Nye krav for å opprettholde tilgang til skjult?

Solstråle90

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Aprillykke 2016
Mailykke 2018
Etter en ny gjennomgang av aktiviteten på skjult har flere mistet tilgangen sin; da de ikke har oppfylt kravene til 10 innlegg på én måned. Dette er regler som ble diskutert og ble enighet om ved forrige gjennomgang i desember (ref. http://forum.babyverden.no/threads/krav-for-å-få-tilbake-tilgangen-til-skjult.1910786/ ).

- 10 innlegg på skjult i løpet av én måned (Selvfølgelig tas det hensyn i fødselstid og småbarnstid).

- Ved miste av tilgang gis det 2 ukers karantene og nytt krav til 50 innlegg på det åpne forumet før en kan søke om tilgang på nytt.

Nå er det kommet tilbakemelding på at disse reglene er for strenge og at det ønskes en ny gjennomgang.

Hva er deres tanker rundt kravene til skjult?
 
Synes det er strengt jeg. For ikke alltid jeg kommer meg inn på det skjulte forumet.
 
Jeg lurer på om man kan sende deg en pm i forkant om man vet at en måned er litt vanskelig å få til? Vi har det på juni2016. Om noe skjer som påvirker en, tenker jeg det kan være greit om man avtaler det med deg?

Og kanskje vi kan ta en pause i over sommeren fra f.eks april? I forhold til krav? Sommeren er hektisk i utgangspunktet, og når man etablerer familielivet og legger til familiemedlemmer, blir det vanskelig en stund! Jeg vet jeg gruer meg litt til å finne ut hvordan vi skal få familielivet til å funke [emoji85]
 
Jeg syntes ikke 10 innlegg i løpet av en hel mnd er strengt. Og det tar også hensyn til fødselstid og småbarnstid. Men Kanskje vi skulle hatt en festet tråd i skjult der man kunne skrevet at jeg kommer ikke til å greie ti denne mnd fordi.... også kan man kun bruke den tre/ fire mnd av året maks. For man burde ha forståelse for at noen har en travel tid?

Men karantene for å komme inn igjen er vel helt greit?
 
Jeg lurer på om man kan sende deg en pm i forkant om man vet at en måned er litt vanskelig å få til? Vi har det på juni2016. Om noe skjer som påvirker en, tenker jeg det kan være greit om man avtaler det med deg?

Og kanskje vi kan ta en pause i over sommeren fra f.eks april? I forhold til krav? Sommeren er hektisk i utgangspunktet, og når man etablerer familielivet og legger til familiemedlemmer, blir det vanskelig en stund! Jeg vet jeg gruer meg litt til å finne ut hvordan vi skal få familielivet til å funke [emoji85]
Enig i at feks tiden fra de første av oss begynner permisjonen til feks 1.august kan vi ha et slags "frys". At man ikke mister tilgang til skjult i den perioden. Da har nok de fleste mer enn nok å tenke på [emoji28]
 
Enig i at feks tiden fra de første av oss begynner permisjonen til feks 1.august kan vi ha et slags "frys". At man ikke mister tilgang til skjult i den perioden. Da har nok de fleste mer enn nok å tenke på [emoji28]
Hadde tenkt til å si 1.september jeg [emoji85][emoji23] for august er barnehageoppstartsmåned igjen og mannen skal tilbake i jobb, og da må jeg lære meg rutiner alene [emoji85] jeg er skikkelig spent og litt nervøs inntil jeg har blitt kjent med det nye barnet. For får jeg en til som junior, så blir det jævlig tøft! Hehe..
 
Jeg lurer på om man kan sende deg en pm i forkant om man vet at en måned er litt vanskelig å få til? Vi har det på juni2016. Om noe skjer som påvirker en, tenker jeg det kan være greit om man avtaler det med deg?

Og kanskje vi kan ta en pause i over sommeren fra f.eks april? I forhold til krav? Sommeren er hektisk i utgangspunktet, og når man etablerer familielivet og legger til familiemedlemmer, blir det vanskelig en stund! Jeg vet jeg gruer meg litt til å finne ut hvordan vi skal få familielivet til å funke [emoji85]
Absolutt! Og det er ikke sånn at jeg virkelig har tid til å sjekke hvor mange innlegg folk skriver hele tiden. Sjekker litt nå og da og har heller ikke vært firkantet på "akkurat én måned".

