Leie

Her ligger småen med hode ned men ikke festet, er 35+5
 
Her har lillebror ligget med hodet ned siden uke 28, og på kontroll i går hadde han festet seg![emoji85] Jeg er uke 32+5.
 
Jenta mi ligger fortsatt med hodet ned. Uke 34+5, men ikke festet enda. Ryggen mot høyre og beina mot venstre. Men kjenner ho litt overalt fordi[emoji28]
 
Sete enda, vekstkontroll i går. Legen hang seg opp i hodemålet for det var visst ekstreeeemt stort til å være uke 35+5.. vet ikke hva jeg skal tenke om den saken. Hadde til og med overlege inn for å kontrollmåle. Forbereder meg på å få beskjed om keisersnitt jeg nå:dead:
 
Hode ned, setet mot venstre og bena mot høyre. Det har hun gjort i mange uker. Men enda ikke festet
 
Her tester vi alle mulige stillinger, akkurat som storebror [emoji28] for 2 uker siden var det seteleie, 2 uker før det var det tverrleie. Når begynner de med vending? Jeg skal til jordmor 35+5[emoji848] er 35+1 i dag og det kjennes ut som tverrleie nå
 
Fikk bekreftet på kontroll hos jordmor i dag at hodet ligger ned. Er glad og lettet for det :). Vekstkurven har flatet ut litt så skal tilbake for måling om en uke. Er en liten baby sa hun. Samme sa de om storebror, han var 3700 født litt over termin, så tar det med en klype salt :)
 
Her tester vi alle mulige stillinger, akkurat som storebror [emoji28] for 2 uker siden var det seteleie, 2 uker før det var det tverrleie. Når begynner de med vending? Jeg skal til jordmor 35+5[emoji848] er 35+1 i dag og det kjennes ut som tverrleie nå
Forrige svangerskap lå min i sete ganske lenge, fikk hele tiden beskjed om at han kunne snu seg når som helst og det gjorde han til slutt. Tror det var i ca uke 37, og det var i hvert fall ikke snakk om vending før det.
 
Her tester vi alle mulige stillinger, akkurat som storebror [emoji28] for 2 uker siden var det seteleie, 2 uker før det var det tverrleie. Når begynner de med vending? Jeg skal til jordmor 35+5[emoji848] er 35+1 i dag og det kjennes ut som tverrleie nå

Jordmor har sagt at hun henviser for vurdering i uke 36 hvis det fortsatt er seteleie/tverrleie da. Og da er det snakk om ultralyd mtp størrelse, og vurdering mtp vending/planlagt setefødsel/planlagt keisersnitt. Etter hva jeg har lest er det størst sjanse for vellykket (og «varig») vending hvis det gjøres før uke 37.
 
Jordmor har sagt at hun henviser for vurdering i uke 36 hvis det fortsatt er seteleie/tverrleie da. Og da er det snakk om ultralyd mtp størrelse, og vurdering mtp vending/planlagt setefødsel/planlagt keisersnitt. Etter hva jeg har lest er det størst sjanse for vellykket (og «varig») vending hvis det gjøres før uke 37.

Wææ! Jeg håper hun snur seg selv, har ikke lyst å oppleve vending. Det høres så vondt ut! Det er kanskje det samme min jordmor tenker, mener hun sa at jeg blir henvist i uke 36 om baby ikke ligger rett vei [emoji51]
 
Back
Topp