Vi som har PCOS og er aktive prøvere

Jeg lagde en lavkarbo pizza i dag og den var utrolig god :D
Hadde litt for mye chili i, men men ;) Godt med rømme da :D
Har du forsøkt denne? :)
Som fyll valgte jeg å blande tomatpuré, chili, hvitløk, hvitløkskrydder, chiikrydder og pepper. (pluss vann da)
Så hadde jeg på cheddar, kjøttdeig og pepperoni :D Ble kjempe godt!

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=43908
Nei, den har jeg ikke prøvd, men skal jammen prøve! Jeg må leve litt mer moderat lavkarbo nå fremover siden jeg er gravid :Heartred men ønsker å legge på meg minst mulig og minske muligheten for svangerskapsdiabetes!
 
Nei, den har jeg ikke prøvd, men skal jammen prøve! Jeg må leve litt mer moderat lavkarbo nå fremover siden jeg er gravid :Heartred men ønsker å legge på meg minst mulig og minske muligheten for svangerskapsdiabetes!

Ja, den forstår jeg [emoji173]️[emoji173]️
Pizzaen er absolutt verdt å prøve.
Bare så det er sagt, den smaker ikke egg eller omelett. Det ble jeg veldig glad for [emoji7][emoji7]
 
Var til gyn. I går for å se om det er noe hjelp å hente. Det er tydeligvis ikkje det før meg. Har for høy BMI til at jeg kvalifiserer til prøverør. Så da får vi ikke hjelp da.

Hun mente forresten at eggstokken min ikke såg så værst ut, var i grenseland polycystisk.

Men fant trolig polypp i livmoren så då må jeg opereres. Flott tenker jeg. Gir snart opp. Det er jo ingen menneskerett å få egne barn som de så fint sier. Men det er likvell vondt å være den som ikke får barn.
 
Hopper inn her jeg også :)
Fikk PCO i oktober 2013 og sliter med forferdelig lange sykluser..
Har ikke helt forstått forskjellen på PCO og PCOS enda ☺️
 
Har fått beskjed om at jeg har PCOS, og har fått resept på Gonal f og Ovitrelle.
Er heeelt blank på dette og vil gjerne skravle med noen/høre andres erfaringer.
Har lest hele tråden her og plukket opp noen gode tips, feks dette med aspartam, det skal jeg jammen prøve å holde meg unna[emoji4]
 
Last edited:
Hopper inn her jeg også :)
Fikk PCO i oktober 2013 og sliter med forferdelig lange sykluser..
Har ikke helt forstått forskjellen på PCO og PCOS enda ☺️

PCO tror jeg er en litt mildere versjon av PCOS men fellesnevneren er vel cyster på eggstokkene som tuller til syklus og gjør det vanskelig å få barn.
 
Hopper inn her jeg også :)
Fikk PCO i oktober 2013 og sliter med forferdelig lange sykluser..
Har ikke helt forstått forskjellen på PCO og PCOS enda ☺️

PCO står for polycystiske ovarier, altså cyster på eggestokkene. Ved PCOS har man polycystisk syndrom. Syndrom er en samling av symptomer. Hvis man bruker Rotterdamkriteriene (2004) så skal man ha minst to av følgende:
  • Oligo- eller anovulasjon (< 10 sykler per år, lange sykluser eller slett ikke noen)
  • Kliniske og/eller biokjemiske tegn på hyperandrogenisme (f.eks hormonforstyrrelser i blodprøver eller øket hårvekst på spesifikke steder (hirustisme)).
  • Polycystiske ovarier (PCO) - minst ett ovarium skal ha polycystisk utseende. PCO defineres som 12 eller flere antrale follikler med gjennomsnittlig diameter 2-9 mm og/eller et ovarievolum på > 10 cm
 
Eg fekk diagnosen PCOS i fjor, 26 september. Men 6 dager etterpå, tok eg tilfeldigvis ein graviditetstest, og den var positivt. Går inni tjerde trimester denne veka her! Men før eg fekk diagnosen, så sleit eg nesten veldig mykje med psyken og var livredd for eg kom til å slite veldig med å få barn. Så eg begynte å trene att 3 måneder før eg fekk diagnosen. Eg har slitt med humørsvinger og uregelmessig menstruasjon, men eg har nesten ikkje hatt humørsvinger no når eg er gravid.
 
Er nå på dag 78 i syklusen og begynner å bli rimelig lei..
 
Jeg skjønner ingenting jeg.. testet i dag for å se hvor mye av Ovitrellen som hang igjen (nøyaktig 7 dager siden sprøyta ble satt), og testen er helt blank. ‍♀️ det heter jo at den skal henge i i opptil 14 dager. Sist hang den i til dag 12.. er ikke 7 dager veldig tidlig?
Jeg var så sikker på at den hang i enda siden jeg har fått melk i brystene (det får jeg alltid[emoji23]), masse murringer og humørsvigninger som ikke ligner grisen.
 
Ja, startet på de 1. Mars, var litt skøv til å huske de den første uka men har nå tatt de hver dag i 14 dager ca. Merker ingen ting enda

Hmm. Håper du merker noe snart [emoji4][emoji4]
 
Hei.

Er førstegangsprøver og har fått provera for å sette igang mensen og femar for å få el. Noen med erfaringer som vil dele :)
 
Hvordan går det med alle her inne? Noen som har vært heldige?
 
Back
Topp