Snart mamma til 2 ❤

32+1

Da har man vært å tatt ny ultralyd på sykehuset for å sjekke plassering av morkaken [emoji4]
Den har heldigvis flytter på seg men ligger like ved mormunnen, så kan likevel være en risiko der keisersnitt kan være nødvendig.
For det kan skje at når hodet går lengre ned ved evt vaginal fødsel så kan det gi blødninger som vil si at ungen må for ut. Enten med sugekopp eller tang eller ved hastekeisersnitt. Så ser fremdeles an og skal tilbake om 4 uker før ny undersøkelse.
 
Uke: 33+0

Termin: 04.04.2018

Kjønn: Vet ikke [emoji1]

Trimester: 3. trimester

Neste svangerskapskontroll:
Skal tilbake til fastlege den 23.feb for å snakke mer om sykmelding og evt den må økes.
Jordmortime den 1 mars.
Ny ultralydtime den 5 mars.

Bevegelser: Hver dag [emoji7] er aktiv hele tiden. Ofte kan hen ta pusten ut av meg for den er så aktiv og få øm mage [emoji4]

Babyens størrelse: ifølge BV er babyen 39cm lang og veier 2100g. Over 2 kg [emoji1][emoji1]

Navn: har hatt en stille uke av navn nå [emoji4]

Vann i kroppen: jupp, er på 1 i beina. Ser at strømpene legger igjen merker.

Vektøkning: opp 5kg siden starten. Begynner å lure om det er fremdeles bra at jeg bare har gått opp 5kg, for jeg har nok å ta av på kroppen [emoji6]

Utålmodig: Fremdeles ingen utålmodighet her i hus [emoji4] men både stellebord og vugge er tatt opp.

Strekkmerker: Nå har rødheten kommet skikkelig på de gamle strekkmerkene etter den første men kroppen er ikke ødelagt, jeg er en tigermamma [emoji197] 5 åringen er fasinert på å se på strekkmerkene, for han vet at det var han som lagde de. Og siden jeg er stolt av de er også han stolt [emoji4]

Kynnere: Hver dag! Hadde 1 vond en for 2 dager siden, men lå på rygg og sluttet når jeg snudde meg.

Melk i brystene: bittelitt råmelk ved klemming men ikke noe plagsomt, enda [emoji6]

Plager: hoftene, off course!!! Og mer enn noen gang... vondt i korsryggen, tett nese, snorker, tungpustet, fort sliten, kroppen stivner når jeg ligger for lenge på sofaene, noen ganger blodtrykksfall. Hater å dusje nå! Ser ikke hufsa mi lengre [emoji23]
Og har blitt forkjølet [emoji40]

Arbeid: er fremdeles 50% sykmeldt. Ble faktisk spurt av fastlegen om jeg ville jobbe og om jeg hadde noe å gjøre på, svarte med en gang at "Ja, jeg vil jobbe og har masse tilrettelagt arbeid å gjøre!" Vil ikke gå hjemme så lenge før jeg må...

Humør: Like bra enda, men dårlig med tålmodighet mot andre og gutten [emoji87]

Cravings: Fremdeles godt med Coca Cola på boks og iskaldt vann med isbiter men er ikke avhengig av det. Så egentlig ingen cravings nå [emoji53]

Tanker om fødsel:
Ser fram til det og har det som det kommer [emoji6]

20180210_181822.jpg
 
Helikopter tur til Ålesund Sykehus

Ble vist action på denne fredagsmorgenen [emoji4]
Våknet ca kl 06.15-07.30 for å gå på do og der blør jeg frisk blod.
Da ble det rett på sykehuset og inn på fødeavdelingen, for her var det vist rier.

Etter flere undersøkelser ble det tur med helikopter fra Molde sykehus til Ålesund sykehus. Har nå ligget med registreringer og blødningen har heldigvis stoppet litt og riene har roet seg. Men fikk lungemodningssprøyte og blir her i helgen [emoji4]

Storebror ble rask levert i bhg før vi dro til Ålesund så mine foreldre ble vist barnevakt i helgen [emoji23]

Sitter å bare venter til å ta ny registrering før videre planlegging. Fordel er at jeg har vært fastende siden i går men er sulten [emoji21]

Og eneste jeg hadde med meg var mobillader og helsekort [emoji23] så ingen strikking mens jeg er her [emoji23]
 
Ny oppdatering etter 17timer siden blødningene startet.

Ingen nye blødninger [emoji1] natten har vært rolig for min del [emoji6] men ellers på avdelingen er det full rulle. Har tilsammen hatt 4 forskjellige rom her på 12 timer [emoji23]
Og vet ikke hvor lenge vi blir i dette rommet [emoji23]

Våknet kl 6 i dag og brukte 30 min for å kjenne liv men ingenting. Ringte på og i det samme nattevakten kom inn begynte den å røre på seg [emoji23] skulle likevel ha ny registrering så ble det da og der hoppet den så fint rundt og var aktiv [emoji5]
Har fått lungemodningssprøyte nr2 så nå er den over [emoji28] håper bare å bli kvitt veniflonen nå [emoji16]

Fikk sove igjen fra kl 8 til 11 [emoji173][emoji173] og nå ligger vi i sengen og bare kjeder oss. Håper at vi kan dra hjem tidligere enn forventet siden det er så fullt her.
 
