Nedtelling til neste svangerskapskontroll

1. Kontroll var i dag, nr. 2 er 28.2[emoji4]
 
Blodtypen endrer seg ikke, men antistoffstatusen kan...
Antagelig ikke så mye på 3-4 mnd, men for all del; jeg er glad vi blir grundig fulgt opp, og det er sikkert enklere å administrere at alle tar de samme testene enn at man ikke trenger ta x og y hvis det er mindre enn z og w månder siden sist.
 
Var du der for svangerskapskontroll da? Gan har ikke sjekket de gangene jeg bare har vært der for sykemelding.
Ja, var første svangerskapskontroll. Snakket om formen, neste kontroller, leverte urinprøve, tok blodprøve og blodtrykk.

Min mage ble heller ikke undersøkt i det hele tatt på første svangerskapskontroll. Men hun sendte ikke inn søknad til fødeplass heller. Mente jeg skulle ordne det selv. Jeg måtte også fortelle henne når terminen min var for hun ble forvirret av terminhjulet hun hadde. Visste ikke helt hvordan hun skulle bruke det når første dag i siste mens ikke var relevant pga prøverør, og jeg oppga befruktningsdag i stedet:D Helt greit at hun ikke lenger er vikar når jeg har neste kontroll:)
 
Min mage ble heller ikke undersøkt i det hele tatt på første svangerskapskontroll. Men hun sendte ikke inn søknad til fødeplass heller. Mente jeg skulle ordne det selv. Jeg måtte også fortelle henne når terminen min var for hun ble forvirret av terminhjulet hun hadde. Visste ikke helt hvordan hun skulle bruke det når første dag i siste mens ikke var relevant pga prøverør, og jeg oppga befruktningsdag i stedet:D Helt greit at hun ikke lenger er vikar når jeg har neste kontroll:)
Søke om fødeplass, hm, er dette noe jeg må sørge for å få gjort? Hverken lege eller jordmor nevnte noe om det. Går det kanskje automatisk hvis det bare er et relevant sted i nærheten?
 
Søke om fødeplass, hm, er dette noe jeg må sørge for å få gjort? Hverken lege eller jordmor nevnte noe om det. Går det kanskje automatisk hvis det bare er et relevant sted i nærheten?
Kanskje begge trodde den andre ordnet? Merk at søknad om OUL og om fødeplass er samme søknaden.
 
Skal til jordmor i morgen! Spent på om vi har god kjemi. Hvis ikke bestiller jeg privat hos hun jeg gikk hos sist :)
 
4 uker 4 dager til jordmortime :) Og 18 dager til OUL :D
 
Skulle egentlig til 2. kontroll i dag, første gang hos jordmor, men jordmor var syk, så det ble utsatt 6 dager til. Det var kjedelig, skulle gjerne hørt hjertelyden nå.
 
Har kommet utav telling på hvor mange kontroller(UL og lege) jeg allerede har vært på i dette svangerskapet :O
Men nå er jeg endelig inn i steamen med alle de ordinære kontrollene :p

Har den TUL man har i uke 16-18 neste uke. Da er jeg kommet meg godt inn i uke 17 av graviditeten så vi krysser fingre for at barnet ligger riktig slik at vi kan se kjønnet.

Så blir neste time hos Jordmor 5. mars (pga. problematisk/dramatisk start på svangerskapet og litt depressive tanker her så fikk jeg flyttet den til mars istedenfor April som den ordinært skulle vært)
 
9 dager[emoji4]
 
9 dager til OUL og 23 til jordmor
 
Back
Topp