Siadle og magerusket - juni 2018

Se den fine magen da!
Navnevalg vil vel alltid være en litt sår greie da vi velger det navnet vi synes er finest.. [emoji813]red satser på det får seg til, noen navn må man si noen ganger for å venne seg til navnet, er min erfaring.
Ja, jeg tror det kommer til å vokse på henne altså. Og responsen hennes var veldig spontan. Hadde hun fått tenkt seg om, så hadde hun ikke latt meg se at hun ikke likte det noe særlig.

Men vi liker navnet, og går for det uansett.
 
Gratulerer med 26 uker. Nydelig mage. Ser ikke at du har gjort dette noen ganger før altså.

Det er mange meninger om navn. Har ikke du vært gjennom litt reaksjoner ift navnevalg før også?
 
Gratulerer med 26 uker. Nydelig mage. Ser ikke at du har gjort dette noen ganger før altså.

Det er mange meninger om navn. Har ikke du vært gjennom litt reaksjoner ift navnevalg før også?

Takk. :Heartred

Joda, bestemoren min benytter fremdeles anledningen til å fortelle meg hvor fæle navn tredjemann har. :knegg: Men, han er fornøyd, og jeg er fortsatt veldig fornøyd, så hun må bare holde på. Tror ikke nødvendigvis dette navnet vil falle i smak heller, det er nok for gammeldags.
 
Takk. :Heartred

Joda, bestemoren min benytter fremdeles anledningen til å fortelle meg hvor fæle navn tredjemann har. :knegg: Men, han er fornøyd, og jeg er fortsatt veldig fornøyd, så hun må bare holde på. Tror ikke nødvendigvis dette navnet vil falle i smak heller, det er nok for gammeldags.
Hehe, sånn er det. Man kan ikke gjøre alle til lags. det viktigste er jo at dere og da etter hvert ungen selv er fornøyd og trives med navnet.
 
Ja, jeg tror det kommer til å vokse på henne altså. Og responsen hennes var veldig spontan. Hadde hun fått tenkt seg om, så hadde hun ikke latt meg se at hun ikke likte det noe særlig.

Men vi liker navnet, og går for det uansett.
Høres bra ut det da :happy: noen navn tar bare litt lengre tid.:angelic:
 
Høres bra ut det da :happy: noen navn tar bare litt lengre tid.:angelic:
Ja, sånn er det jo faktisk. Ikke alle navn jeg liker sånn med det samme heller, men så ser man jo etterhvert at den personen ikke kunne hett noe annet.

Tror det blir bra, og han kommer til å gli rett inn i 2018-kullet her tror jeg. Bor på et sted der Jens, Ingebrigt, Sverre og andre litt mer gammeldagse navn er nærmere regelen enn unntaket.
 
Ja, sånn er det jo faktisk. Ikke alle navn jeg liker sånn med det samme heller, men så ser man jo etterhvert at den personen ikke kunne hett noe annet.

Tror det blir bra, og han kommer til å gli rett inn i 2018-kullet her tror jeg. Bor på et sted der Jens, Ingebrigt, Sverre og andre litt mer gammeldagse navn er nærmere regelen enn unntaket.
Samme her, vi har og ganske normale gamle navn i familien så gøy med litt annerledes :happy: en blir jo vant med det barnet heter og til slutt kan en ikke se for seg noe annet enn det navnet :happy:
 
27+1 i dag, og på oversikten over milepæler, har jeg passert opp til flere siden siste innlegg.

:Heartblue Det er 100 dager igjen til termin!

:Heartblue Babyer født nå har rundt 90 prosent sjanse for å overleve

:Heartblue Babyen begynner å reagere på lys som kommer utenfra livmoren

:Heartblue Tid for å fylle ut papirene om permisjon og foreldrepenger

:Heartblue Tredje trimester!

90% sjanse for overlevelse utenfor livmoren er skikkelig betryggende. Selv om alle vet at det beste er at de gjør seg helt ferdig inni magen, kjenner jeg det er godt å vite sånne ting, i tilfelle.

Må vel begynne å få i orden papirer om permisjon og foreldrepenger også, skal til lege den 14. mars, så jeg må huske å få terminbekreftelse fra han.

Babyverden mener også at jeg er i tredje trimester, jeg har alltid lært at det starter i uke 28+0, så jeg er litt uenig. Uansett nærmer det seg.

Var på bytur med de to eldste i går. Fikk jo en splitter ny nevø forrige uke, og klarte ikke vente lengre på å se han. Herregud for en aldeles nydelig liten skapning! Og så bitteliiiiiten. Himmelsk skjønn gutt altså. Og jeg må si, at det å se lillebroren sin som pappa til en sånn liten en, var helt fantastisk rørende. Så forsiktig, og så innmari forelska i den lille gutten han har vært med på å lage. *sukk* Å kose på han, ga meg den motivasjonen jeg trenger for å komme i mål, for på målstreken venter det en sånn liten en. Det er faktisk verdt det!

