FEBRUAR 2018

Jeg synes det er veldig sent. Jeg har innsett imorgen og samme testdato..... tok ovitrelle på lørdag som var...

Dpo er days past ovulation, i vårt tilfelle dager siden egguttak.

Kan det være fordi jeg går på Lutinus til den 27.02?

Da har jeg DPO 22 på testdag...

Ja, er det ikke veldig sent? Jeg spurte legen når hun ga meg rekvisisjon for blodprøve: «28?! Er ikke det lenge til?» Nei, vi må vente så lenge grunnet eggløsningssprøyta du tok.
Den tok jeg søndag 04.02.

..hva er DPO?

Dpo er "days past ovulation". 1 dpo er dagen etter eggløsning/egguthenting. Du har testdag 22 dager etter egguthenting, altså? Det synes jeg var veldig sent, ja, men ulike klinikker har ulik praksis. Jeg har pleid å ha testdag 15 dager etter egguthenting. Eggløsningssprøyta skal være ute av kroppen etter 10 dager, men på noen kan den visst henge i litt lenger. Jeg hadde nok ikke holdt ut uten å teste på egenhånd i så lang tid. Har du tenkt å teste på egenhånd?

Lutinus innvirker ikke på graviditetstester. Av det vi bruker ved ivf, er det såvidt jeg har forstått kun eggløsningssprøyta og hcg-støtte for de som tar det, som kan påvirke graviditetstester. Hcg-støtte er egentlig samme sprøyte som eggløsningssprøyta, men man tar mindre dose. Finnes visst ulike merker av den også.

Hvordan lever dere etter innsett i jobb og generelt? :) redd egget «detter ut» :laughing001

Embryoet kan visst ikke dette ut, jeg var også bekymret for det. Livmoren er ikke en "tom hule" i følge sykepleier på klinikken jeg brukte sist, men består av masse folder og kroker, så embryoet svever visst ikke fritt, slik jeg først trodde. :-)

Da har jeg satt siste dose Menopur for denne gang - og forhåpentligvis siste Menopur noen sinne, for nå skal det gå bra! Hadde halv dose idag, og jeg må si at det er virkelig stor forskjell på å sette 450 og 225. Merket knapt noen som helst svie og sprenging idag, så føler egentlig at jeg har gjort noe feil... Dere som setter lavere doser Menopur, svir og sprenger det hos dere eller kommer rett og slett sviingen og sprengingen når det er mye som skal inn?

Dpo er "days past ovulation". 1 dpo er dagen etter eggløsning/egguthenting. Du har testdag 22 dager etter egguthenting, altså? Det synes jeg var veldig sent, ja, men ulike klinikker har ulik praksis. Jeg har pleid å ha testdag 15 dager etter egguthenting. Eggløsningssprøyta skal være ute av kroppen etter 10 dager, men på noen kan den visst henge i litt lenger. Jeg hadde nok ikke holdt ut uten å teste på egenhånd i så lang tid. Har du tenkt å teste på egenhånd?

Tusen takk for veldig gode svar. Jeg blir klokere!

Såklart har jeg lyst å teste selv. Bare litt usikker på når..
I «vanlig» prøveperiode har jeg testet på forventet mensdag. Men den er vel ikke intakt med tanke på alle hormonene jeg har hatt i meg nå..

Når «anbefaler» dere meg å teste..?

Lutinus innvirker ikke på graviditetstester. Av det vi bruker ved ivf, er det såvidt jeg har forstått kun eggløsningssprøyta og hcg-støtte for de som tar det, som kan påvirke graviditetstester. Hcg-støtte er egentlig samme sprøyte som eggløsningssprøyta, men man tar mindre dose. Finnes visst ulike merker av den også.

Aha!
Tusen takk for svar :)

I «vanlig» prøveperiode har jeg testet på forventet mensdag. Men den er vel ikke intakt med tanke på alle hormonene jeg har hatt i meg nå..