NY OPPDATERING

Fikk litt vite fra jordmoren på kveldsvakt i går at de er ikke helt enige hva dem vil gjøre med meg. Det er 2 ting de diskuterer:
1. La meg få dra hjem igjen, men redd for at blødninger skal starte igjen og hks er nødvendig
2. Eller la meg være her til jeg er i uke 35 (om 1 uke) og evt overflyttes tilbake til mitt eget sykehus som tar i mot ba her fra uke 35 [emoji53]

MEN igjen vet de ikke hva de vil gjøre om mitt sykehus vil gjøre et evt hks pga morkake siden legene på Ålesund er mer rustet og spesial utdannet på tidlig fødsel.
Så jeg blir her hvertfall til i morgen for da skal legene ha et møte [emoji5]
Men stor sjanse så drar mannen min hjem i dag [emoji17] han skal egentlig på jobb i morgen, mormor som er barnevakt til storebror skal samt på jobb og klarer ikke å levere gutten i bhg først og skal også til legen som hun måtte allerede ha utsatt en gang pga sykdom [emoji53]

Så dette er ikke noe lett for ingen [emoji17] Og er dritt lei av å ligge i sykehussengen, har ligger k ca 50 timer nå og er vondt i ryggen [emoji21]
 
NY OPPDATERING

Fikk litt vite fra jordmoren på kveldsvakt i går at de er ikke helt enige hva dem vil gjøre med meg. Det er 2 ting de diskuterer:
1. La meg få dra hjem igjen, men redd for at blødninger skal starte igjen og hks er nødvendig
2. Eller la meg være her til jeg er i uke 35 (om 1 uke) og evt overflyttes tilbake til mitt eget sykehus som tar i mot ba her fra uke 35 [emoji53]

MEN igjen vet de ikke hva de vil gjøre om mitt sykehus vil gjøre et evt hks pga morkake siden legene på Ålesund er mer rustet og spesial utdannet på tidlig fødsel.
Så jeg blir her hvertfall til i morgen for da skal legene ha et møte [emoji5]
Men stor sjanse så drar mannen min hjem i dag [emoji17] han skal egentlig på jobb i morgen, mormor som er barnevakt til storebror skal samt på jobb og klarer ikke å levere gutten i bhg først og skal også til legen som hun måtte allerede ha utsatt en gang pga sykdom [emoji53]

Så dette er ikke noe lett for ingen [emoji17] Og er dritt lei av å ligge i sykehussengen, har ligger k ca 50 timer nå og er vondt i ryggen [emoji21]

Sikkert en liten utholdenhetsprøve å vente på at ting blir avklart, og ikke minst at du har vondt i ryggen av å ligge i sengen. Håper det går bra for deg om samboeren din drar hjem i dag, at du ikke føler deg helt alene. <3
 
Sikkert en liten utholdenhetsprøve å vente på at ting blir avklart, og ikke minst at du har vondt i ryggen av å ligge i sengen. Håper det går bra for deg om samboeren din drar hjem i dag, at du ikke føler deg helt alene. <3

For å si det slik så har ikke tålmodigheten min vært den beste gjennom svangerskapet [emoji21]
Mannen dro nå nettopp men har blitt bunkret opp med godteri, brus Og lesestoff [emoji6]
Og blir jeg her en stund til så kommer han på tirsdag med ting og tang til meg da [emoji4]
 
Oppdatering Mandag

Da har legen vært innom [emoji1] foreløpig skal jeg bli her til i morgen, men skal mobiliseres [emoji1][emoji1] som betyr at jeg kan gå ut [emoji1][emoji122] og i dag er det blå himmel og sol [emoji41]

Så hvis det ikke blir noe mer blødning nå etter i dag så er det stor sjanse for hjemreise i morgen [emoji1]
Fikk også velge selv hvor jeg ville føde og jeg valgte mitt eget sykehus, for det gjør alt så mye enklere. Å bo 10 min fra sykehuset istede for 2 1/2t med ambulanse eller 15min med helikopter til ålesund.