Pause fra april til over sommeren er jeg absolutt enig i!
 
Absolutt! Og det er ikke sånn at jeg virkelig har tid til å sjekke hvor mange innlegg folk skriver hele tiden. Sjekker litt nå og da og har heller ikke vært firkantet på "akkurat én måned".

Pause fra april til over sommeren er jeg absolutt enig i!
Nei, det skjønner jeg. Er en massiv jobb du har! [emoji4] synes du er flink!
 
Jeg syns ikke det er for strengt. 10 innlegg på en mnd er ikke mye. Men enig i at det bør utvises skjønn hvis noen på forhånd melder at de ikke kommer til å klare å være aktive den kommende måneden. Et forum er ikke mer levende og aktivt enn medlemmene som bruker det. Det er dermed ikke mye å forlange at medlemmene bidrar med et par innlegg i uken. Det stilles jo heller ikke krav til antall ord feks.
 
Hadde tenkt til å si 1.september jeg [emoji85][emoji23] for august er barnehageoppstartsmåned igjen og mannen skal tilbake i jobb, og da må jeg lære meg rutiner alene [emoji85] jeg er skikkelig spent og litt nervøs inntil jeg har blitt kjent med det nye barnet. For får jeg en til som junior, så blir det jævlig tøft! Hehe..
Jeg satt bare vilkårlige datoer som et eksempel [emoji1]
 
Enig med at 50 innlegg for å få tilgang igjen er litt voldsomt. Også hvis det hadde vært mulig, og ikke for mye jobb, å få en liten varsel noen dager før man slettes sånn at man slipper karantenetiden unødig og nye 50 innlegg.
Et varsel er ikke dumt, men samtidig legger det mer jobb på ansvarlig for skjult gruppe.

Det man eventuelt da kan gjøre, visst det er greit for ansvarlig, er at hun sjekker feks rundt 25. i hver mnd, og legger ut et innlegg på skjult forum hvor hun skriver navnene til de som står i fare for å miste tilgangen? Da får alle en fair sjans å skrive noen innlegg innen mnd er over.
 
Et varsel er ikke dumt, men samtidig legger det mer jobb på ansvarlig for skjult gruppe.

Det man eventuelt da kan gjøre, visst det er greit for ansvarlig, er at hun sjekker feks rundt 25. i hver mnd, og legger ut et innlegg på skjult forum hvor hun skriver navnene til de som står i fare for å miste tilgangen? Da får alle en fair sjans å skrive noen innlegg innen mnd er over.

Absolutt et godt alternativ :)
 
Absolutt! Og det er ikke sånn at jeg virkelig har tid til å sjekke hvor mange innlegg folk skriver hele tiden. Sjekker litt nå og da og har heller ikke vært firkantet på "akkurat én måned".

Pause fra april til over sommeren er jeg absolutt enig i!

Ja enig med pause fra reglene fra ca april til over sommeren, regner med at de fleste her da har alt for mye å fokusere på[emoji173]️[emoji4] Du gjør en super jobb Solstråle90[emoji1305][emoji1]
Men syntes ikke reglene er så strenge og man må kunne se konsekvenser når man ikke er aktive. Forumet som noen andre skriver her, fungerer kun om folk er aktive[emoji4][emoji171].
 
Enig med at 50 innlegg for å få tilgang igjen er litt voldsomt. Også hvis det hadde vært mulig, og ikke for mye jobb, å få en liten varsel noen dager før man slettes sånn at man slipper karantenetiden unødig og nye 50 innlegg.
Varsel kan ordnes noen dager før - kan skrive en liste som jeg gjorde sist gang på de som måtte skravle litt mer.
 
Et varsel er ikke dumt, men samtidig legger det mer jobb på ansvarlig for skjult gruppe.

Det man eventuelt da kan gjøre, visst det er greit for ansvarlig, er at hun sjekker feks rundt 25. i hver mnd, og legger ut et innlegg på skjult forum hvor hun skriver navnene til de som står i fare for å miste tilgangen? Da får alle en fair sjans å skrive noen innlegg innen mnd er over.
Absolutt! Men jeg kommer nok ikke til å ha en fast dato jeg sjekker - det tar såpass mye tid så det må klaffe med litt her hjemme, men innlegg med varsel noen dager før brukerne mister tilgang er absolutt innafor!
 
Back
Topp