Nedturen kom i det jeg gikk av bussen hjemme. Helt ut av det blå kastet jeg opp alt av mageinnhold, og ble akutt skikkelig dårlig. Har kastet opp i hele natt, og fikk først sove når mannen sto opp. Og like brått som det kom, så ble det borte igjen. Aner ikke hva det var, om det var omgangssyke (det er jo rart, all den tid jeg aldri treffer folk, og ungene som faktisk treffer folk ikke har vært syke), eller bare noe jeg har spist?
 
Gratulererer med 27 uker.
Jeg har også alltid lært at tredje trimester begynner ved 28 uker.

Kan det være en reaksjon bare eller kroppen som var sliten eller noe? Eller forsinket reaksjon på nervøsiteten ift at alt skulle gå bra med nevøen?
 
Gratulererer med 27 uker.
Jeg har også alltid lært at tredje trimester begynner ved 28 uker.

Kan det være en reaksjon bare eller kroppen som var sliten eller noe? Eller forsinket reaksjon på nervøsiteten ift at alt skulle gå bra med nevøen?

Ja, det kan jo være noe sånt også. Eller bare tullete gravidkropp. Har i hvert fall slått i fra meg omgangssyke, for jeg har aldri opplevd å bare bli kvitt det på et blunk sånn før. Man er jo gjerne litt utslått etter en runde med sånt, og særlig når man er gravid. Så enten er det noe jeg har spist, eller så var det bare en reaksjon på et eller annet.
 
Da har jeg vært inne på IKEA, og bestilt stellebord m/tilbehør og hyller til badet oppe, på gavekortet jeg fikk av mamma til jul.

0374721_PE554328_S5.JPG



onsklig-oppbevaringskurver-t-stellebord-d-hvit__0244226_PE383429_S4.JPG


eket-skap-hvit__0472939_PE614330_S4.JPG


Badebalje har vi, den skal få stå i den nederste hylla på stellebordet. Må ha noen fine kurver til den øverste hylla også, til litt småskift, og slike ting. Egentlig må badet pusses opp, men det har jeg ingen planer om å bruke penger på nå. Skal legge kontaktplast på skapfrontene da, så blir det litt nytt der inne.
 
Praktisk og enkelt. Pent det stellebordet.
 
Praktisk og enkelt. Pent det stellebordet.

Ja, jeg liker det. Vurderte vegghengt, for badet er ikke kjempestort. Men, prisen var for høy, og det er ikke så trangt at vi ikke får bevegd oss på badet med stellebord der inne heller. Gleder meg til å få ting i hus, og etterhvert bruke litt tid og energi på å få ting i stand.
 
Det er koselig å stelle istand da
 
Fint stellebord det :)
 
Jeg ryker på stadig nye smeller, og i dag endte det opp med at jeg kjøpte en høyst unødvendig, men akk så lekker, lammeullspose til lillebror. [emoji85] Hva lærte jeg av det? Ikke noe annet enn at neste gang jeg skal gjemme meg på TV-stua med en høyst nødvendig is, så kan jeg la mobilen ligge igjen utenfor. :knegg:

Det var dog et fantastisk godt tilbud. Satt ned fra 1990,- til 499,- Har siklet på de siden de først kom.

https://www.tinkafu.no/tinkafu-vognpose-i-lammeull-chevron-bla.html
c539ec40fe27de2195c5d4912c10cd8f.jpg
 
Fantastisk tilbud, og veldig fine poser altså.

Røyk selvsagt på samme smell her også ...
 
Fantastisk tilbud!
Skal ligge unna den siden tilfelle de har noe nøytralt
 
Fantastisk tilbud, og veldig fine poser altså.

Røyk selvsagt på samme smell her også ...
:knegg: Jeg tror ganske mange røyk på den smellen i går. Ei venninne av meg debatterte lenge med seg selv, for hun _trengte_ den egentlig ikke, men endte opp med å kjøpe.

Mannen himlet bare med øynene til meg. [emoji23]
Fantastisk tilbud!
Skal ligge unna den siden tilfelle de har noe nøytralt
Det kan være lurt. [emoji6]
 
:knegg: Jeg tror ganske mange røyk på den smellen i går. Ei venninne av meg debatterte lenge med seg selv, for hun _trengte_ den egentlig ikke, men endte opp med å kjøpe.

Mannen himlet bare med øynene til meg. [emoji23]Det kan være lurt. [emoji6]

Jeg fikk et dypt sukk og et "husspå at ailt ska betales å da". :rolleyes: :knegg: Men strengt tatt så trengte vi jo en vinterpose, og denne er jo mye finere enn endel andre på markedet. At den gjorde mitt forrige vognposekjøp overflødig derimot (easygrow lite), det er en annen sak. Men kjekt med to som kan brukes som vår/høst-pose da. Viktig med reserve og sånt. :angel12
 
Back
Topp