Skravletråd Januar

Så bra
emoji1.png
den vil vi også se!

Det syns jeg dere burde :D Det er ganske utrolig at den er basert på ekte hendelser... Gled deg!

Vel, ferien er ikke kjip, den er bare... jo "kjip". som i 1-2 uker hos svigermor med semi-daglige utfukter ti lsvigerfar og en dag i hunderfossen.

Det kommer mer eller mindre av at vi har en hund som er gammel og ikke takler så godt å "plasseres" noe sted.

Kombinert med samvitighet, og samvittighetspress, på at vi bor nær mine og svigers jo nesten aldri ser barna... og jeg ønsker jo at barna skal ha et godt forhold til den siden av familien også.

For ungene er ferien helt fin, for mannen fungerer det, og for meg er det... ikke optimalt.

Skjønner jo det både med hunden og samvittigheten ovenfor andre del av familien[emoji4] og jeg skjønner godt at du ikke jubler av dette!
Hva med å ta med svigers på en tur?[emoji2] Sverige/Danmark?

Ja, jeg fryktet jo en retur av runden for to uker siden, det tok 14 timer før han sluttet å kaste opp og enda noen dager fr han var igang med å spise skikkelig.

Det er veldig lenge for en liten kropp[emoji20] særlig siden han i utgangspunktet ikke er så stor..

Her måtte vi rett og slett kutte dagsoving til max 30 min. Går det over det så har vi det gående i flere timer[emoji85]

Hvor gammel?
Ibo har sovetid til kl 14 maks [emoji85] og bhg legger ca 12 [emoji85] noen dager våkner hun før 14, men hun er fortsatt ikke trøtt [emoji28]
I helgene sover hun ikke alltid lenger [emoji85]

Tror det like gjerne er på tide å legge meg jeg. Mannen ligger nede med snuppa som våkna, men det er leggetid for mor. Som skal balansere unger som står opp, en bursdag, to svømmekurs og må anskaffe ei notebok i morgen. Ja, altså, far er også medansvarlig for dagen, men han er visstnok ikke like avhengig av søvn som meg for å fungere, og står sikekrt opp når jeg legger meg.

Ha en super lørdag Sara[emoji1]

Skjønner jo det både med hunden og samvittigheten ovenfor andre del av familien[emoji4] og jeg skjønner godt at du ikke jubler av dette!
Hva med å ta med svigers på en tur?[emoji2] Sverige/Danmark?
Svigermor og svigerfar er ikke gift. Svigerfar har ny samboer og to barn på alder med våre og reiser på ferie selv.

Men du minnet meg på at korpset skal til Danmark så mulig jeg får til noe der... Men hunden... Hunden er og blir gammel og sær

Det er det virkelig. Om hun sover 45 min eller 2 t utgjør det samme på kvelden. Hadde jo håpet hu kunne sove så lenge hun ville en stund til...
Merkelige greier det der altså.

Eldstemann begrenset vi i bhg fra han var to og hadde sluttet å sove på dagen 2,5 år gammel.

Vært våken siden halv 5 og vekket 2 ganger før det
Halv 5 er alt for tidlig[emoji20] da blir dagen lang[emoji85] har da sovet til litt over 7, men vært våken hundre ganger. Var på lunsj og innom et par butikker i går og bekkenet er helt j.....[emoji30]

Halv 5 er alt for tidlig[emoji20] da blir dagen lang[emoji85] har da sovet til litt over 7, men vært våken hundre ganger. Var på lunsj og innom et par butikker i går og bekkenet er helt j.....[emoji30]
Vært våken 4,5 t alt ;) kjipt med bekkenet

Det er veldig lenge for en liten kropp[emoji20] særlig siden han i utgangspunktet ikke er så stor..
Gått ned en halv kilo siden slutten av november.

Lillemor dro frem vekta i dag så jeg veide dem. Hun med klær og bleie da, men hun skal uansett vurderes på helsestasjonen om ei uke aå det stresser jeg ikke med.

Eldste var 23,7 og 129,5 cm for halvannen mnd siden. Nå er han 23,2. Der gir en kmi/bmi på 13,67 som er ca p3, for 9,5 år gamle gutter på de norske vekstkurvene. Undervekt grad 2, bare 3 prosent er enda tynnere enn ham. Han ligger normalt rundt undervekt grad 1 så tynn har han alltid vært, men en halv kilo ned i løpet av jula merkes altså.

Mellomste har ikke vært så syk og karret seg fra 16,9 til 17. Undervektig er hun også med sine 117,5 cm til disse kiloene, men greit nok. Vi jobber jo også med forstoppelse på henne da, fast på movicol til påske før vi skal prøve å trappe ned.

Gratulerer med seier[emoji28]
Håper du har hatt en fin natt[emoji2]

Har hatt en fin natt faktisk, våknet noen få ganger bare ! Og pappaen stod opp med Ibo så jeg fikk sove til halv 9 [emoji173]️
Enn du? [emoji5]

Back
Topp