Så eneste jeg må nå er å komme meg over til uke 35 for å føde på Molde sykehus, som er om 6 dager [emoji1]

Nå har jeg nettopp dusjet, og til og med barbert leggene [emoji23]det var krakk her [emoji23]
Så skal jeg kle på meg og gå ut i det fine været [emoji1][emoji274]
 
Oppdatering Mandag

Da har legen vært innom [emoji1] foreløpig skal jeg bli her til i morgen, men skal mobiliseres [emoji1][emoji1] som betyr at jeg kan gå ut [emoji1][emoji122] og i dag er det blå himmel og sol [emoji41]

Så hvis det ikke blir noe mer blødning nå etter i dag så er det stor sjanse for hjemreise i morgen [emoji1]
Fikk også velge selv hvor jeg ville føde og jeg valgte mitt eget sykehus, for det gjør alt så mye enklere. Å bo 10 min fra sykehuset istede for 2 1/2t med ambulanse eller 15min med helikopter til ålesund.

Så eneste jeg må nå er å komme meg over til uke 35 for å føde på Molde sykehus, som er om 6 dager [emoji1]

Nå har jeg nettopp dusjet, og til og med barbert leggene [emoji23]det var krakk her [emoji23]
Så skal jeg kle på meg og gå ut i det fine været [emoji1][emoji274]

Fint i stråleby i dag ja![emoji16] håper du får det som du ønsker! Nyt fineværsdagen!
 
OPPDATERING TIRSDAG OG HJEMREISE [emoji1]

Som tittelen sier så er jeg på vei hjem nå [emoji1] woohoo....

Fikk lov til å gjøre litt hjemme og til og med, men ikke tunge løft, sex og skal ta det med ro..
Så det blir noen rolige uker framover[emoji4]

Fremdeles usikker om ks el vaginal, skal ha ultralyd igjen den 5 mars blir vel mer info da.
Så skal Ålesund sykehus snakke med Molde sykehus angående hvor jeg skal føde/ta ks, men de tar mitt ønske i tilrettning å. Men til slutt så er det de som er ekspertene så blir spennende å se [emoji4]

Nå skal jeg bare slappe av med musikk på ørene og glede meg til å møtte gutten min igjen [emoji173] har ikke sett han på over 4 dager [emoji173]
 
Oppdatering dag 1 hjemme

Tru at senga mi vært dritt god i natt [emoji7] la meg og borte var jeg! Sov så godt [emoji1] og første jeg gjorde når jeg sto opp var å sjekke trusa [emoji23] litt paranoid kanskje [emoji16] men ingen ting der [emoji23]
Fikk levert gutten i bhg gjorde jeg og.

I sted fikk jeg tlf fra lokale sykehuset om en ny framskyvt time til ultralyd, så istede for 5 mars ble det 26 februar [emoji4] blir tatt godt vare på nå gikk [emoji4]
 
Oppdatering dag 1 hjemme

Tru at senga mi vært dritt god i natt [emoji7] la meg og borte var jeg! Sov så godt [emoji1] og første jeg gjorde når jeg sto opp var å sjekke trusa [emoji23] litt paranoid kanskje [emoji16] men ingen ting der [emoji23]
Fikk levert gutten i bhg gjorde jeg og.

I sted fikk jeg tlf fra lokale sykehuset om en ny framskyvt time til ultralyd, så istede for 5 mars ble det 26 februar [emoji4] blir tatt godt vare på nå gikk [emoji4]

Så godt å høre at du blir tatt så godt vare på! Nå må du bruke tiden på å lade batteriene. Tenker det ikke er lenge før du er tobarnsmamma[emoji7] ha en fin dag!
 
Så godt å høre at du blir tatt så godt vare på! Nå må du bruke tiden på å lade batteriene. Tenker det ikke er lenge før du er tobarnsmamma[emoji7] ha en fin dag!
Lade batteriene har jeg ikke gjort enda [emoji85] har ordnet til stellebord nå og sykehusbagen blir i morgen [emoji23]
Men ja, snart 2 barnsmor [emoji1][emoji173]
 
Lade batteriene har jeg ikke gjort enda [emoji85] har ordnet til stellebord nå og sykehusbagen blir i morgen [emoji23]
Men ja, snart 2 barnsmor [emoji1][emoji173]

Sikkert lurt å få pakket den! Hehe jeg har tenkt litt på hva jeg skal ha med, men ikke pakket enda. Men synes absolutt du skal gjøre det[emoji23] tror din krabat plutselig kan få det travelt! Jeg har gått overtid med begge de andre to..
 
Sikkert lurt å få pakket den! Hehe jeg har tenkt litt på hva jeg skal ha med, men ikke pakket enda. Men synes absolutt du skal gjøre det[emoji23] tror din krabat plutselig kan få det travelt! Jeg har gått overtid med begge de andre to..

Pakket den faktisk nå [emoji85] mangler bare å legge nedi hygienesaker og kjøpe meg amme-bh [emoji16] men pakke ned klær til krabaten må jeg vente litt på, må få inn den nye vaskemaskinen først [emoji16] men den kommer i morgen [emoji4] da blir det å vaske babytøy [emoji1]

Ja trur selv at denne krabaten kan ha det litt travelt, kanskje den slår storebror som kom 1 uke før termin og [emoji4]
 
Back
Topp