sitter vi med skattene våre i armene [emoji7]

Det var mye enklere første svangerskapet, enda at det var blødninger der og men var bare innlagt 1 gang da [emoji4]

Blir nok før april at jeg får datoen, hvis ikke de tar sjansen på 4 dager før termin da [emoji23]
 
34+3

På lørdag ringte jeg føden pga vonde kynnere og fikk beskjed om å levere urinprøve til fastlegen idag. Så nå er det gjort, og den var helt fin, så fikk tips om å ta meg en tur til jordmor siden kynnerne ikke gir seg. Har fått time på torsdag, så er spent på hva hun sier [emoji4]
I går hadde jeg noe som kunne tolkes som en rie, klarte ikke snakke og måtte bare puste meg gjennom i rundt et minutt. Men har ikke vært noe så voldsomt etterpå heldigvis [emoji4]
 
34+3

På lørdag ringte jeg føden pga vonde kynnere og fikk beskjed om å levere urinprøve til fastlegen idag. Så nå er det gjort, og den var helt fin, så fikk tips om å ta meg en tur til jordmor siden kynnerne ikke gir seg. Har fått time på torsdag, så er spent på hva hun sier [emoji4]
I går hadde jeg noe som kunne tolkes som en rie, klarte ikke snakke og måtte bare puste meg gjennom i rundt et minutt. Men har ikke vært noe så voldsomt etterpå heldigvis [emoji4]
Det kan være modningsrier/maserier, disse roer seg ofte med bevegelse. Motsetning til rier som øker ved bevegelse. Lurt med jordmortime, håper du har lav terskel for å ringe føden om det tar seg opp igjen. Er litt tidlig med fødsel ennda[emoji4]
 
Det kan være modningsrier/maserier, disse roer seg ofte med bevegelse. Motsetning til rier som øker ved bevegelse. Lurt med jordmortime, håper du har lav terskel for å ringe føden om det tar seg opp igjen. Er litt tidlig med fødsel ennda[emoji4]
Kynnerne blir fler og vondere ved bevegelser [emoji85] men den som kom i går var mens jeg satt meg ned etter å ha stått en stund, så er usikker på om det var pga at jeg hadde stått eller at jeg satt meg ned [emoji12]
Terskelen har jeg skrudd godt ned nå, skal ringe med en gang det blir noe mer enn hva jeg har hele tiden [emoji106]
 
34+6

Var en ekstra tur til jm idag pga mange og vonde kynnere i helgen og helt fin urinprøve hos legen på mandag.. hun sjekket ganske grundig og tok seg god tid. Urinprøve idag var helt fin, blodtrykk perfekt, sf-mål helt der det skulle være.. eneste var at jeg var utrolig varm og har begynt å hovne litt i fingre og beina, så fikk beskjed om å følge med på temperaturen fremover da hun virket litt bekymret for infeksjon.

Har begynt å kjenne det godt i ryggen at jeg har ekstra å bære på, og vaggingen er ikke lenger til å unngå [emoji28] masse liv i småen, såpass at han ofte jobber på meg kynnere [emoji23]
 
35+1

Snart bare 5 uker igjen til termin [emoji1][emoji170] Har begynt å virkelig nyte å være gravid, for har endelig klart å legge fra meg alle bekymringer om RH og fødsel, det er utrolig deilig! Nå koser jeg meg med magen, og vet med meg selv at jeg kommer til å savne sparkene etter fødsel, selv hvor lei jeg blir på slutten. Så får bare nyte det mens jeg kan[emoji7] Sa til samboeren i går at dette kan ikke være siste gangen jeg går gravid, jeg er ikke klar for å være ferdig enda [emoji28]

Menstermin: 28.april

Tul termin: 24.april

Oul termin: 23.april

Vektendring: +7kg

Cravings: Melgrøt, vann, cola zero, saft, mat med melk og smør, godteri.. kommer til å legge mye på meg fremover hvis jeg ikke er streng med meg selv [emoji28]

Tilskudd: Nycoplus Mamma og bringebærkapsler

Formen: Bra de siste dagene [emoji1] Har fått gjort en god del husarbeid, og føler jeg har litt overskudd [emoji7] Kynnerne er der fortsatt, men gjør ikke like vondt hver dag lenger. Litt uggen i magen, og litt tung i hodet av og til.

Kjenner liv: Masse liv hver dag [emoji7] Han har virkelig funnet favorittstillingen: hodet godt ned i bekkenet, ryggen mot min høyre side ogrumpa rett ut under høyre ribbeina mine [emoji23] Magen er skeiv hele tiden nå, for han er så glad i å strekke seg [emoji28]
 
36+1

Har funnet ut at det er ikke så rart jeg er sliten og lei nå, jeg har tross alt gått gravid av og på i over et år nå.. siden starten av februar 2017 har jeg gått gravid i over 50 uker [emoji85]

Menstermin: 28.april

Tul termin: 24.april

Oul termin: 23.april

Vektendring: Har ikke veiet meg denne uka

Cravings: Melkeprodukter, sjokolade, melgrøt, cola zero, godteri [emoji85]

Tilskudd: Nycoplus Mamma og bringebærkapsler

Formen: Dårlig.. Lite overskudd, blir kvalm av å bevege meg, vondt i knær og rygg, mange kynnere, svetter hele tiden, en del maserier, feberfølelse innimellom uten feber.. håper alt er modningstegn og at småen snart kommer, er litt lei av å vente nå [emoji85]

Kjenner liv: Hver dag [emoji7] han har skiftet side noen ganger denne uka, men ligger fortsatt med hodet ned. Har så mange kynnere i løpet av en dag at det er ikke til å unngå at han beveger seg samtidig som de står på, ellers hadde han måtte ligge i ro hele tiden.. er ganske ubehagelig når han beveger seg samtidig som kynnerne, men ser på det positive; han er rimelig sterk som klarer å få en mage som står i helspenn til å hoppe [emoji28]
 
Back
Topp