Tannkrem

Elva

Gift med forumet
Assistert-jentene
Julibaluba 2017
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Hvilken tannkrem bruker dere til barna når de får de første tennene?

Helsesøster sa vi kunne bruke samme tannkrem som vi bruker, men er usikker på om jeg kommer til å bruke den eller kjøpe en barnetannkrem.
 
Her brukes tannkrem fra Essante Organics. Den er 100% fri for kjemikalier eller giftige stoffer. De aller fleste tannkremer inneholder stoffer som ikke skal svelges, og det er vanskelig å unngå for de små.
 
Jeg har kjøpt barnetannkrem. Tenkte den var litt mildere. Så får vi sakte, men sikkert vende henne til tannkremen vår etter hvert. Tenkte det var lettere med en mild tannkrem når man skal vendes til å pusse tenner. Vi har tenner på vei nå, så pusset i litt over en uke.
 
Shit a- er ikke d sterkt for de små? [emoji32][emoji54] jeg har kjøpt solidox sin for barn!
 
Bruker barnetannkrem, varierer hvilket merke, kjøpe på apoteket nå sist.

Eldste på 7 år bruker også barnetannkrem (men en annen enn de 2 minste)
 
Her brukes tannkrem fra Essante Organics. Den er 100% fri for kjemikalier eller giftige stoffer. De aller fleste tannkremer inneholder stoffer som ikke skal svelges, og det er vanskelig å unngå for de små.

Ingenting er fritt for kjemikalier. ;)
 
Hvilken tannkrem bruker dere til barna når de får de første tennene?

Helsesøster sa vi kunne bruke samme tannkrem som vi bruker, men er usikker på om jeg kommer til å bruke den eller kjøpe en barnetannkrem.

Ikke bruk deres tannkrem, det burde helsesøster vite at ikke er bra...
 
Shit a- er ikke d sterkt for de små? [emoji32][emoji54] jeg har kjøpt solidox sin for barn!

Samme jeg tenkte. Det er jo en grunn til at man har barnetannkrem. Tenker de første årene blir det barnetannkrem her. Helsesøster ble glad når vi snakka om tannpuss og jeg allerede hadde kjøpt for lenge siden babytannbørste og tannkrem det stod på at var fra 0 år. Tenker det blir litt heftig med våres tannkrem i forhold til både smak og fluorinnhold. Så får vi vende over sakte, men sikkert når hu blir eldre og kan bruke av vår.
Og helsesøster sa her at det var viktig å bruke kun så vidt synlig mengde tannkrem!
 
Du får google litt om Essante Organics. De har produkter som er 100% giftfrie, laget med kun økologiske ingredienser og uten noe lureri.

Jeg kan Google det opp og ned i mente, men alle ting er laget av kjemikalier. Ett klikk på nettsiden deres forteller forøvrig at dette er lureri. Den har så mange usaklige "buzzwords" at det ikke får blitt noe tydeligere. :p


*Linker fjernet av moderator*
 
Last edited by a moderator:
Du, nå er det slik at om hun er fornøyd med produktet, og det funker for henne, så er det fint?
Du trenger ikke å drive med folkeopplysning her inne, de som er mer interessert i produktet leser seg fint opp selv, men det som er leit- det er at du kommer og kommenterer negativt her og lager dårlig stemning!
 
Kjøper på apoteket. Fra 0-5 år. Størstejenta på snart 10 er nylig begynt med voksentannkrem å det bortimot står flammer ut av munnen hennes selv om den er mild.
 
Du, nå er det slik at om hun er fornøyd med produktet, og det funker for henne, så er det fint?
Du trenger ikke å drive med folkeopplysning her inne, de som er mer interessert i produktet leser seg fint opp selv, men det som er leit- det er at du kommer og kommenterer negativt her og lager dårlig stemning!

Det går fint at hun bruker det, men det er absolutt nødvendig med "folkeopplysning" når folk reklamerer for lureri. Og hun har helt tydelig ikke "lest seg opp," for da hadde hun ikke latt seg lure.
Det er ingen negative kommentarer her, kun fakta. Fakta og følelser har ingenting med hverandre å gjøre.
Det er dine følelser som evt. bestemmer om det er dårlig stemning her. Å kneble andre fordi man ikke liker fakta er dårlig business.
 
