Skravletråd Januar

Jm gikk fint [emoji5] fikk lilla helsekort idag [emoji7] og ligger litt over snittet i mål da [emoji85]
Opplæringen gikk også veldig bra [emoji3] nå er jeg utslitt og vurderer å legge meg [emoji23]

Så bra at alt står bra til :D
Legg deg. Det er hardt p starte i ny jobb. De første to ukene jeg starta i ny jobb la jeg meg 8 hver kveld :p

Må jo det, ellers blir det jo bare hyl og skrik, utslitte foreldre og et veldig trist barn.
Han sovnet også like fort som han pleier

Det er sant.
Håper L har lyst å slutte snart med smokk. Hun er bare 2.5 men påtide å kutte ned. Vi hadde fått kutta til kun smokk ved soving før R kom til verden. Men etter det ble det mye surr og hun ville ha den hele tiden

Så langt har jeg kommet og allerede sitrer jeg og lurer på hva jeg skal lage etterpå [emoji14]
5a3e0b4c13988b1733dfe4919808d50c.jpg

Hva lager du?

Så bra at alt står bra til :D
Legg deg. Det er hardt p starte i ny jobb. De første to ukene jeg starta i ny jobb la jeg meg 8 hver kveld :p

Ny jobb er litt slitsomt [emoji85]
Skal legge meg nå - må bare klare å reise meg fra sofaen [emoji23]

Så moro da[emoji1]

Absolutt :) og hun leker så fint med de hun kjenner fra bhg der og. En av guttene er på samme avdeling. Mannen min sier at de to er opprørerne på turn. Når de begynner sammen så kjører de sitt eget løp og bare leker og ikke hører :p men ikke at det er så strengt eller organisert enda. Mest fri lek og følge de andre. Men idag var de begge kjempeflinke. Klatra masse sammen og slikt, men stakk ikke for seg selv og herja :p

Det er sant.
Håper L har lyst å slutte snart med smokk. Hun er bare 2.5 men påtide å kutte ned. Vi hadde fått kutta til kun smokk ved soving før R kom til verden. Men etter det ble det mye surr og hun ville ha den hele tiden
Lille U ble født mars -15 så han er ikke så mye eldre.
Kuttet ut smokken på dagtid med unntak av i bilen (lang vei til barnehagen) og når han sover for ca 1/2 år siden.
For en 2-3 måneder siden forsvant smokken i bilen.
Og i kveld forsvant den i sengen etter å ha snakket om det i et par uker

Lille U ble født mars -15 så han er ikke så mye eldre.
Kuttet ut smokken på dagtid med unntak av i bilen (lang vei til barnehagen) og når han sover for ca 1/2 år siden.
For en 2-3 måneder siden forsvant smokken i bilen.
Og i kveld forsvant den i sengen etter å ha snakket om det i et par uker

Ja ikke store aldersforskjellen mellom de.
Men.. får henne enda ikke til å slutte med smokk hjemme. I bhg tar de den etterhvert og hun får den kun ved soving. Ekstremt avhengig av smokk og ikke mindre enn tre bamser. Jenta som aldri har hatt annen kos enn smokk, skal nå gå rundt med to smokker til enhver tid og tre bamser. Aner ikke hvordan jeg skal få løst det og redusert både smokketid og bamsene. Men viktigst med smokk

Men.. får henne enda ikke til å slutte med smokk hjemme. I bhg tar de den etterhvert og hun får den kun ved soving. Ekstremt avhengig av smokk og ikke mindre enn tre bamser. Jenta som aldri har hatt annen kos enn smokk, skal nå gå rundt med to smokker til enhver tid og tre bamser. Aner ikke hvordan jeg skal få løst det og redusert både smokketid og bamsene. Men viktigst med smokk
Høres ut som frøkna vår.
Bruk stor tid til å snakke med henne om det.
La henne få tid til å venne seg til tanken om at den blir borte om ikke så lenge.
Det vi gjorde med Liv var at vi fortalte henne at når babyer kommer til verden (hun var veldig opptatt av babyer) så hadde de ikke smokk, og det er jo egentlig bare babyer som skal ha smokk.
Så begynte vi å snakke om at når hun ble 3 år var hun så stor at da kunne hun da ikke ha smokk lenger.
Kvelden før hun ble 3 år gikk vi rundt med en pose hvor hun puttet alle smokkene sine oppi, alle unntatt en, den hadde hun på natten og puttet oppi på morgenen.
Så "sendte vi den til babyene".
På kvelden gråt hun ca 30 sekunder, lyste opp og sa at nå har babyene smokker og så sovnet hun

Vi bestakk lillemor med kinderegg. Det var gjort på en kveld. Hadde faktisk ikke forventet at det skulle funke ^^

Høres ut som frøkna vår.
Bruk stor tid til å snakke med henne om det.
La henne få tid til å venne seg til tanken om at den blir borte om ikke så lenge.
Det vi gjorde med Liv var at vi fortalte henne at når babyer kommer til verden (hun var veldig opptatt av babyer) så hadde de ikke smokk, og det er jo egentlig bare babyer som skal ha smokk.
Så begynte vi å snakke om at når hun ble 3 år var hun så stor at da kunne hun da ikke ha smokk lenger.
Kvelden før hun ble 3 år gikk vi rundt med en pose hvor hun puttet alle smokkene sine oppi, alle unntatt en, den hadde hun på natten og puttet oppi på morgenen.
Så "sendte vi den til babyene".
På kvelden gråt hun ca 30 sekunder, lyste opp og sa at nå har babyene smokker og så sovnet hun

Vår snakker lite rene ord. Hun forstår alt, men kan ikke enda uttrykke seg mye. Vi prøver å si at store jenter trenger ikke smokk i den og den situasjonen. Men hun er sta. Biter sammen, raser og gråter om vi tar den i feil stund og blir så lei seg. Jeg er nok svak der. Men vet ikke hvordan jeg skal få det til å bli en ok ting å gå uten smokk. Ikke en urettferdig og slem ting å gjøre siden lillesøster får det når hun sover. Og linnea ser den jo hele tiden.

Veldig fin måte dere gjorde det på. Skal huske den metoden og prøve. Men vet ikke når vi får det til. Hodet mitt sier det er enklere når ordene kommer og vi kan ha en større kommunikasjon begge veier

Det er sånnsett lettere med unger som ikke tok smokk. . Eldste hadde, men sluttet selv et år gammel, jentene ville ikke ha.

Men det sagt da, så ammer jeg fortsatt toåringen

Jeg liker å ha huset for meg selv sent om natten. Da kan jeg se det jeg vil på tv, med en kanne vann og strikketøyet. Jeg liker ikke å være alene med Lillejenta dagen etterpå :P
Lærer jeg? Aldri ^^

Back
Topp