Deler dere på å legge barnet/barna?

Her legges barna samtidig, enn så lenge, så vi legger hvert vårt barn. :)
 
Yngste legger jeg inn jeg er hjemme, da ammes hun på senga før hun sovner. Men mannen legger om jeg ikke er hjemme.

De eldste legger seg selv om bare en voksen er hjemme. Eller mannen legger dem. Eller jeg dersom yngste sovner fort. Eller e blanding. De er skolebarn og "legges" sånnsett ikke, men får hjelp med tannpuss og en nattkos og en sang. og pushes gjennom kveldsmat ved behov. Det tar mye lenger tid om de spiser alene. Som i... En time eller mer...
 
Foreløpig er det stort sett jeg som legger, vi pleier å amme på senga. Det hender vi ammer i stua og pappaen legger, men det er ikke så ofte.
 
Vi legger sammen, absolutt alltid :) med mindre en av oss ikke er hjemme ved leggetid, men det skjer vel i snitt én kveld i måneden

Vi er begge med på tannpussen, men bytter litt på hvem av oss som pusser, men vi synger begge tannpussesangen.
Også bærer pappaen treåringen inn på rommet (det er bare noen meter, men de synes det er så koselig). Noen ganger vil hun heller leie meg i hånda (jeg gidder ikke bære henne :p )

Så synger jeg nattasang, også gir vi begge kos til både henne og kattepus-kosedyret hennes (den vil nemlig også ha kos). Kanskje 2-3 ganger i måneden vil hun heller at pappaen skal synge nattasangen. Da går jeg ut av rommet mens han synger for han synes det er litt flaut, hehe! :)

Vi har lagt henne sammen siden hun var baby, så det ble bare sånn :) og da er det også null problem om en av oss ikke er hjemme ved legging.

❤️
 
Stort sett pappaen som har lagt han, det har han ønsket fordi han har hatt mye mindre tid med han på ettermiddagen enn det jeg har
 
Hjemme hos oss gjør vi det sammen, begge to. Veldig koselig :Heartred
Sambo sitter på sengekanten og hører på boka ofte han også. :)
 
Mannen legger stort sett alltid minste mens jeg legger eldste :) De dagene jeg jobber kveld legger han begge :)
 
De to eldste legges likt, Kl.19.00. Er som regel jeg som legger dem for er jeg som synger nattasanger, men mannen er den som pusser tennene. Jeg legger minstemann da jeg ammer han i søvn :)
 
Vi bytter på. Ofte får lillemor bestemme hvem som legger[emoji4]
 
Som regel legger jeg, men synes det er helt greit. Mannen henter i barnehagen og får dermed litt mer tid med guttungen, så jeg synes kveldsstellet blir «vår lille greie» [emoji6] Men pappaen kan fint legge selv om jeg også er i huset, og selvfølgelig hvis jeg er borte.
 
Om jeg er hjemme så er det jeg som legger, når jeg er på jobb er det pappan som legger.
 
Er mest jeg som legger for tiden. Men akkurat nå sliter vi med søvnen på yngstemann så å bytte rutiner fra dag til dag orker vi ikke (og pappaen jobber skift). Men han tar som regel litt tid med eldste da.
 
Jeg legger de samtidig og vi har våre faste sanger og rutiner. Mannen legger de når jeg jobber, men han synger ikke etc.
 
Back
Topp