Det går fint at hun bruker det, men det er absolutt nødvendig med "folkeopplysning" når folk reklamerer for lureri. Og hun har helt tydelig ikke "lest seg opp," for da hadde hun ikke latt seg lure.
Det er ingen negative kommentarer her, kun fakta. Fakta og følelser har ingenting med hverandre å gjøre.
Det er dine følelser som evt. bestemmer om det er dårlig stemning her. Å kneble andre fordi man ikke liker fakta er dårlig business.

Det er ikke behov for at du, som sniker her inne på vår gruppe, driver med «folkeopplysning» nei. Dersom du skal snike rundt på forum, så kom med svar på ting som folk lurer på. Ingen her lurte på merket eller noe, folk kan sjekke ut det selv.
Her inne hos vår juli 2017 gjeng, så spør vi om hjelp når vi undrer oss, eller holder kjeft når vi ikke er helt enige. Vi driver ikke med folkeopplysning slik som deg, fordi vi klarer helt fint å finne informasjon selv, og tolke den. Selv om du har opprettet deg en mening om et produkt, så har andre folk ulike kriterier for deg for hva som er et bra produkt.
Og fakta? Det at du har en mening om et produkt gjør det ikke til fakta?
Og sist men ikke minst- reklamerte hun?? Hun sa hvilket produkt hun brukte, akkurat som meg!
 
Lillegutt og jeg tok oss en tur på senteret i dag, og da gikk jeg innom tannlegen min for å høre hva tannkrem de anbefalte til disse små. Fikk til svar barnetannkrem, og gjerne zendium siden den er uten såpe. Så da ble det zendium 0-5 år som står klar til tennene kommer ;)
 
Lillegutt og jeg tok oss en tur på senteret i dag, og da gikk jeg innom tannlegen min for å høre hva tannkrem de anbefalte til disse små. Fikk til svar barnetannkrem, og gjerne zendium siden den er uten såpe. Så da ble det zendium 0-5 år som står klar til tennene kommer ;)

Samme som vi har. Syns den lukter litt tyggegummi, men ikke fått noen klager fra jenta mi. Jeg kjøpte den på apoteket rett før hu ble født, man aner jo ikke når disse tennene finner på å poppe ut. Bra tannlegen anbefaler den da, godt å vite [emoji4] Jeg bare plukka den jeg fant altså som passa til baby og spurte ikke. [emoji14]
 
Det er ikke behov for at du, som sniker her inne på vår gruppe, driver med «folkeopplysning» nei. Dersom du skal snike rundt på forum, så kom med svar på ting som folk lurer på. Ingen her lurte på merket eller noe, folk kan sjekke ut det selv.
Her inne hos vår juli 2017 gjeng, så spør vi om hjelp når vi undrer oss, eller holder kjeft når vi ikke er helt enige. Vi driver ikke med folkeopplysning slik som deg, fordi vi klarer helt fint å finne informasjon selv, og tolke den. Selv om du har opprettet deg en mening om et produkt, så har andre folk ulike kriterier for deg for hva som er et bra produkt.
Og fakta? Det at du har en mening om et produkt gjør det ikke til fakta?
Og sist men ikke minst- reklamerte hun?? Hun sa hvilket produkt hun brukte, akkurat som meg!


Det handler ikke om meninger her, det er det uansett bare du som ytrer. Les litt til, så forstår du mer av hva du faktisk uttaler deg om.
Jeg tar kommentaren din som en takk, for opplysning er det helt klart bruk for! Bare hyggelig. :)
 
Shit a- er ikke d sterkt for de små? [emoji32][emoji54] jeg har kjøpt solidox sin for barn!
Det samme har vi gjort. Kjøpte den det stod 0-5 år (eller noe sånt) på, soden voksentannkrem er innmsri sterk på smak.
 
Back
Topp