Hentesett

Hadde dette hentesettet til jenta mi. Har sokker og lue til også. Helt nydelig!
Veldig kjekt med kjole til jenter, da det kan brukes lenge med tights eller strømpebukse under.

Lagde en minneramme med hentesettet, bilder, sykehusarmbånd og litt forskjellig da klærne ble for små. Veldig koselig.
I og med at jeg får gutt denne gangen, får de da hvert sitt hentesett som de kan spare til sine egne barn eller bare som minner.
Ser for meg en slags halvlang shorts med seler til babyen som kanskje kan lengre brukstid enn en bukse.
 

Vedlegg

  • 235C652D-293B-4E2C-9894-9A031D3CB48C.jpeg
    235C652D-293B-4E2C-9894-9A031D3CB48C.jpeg
    912,2 KB · Visninger: 116
Jeg skal strikke teppe, lue, jakke, rompert og sokker tilhørende dette settet fra Dale Garn:
bdcbe54eedf0c4440bd6df4e0ff57beb.png
 
Veldig fint [emoji7] Tenker det må være helt supert til vårbarn [emoji4][emoji173]️ Jeg har begynt på teppet, med dobbel tråd og pinne nr 6 går det så det suser!! [emoji1]

E det strikka i babyull? Eg vurdera å bruke 50/50 ull/bomull... Ka farge skal du ha? [emoji4]
 
Mamma skal strikke dette i den varianten med bukse i fargene grå og hvit. Men den der dama har også kjøpt inn rosa farger og skal strikke jenteversjonen i str 1 år [emoji38] Tussete mormor [emoji23] (blir 5 barnebarnet)
41f3035e2260730d44adb5103b607988.jpg
 
Hele slekta strikker, men tror nok det blir en kjole jeg har kjøpt da det blir jo brukt bare en dag. Usikkert om sommeren bringer med seg vær til mer ull...
 
Hele slekta strikker, men tror nok det blir en kjole jeg har kjøpt da det blir jo brukt bare en dag. Usikkert om sommeren bringer med seg vær til mer ull...

Ull er gull året rundt :) Jeg skal bruke en strikka romper fra klompelompe, med bomullsbody og bomullsstrømpebukse :) Og ei lue som er lik romperen.
 
Mamma skal strikke dette i den varianten med bukse i fargene grå og hvit. Men den der dama har også kjøpt inn rosa farger og skal strikke jenteversjonen i str 1 år [emoji38] Tussete mormor [emoji23] (blir 5 barnebarnet)
41f3035e2260730d44adb5103b607988.jpg

Det stikket jeg til nevøen vår som ble født i august - kjempefint!!! Men veldig dillete mønster å strikke på buksa, følte at det tok en evighet [emoji85] Jeg byttet grå med en blå/grønn farge.
 
Hele slekta strikker, men tror nok det blir en kjole jeg har kjøpt da det blir jo brukt bare en dag. Usikkert om sommeren bringer med seg vær til mer ull...

Fikk junibaby forrige gang, brukte ull fra fødselen av [emoji4][emoji106]
 
Hele slekta strikker, men tror nok det blir en kjole jeg har kjøpt da det blir jo brukt bare en dag. Usikkert om sommeren bringer med seg vær til mer ull...

Jeg bor på vestlandet og har dermed langt større odds for 10 grader og regn enn 20 grader og sol i sommerhalvåret, så jeg er ikke det minste redd for at ulla blir liggende ubrukt [emoji85]
 
Jeg bor på vestlandet og har dermed langt større odds for 10 grader og regn enn 20 grader og sol i sommerhalvåret, så jeg er ikke det minste redd for at ulla blir liggende ubrukt [emoji85]
Det samme tenker jeg [emoji28]
 
Jeg kommer nok til å prøve strikke noe selv, men siden jeg ikke er så veldig flink , satser jeg på at svigermor strikker [emoji85][emoji1360]
 
Back
Topp