Skravletråd februar!

Mhm. Aldri trodd jeg kom til å havne i nav systemet. Jeg hadde ambisjoner. Og ville jobbe til jeg stupte [emoji14] men ting går aldri som planlagt og nå er jeg her :) jeg tenker mye på ufør. For jeg veit den prosessen er hard og tøff. Men mange piler har pekt den veien for ingen vet om jeg kommer til å bli god.. men det er mange år til enda vet jeg
Man må nesten ta livet som det kommer og gjøre det beste ut av det [emoji4] legen min mente jeg var ufør etter 2 år på aap, men NAV nektet meg. Nå er jeg på "siste" året på aap. Mitt 4 år og er i gang med prosess for å få så mye dokumentasjon som mulig. Kommer til å bli ett krevende år. Timen i mars er det satt av 4 timer... heldigvis tar mannen syk barnepasser dag så han har lillegutt og passer på meg når jeg kommer hjem [emoji173] de timene er så tidlig og. Kl 09:00 og med litt reisevei så må jeg opp relativt tidlig. Og når jeg drar ut så tidlig kræsjer kroppen min når adrenalinet har roet seg. Føler med deg [emoji173] hadde planer om å jobbe innen helse osv, men kom ikke så langt

Så mye som han har ofret og stilt opp for meg de seks årene vi har vært sammen, så er dette lite i forhold. Men han elsker det. Vi elsker p klatre. Men jeg kan ikke. Så prøver å sende han dit iallefall. Han er nestleder i klubben og så han må nesten være involvert :)

Ikke alle hadde gjort som deg[emoji4]
Heldig han er som har deg![emoji8]

Greit å tenker på økonomien og [emoji4] derfor vi venter med nummer 3 (4) [emoji4]

Mhm. Vi har jo det meste av utstyr, men med 3 barn måtte vi ha kjøpt ny bil, og så skal de jo følges opp etter hvert som de vokser og. Det blir dyrt, selv om man kjøper brukt :)

Mhm. Vi har jo det meste av utstyr, men med 3 barn måtte vi ha kjøpt ny bil, og så skal de jo følges opp etter hvert som de vokser og. Det blir dyrt, selv om man kjøper brukt :)
Ser den [emoji4] jeg vil bli ferdig med denne utredningen før vi tenker på flere. Vi har 2 (3) men ønsker oss ett barn til [emoji4]

Så koselig da[emoji1]

Ja, kattene skulle bare ha vaksine[emoji2] dyrlegen oppdaget en knekt tann hos den ene, så den må tilbake for å operere på tirsdag[emoji849] nesten 5000,- takk[emoji33]

Var veldig koselig, ja[emoji173]️

Så bra å høre at det ikke var noe alvorlig[emoji4] Shit, så dyrt[emoji33] Jeg syns de egentlig skulle ha hatt en sånn frikort ordning for dyr også..

Var veldig koselig, ja[emoji173]️

Så bra å høre at det ikke var noe alvorlig[emoji4] Shit, så dyrt[emoji33] Jeg syns de egentlig skulle ha hatt en sånn frikort ordning for dyr også..

Hadde vi hatt forsikring på kattene så hadde den dekket det[emoji13]
Og det har vi jo ikke....

Jeg fikk 5 på økonomieksamen jeg ^^ Riktignok landbruksøkonomi, men likevel. Surt når man selv vet at man pleide å være oppegående, men ikke får vist det :(

Samme. Er A og B elev fra universitetet. Så hodet fungerte fint. Men med alt som har skjedd og to depresjonstyper oppå hverandre, to barn, kroniske smerter og angst så har alt bare.. forsvunnet virker det som [emoji849][emoji849]

Nei.. men holdt maska og tårene unna til begge var sovnet heldigvis. Nå håper jeg de sover godt noen timer før baluba starter som vanlig

Så flink du er[emoji173]️ Jeg sliter selv med sterke smerter i kroppen. Det er ikke bare bAre å holde maska..
Våkner de mange ganger om nettene? Begge to?

Den nye regelen er at man kan ha aap inntil 3 år vs 4 år og max 2 år forlengelse. Før kunne man ha aap 7-8 år, altså minst 3-4 år ekstra. Har blitt strengere å få det av de som blir sykmeldt fra jobb, men du har såpass dårlig helse at det skal ikke være noe problem for deg å få det tenker jeg [emoji4]

Håper det. Vet at det er ingen andre alternativer enn aap. Det er helsepersonellet enige om. Jeg er helt avhengig av å ha mannen hjemme nå før hun begynner i bhg til høsten/vinteren. Satser på det går smertefritt

Det er litt rart om "alle" vet at du kommer til å trenge ufør, men så må du likevel gjennom aap i en evighet. En skulle jo tro de ville spare litt penger, og heller bare innvilge uføretrygd med en gang framfor å bruke masse ressurser på å få deg inn i tiltak du ikke vil klare.

Foreløpig vet man ikke det sikkert. Men det er ingen garanti jeg kommer til å bli frisk nok til jobb. Må uansett gjennom flere år med opptrening i forsøk om å bli frisk i ryggen. Jeg prøver ha håpet, men utredning og hjelp i helsevesenet går veldig veldig tregt..

Ja mine søte [emoji173]️ nei han er enda på trening :) de holder på fra 17-22 eller 23. Så får se hvor lenge han holder ut

Edit: han ringte nå. Helt utslitt i armene etter klatring. Ville bare høre status hjemme. Så han skulle komme snart :) så han er vel hjemme om 45 minutter. En god kjøretur dit

Oi, de holder på lenge jo.. [emoji4]
Høres ut som du har en veldig herlig, omsorgsfull
og hjelpende mann[emoji4]

Back
Topp