Jeg har litt sånn testeangst, men om ovitrelle er k kroppen i 10 dager, venter jeg 10 dager etter innsett med å teste :) men langen som tester før, og tester «ut» ovitrelle :)

Her skal jeg og gubben være sammen om å teste ut ovitrelle og fortsette :hilarious: han blir lei seg om jeg tester uten han tror jeg

Hei!

Kan jeg melde meg inn her? :)

#1 FER (#1 IVF), UNN. Stimulert med Synerela (fra 07.01) og Menopur (24.01)

Uttak 06.02, 10 egg ut, 10 befruktet. 8 på frys.
Innsett av 3-dagers egg 09.02. Testdato 28.02.

Noe overstimulert, så går på Fragmin i tillegg til Lutinus.

Er på rugedag 4 i dag (13.02)

Helt ny her!

Såklart! Masse velkommen hit[emoji7][emoji7] og lykke til med rugingen!!

UNN har ekstremt lang tid fra innsett til test!!

Jeg har litt sånn testeangst, men om ovitrelle er k kroppen i 10 dager, venter jeg 10 dager etter innsett med å teste :) men langen som tester før, og tester «ut» ovitrelle :)

Tusen takk for svar, Bringebærpudding! Jeg venter nok til Otrivelle er ute av kroppen...

Er så spennende [emoji175]

UNN har ekstremt lang tid fra innsett til test!!

Så det er din erfaring også?
Har du testet på egenhånd før anbefalt testing..?

Jeg er noe overstimulert og skal kontakte dem i morgen for å gi status.. Skal spørre dem på nytt da, om 28.02 virkelig kan stemme..!

Her skal jeg og gubben være sammen om å teste ut ovitrelle og fortsette :hilarious: han blir lei seg om jeg tester uten han tror jeg

Spennende!

Skal lese meg litt opp på å «teste ut» Otrivelle.

Lykke til!!

Jeg kommer til å begynne og teste ganske kort tid etter innsett for å se hvordan det ligger an med Ovitrelle, om den begynner å gå ut av kroppen. Siden iden jeg har kjøpt veldig billige tester, kommer jeg til å ta en test hver dag for å se at Ovitrelle forsvinner ut av kroppen og så se om testene får strek på nytt/blir sterkere igjen. Hvis du ikke har brukt noe med hcg i etter at du satte eggløsningssprøyta, burde det vel være ganske "trygt" å teste på det som jeg har hatt som testdag tidligere, altså 15 dager etter uttak. Så lenge hadde imidlertid aldri jeg klart å vente. :-)

Jeg kommer til å begynne og teste ganske kort tid etter innsett for å se hvordan det ligger an med Ovitrelle, om den begynner å gå ut av kroppen. Siden iden jeg har kjøpt veldig billige tester, kommer jeg til å ta en test hver dag for å se at Ovitrelle forsvinner ut av kroppen og så se om testene får strek på nytt/blir sterkere igjen. Hvis du ikke har brukt noe med hcg i etter at du satte eggløsningssprøyta, burde det vel være ganske "trygt" å teste på det som jeg har hatt som testdag tidligere, altså 15 dager etter uttak. Så lenge hadde imidlertid aldri jeg klart å vente. :-)

Spennende!!

Kan jeg spørre hvor mange ganger du har hatt IVF?

Så det er din erfaring også?
Har du testet på egenhånd før anbefalt testing..?

Jeg er noe overstimulert og skal kontakte dem i morgen for å gi status.. Skal spørre dem på nytt da, om 28.02 virkelig kan stemme..!

Jeg har ikke vært til behandling der selv! Men veit av flere her inne som har hatt forsøk der og som har hatt like lang tid mellom innsett og test! Så det er nok riktig!!

Jeg hadde testa før ja!! Jeg har testa allerede, hadde innsett av 3-dagers forrige mandag[emoji12]

Back
Topp