Ønsker du smertelindring under fødselen?

Har ikke ønsker om det. Klarte meg uten sist, håper jeg klarer det igjen. Men jeg tar det som det kommer:)
 
å yes! Jeg prøvde det meste forrige fødsel; badekar, akupunktur, lystgass og epidural. Men det var epiduralen som var favoritten da og har store planer om å ta det denne gangen også. Hvis det lar seg gjøre og jeg er så sliten at jeg ikke orker å presse ut babyen vel og merke.
Har jeg energi, noe jeg ikke hadde sist, så skal jeg prøve uten, men når jeg vet hvor god virkning epiduralen har, så er jeg ikke vanskelig å be hvis jordmor foreslår det under fødselen :happy:
 
Vet jo ikke hva jeg har i vente, men er absolutt ikke mot smertelindring under fødsel hvis jeg føler behovet
 
Tar det som det kommer. Men vil gjerne i badekaret først hvis jeg rekker det. Lystgass og epidural var nyttig forrige gang så det ønsker jeg denne ganga.
 
Prøvde litt forskjellig sist [emoji4]. Har ganske høy smerteterskel, så jordmor skjønte ikke at jeg hadde rier [emoji85].
Fentanyl - litt for god effekt, ble rusa av liten dose.
Lystgass - ble sinnsykt kvalm
Epidural - ble satt perfekt, tok smertene, men hadde full kontroll!
Fikk ikke bruke vann, grunnet kliniske målinger, selvom jeg følte meg i fin form..

Satser på at jeg kan få epidural denne gangen også [emoji4].
 
Er førstegangs, så har ikke prøvd dette før, men tenker å ta det som det kommer. Egentlig ganske redd for stikk i ryggen, men kan se for meg at det stikket ikke er så skummelt når riene stormer som verst :p Skal føde på Haukeland, så lystgass er dessverre ikke et alternativ. Badekar kan sikkert være bra, men det kommer jo an på hva jeg får lov til og ikke.. Foreløpig har ikke frøkna snudd seg riktig vei, så vi får se neste uke på 36-ukers kontrollen. Ligger hun fortsatt i sete er det vel bare å forberede seg på epidural uansett hva jeg skulle ønske eller være redd for:nailbiting:
 
Har hatt tre raske fødsler, brukt badekaret som smertelindring under de to siste fødslene, med kjempegod effekt på andrefødselen og liten effekt på tredje. Tenker det er svært individuelt hvordan behovet for smertelindring er, jeg ønsket primært ikke noe, av redsel for at fødslene skulle stoppe opp, eller at jeg skulle bli kvalm eller lignende, og har heldigvis ikke hatt behov for noe siden fødslene har gått raskt og ukomplisert :)
 
Er førstegangs, så har ikke prøvd dette før, men tenker å ta det som det kommer. Egentlig ganske redd for stikk i ryggen, men kan se for meg at det stikket ikke er så skummelt når riene stormer som verst :p Skal føde på Haukeland, så lystgass er dessverre ikke et alternativ. Badekar kan sikkert være bra, men det kommer jo an på hva jeg får lov til og ikke.. Foreløpig har ikke frøkna snudd seg riktig vei, så vi får se neste uke på 36-ukers kontrollen. Ligger hun fortsatt i sete er det vel bare å forberede seg på epidural uansett hva jeg skulle ønske eller være redd for:nailbiting:

Stikket et akkurat så vondt som en kan tenke seg-iallefall var det sånn for meg. Men riene var mye vondere, og stikker var jo bare er nanosekund i forhold. Virkningen var supergod her og jeg fikk endelig slappe av og konsentrere meg om pust og å jobbe med kroppen. Er ikke så skummelt med stikket, det er ikke godt-men for meg var det gull.
 
Aldri født før så jeg vet ikke hva jeg har i vente, tenker at jeg tar det som det kommer. skulle jeg føle behov for smertelindring så vil jeg be om det.
 
Har hatt to raske fødsler tidligere, så er redd for at epidural er utelukket uansett. Første fødselen var lang og vond, ser i etterkant at jeg nok burde hatt epidural der. Har altså født tre uten annen smertelindring enn badekar (alle på Storken på KK der man ikke blir tilbudt epidural). Satser på det samme nå, men tar det som det kommer :) Gleder meg ikke akkurat til smertene. Med nr. 3 forsøkte jeg forresten også ferskvannspapsler, det var sinnsykt vondt og skal absolutt ikke prøves igjen!

Kan legge til at jeg også er redd for stikket, hater sprøyter etc.
 
Førstegangsfødende, så har ikke noen preferanser [emoji4] fikk beskjed av jm at hvis det går for kort tid fra jeg setter blodfortynnende sprøyte til fødsel vil jeg ikke kunne få epidural, kjente at det stresset meg litt selvom jeg ikke vet om jeg vil ha det [emoji28]
 
Back
Topp