Håpet om baby

Ivftroll

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2020
Hei. Etter en lang og kronglete vei er vi nå endelig gravide.
Jeg har alltid hatt en følelse på at veien til graviditet ikke kom til å bli lett. Folk spurte hvorfor og lo av meg, men jeg bare visste. Etter et år med normal prøving ble vi henvist til fertilitetsavdelingen i Porsgrunn.
Tiden i Porsgrunn er det ikke så mye å si om. Vi følte oss ikke sett eller hørt. Inn og ut fortest mulig, aldri et ord om hva som kunne være i veien. Etter fire frustrerende forsøk der hoppet vi rett over til Maigaard i Danmark. Etter å ha hørt på hva vi hadde vært gjennom anbefalte de kort protokoll og etter under en mnd var vi gravide med tvillinger. Dessverre oppdaget de MA 8+2. Endte med utskraping pga tvillinggraviditet.

Nå er vi på forsøk to i Danmark og er gravide med et embryo. Håper denne graviditeten går som den skal. [emoji1317]

I forrige graviditet hadde jeg nesten ingen symptomer og følte meg litt for frisk, det er ikke tilfellet nå[emoji23] Gleder meg over alle små symptomer[emoji173]️

428a684843d715f7f27ac3eed5ec9b28.jpg

Blastocysten min før den gikk i frysen[emoji76]
 
Var inne til ultralyd 7+2 og fikk se et lite hjerte som slo[emoji173]️

d3132e41ef63185353474ac224a5d05b.jpg
 
8+2 i dag. Var på denne dagen graviditeten stoppet opp sist. Håper det er liv i deg bønna mi[emoji173]️[emoji1317]
 
Nå er det under en uke til vi forhåpentligvis skal få se lille bønna igjen. Håper at det står bra til der inne.
Siste uka har jeg vært ekstremt emosjonell og har grått mye. Har og litt problemer med å tenke før jeg snakker.
Ingen andre symptomer, men jeg synes å kunne kjenne at nedre del av magen har endret seg litt når jeg tar på den.
Hadde og et uhell der jeg hogde meg i hånden i dag[emoji85] Måtte til legen og sy og fikk snakket litt om svangerskap mens han sydde. Det var beroligende å snakke med en fagmann om bekymringene jeg har hatt[emoji173]️
 
Så leit å høre om MA-en, og at dere har hatt en kronglete vei så langt. Håper svangerskapet går fint nå. :) Jeg har heller ikke så mange symptomer, og så langt ser alt bra ut (jeg er straks 12 uker på vei).

Alltid beroligende å få snakket med fagpersonell når en er bekymra. :)
 
I dag er det dagen før jeg skal hilse på lille spiren min igjen. Har masse angst som herjer med meg. Hører ordene til gynekologen runge i hodet fra sist gang: -beklager jeg finner ikke noe hjerteslag.
Håper at jeg kan gå fra kontoret hans i morgen med glede i hjertet, men jeg tør ikke tro på det enda. [emoji17]
 
f7747f04293c977e6d262f58e662f529.jpg


Endelig fikk vi hilst på spiren igjen. Har aldri vært med på et finere øyeblikk! Hen var aktiv fra første øyeblikk, sprelte og vrikka seg rundt inne i magen[emoji173]️ Klarte ikke å slutte å hulke gjennom hele prosessen[emoji23]
Endelig er skuldrene senket til normalnivå og jeg skal bare kose meg med svangerskapet videre. Etter fire år har jeg faktisk målet i sikte
 
I dag er det bare 11 dager til jeg får se lille spiren igjen[emoji173]️ Jeg har vært veldig bekymret de siste dagene og har ikke helt klart å slappe av. Fikk doppler i posten i dag og babyen sin hjertelyd var det første jeg hørte når jeg satte sonden til magen. [emoji173]️ Jeg kjente hvordan skuldrene senket seg og roen slapp tilbake i hjertet.
 
I dag har vi fortalt halve slekten om at vi venter en liten spire. Helt fantastisk å endelig kunne si det og reaksjonene var rørende[emoji173]️
I natt kjente jeg i at babyen knuffet for første gang. Et lite pop på innsiden av magen, aldri kjent noe lignende før. Lå lenge våken og håpet på et nytt, men det var helt stille.
I morgen er det første legetime og på tirsdag ultralyd nr tre[emoji173]️ Onsdag skal jeg fortelle mamma og pappa at de venter sitt første barnebarn[emoji173]️
 
I dag har vi fortalt halve slekten om at vi venter en liten spire. Helt fantastisk å endelig kunne si det og reaksjonene var rørende[emoji173]️
I natt kjente jeg i at babyen knuffet for første gang. Et lite pop på innsiden av magen, aldri kjent noe lignende før. Lå lenge våken og håpet på et nytt, men det var helt stille.
I morgen er det første legetime og på tirsdag ultralyd nr tre[emoji173]️ Onsdag skal jeg fortelle mamma og pappa at de venter sitt første barnebarn[emoji173]️

Hvordan gikk ultralyden? ❤️
 
Har virkelig tatt juleferie og har glemt å oppdatere[emoji23]

Ultralyd nr tre gikk strålende. Bølla hadde vokst masse og var veldig aktiv. Føler på meg at det er en liten bøllegutt jeg bærer i magen, men det gikk ikke an å se denne gangen.

Legetimen gikk også fint men det var jo bare å fylle ut helsekortet, og sjekke at jeg ikke hadde begynt å produsere antistoffer. Må sjekke det pga at jeg er RH neg og har hatt en MA med utskrapning. Heldigvis var alt bra.

I tillegg har det vært jul, jeg har kommet helt ut av gravidskapet og bekkenet tuller med meg hver dag[emoji23] Akkurat det siste kunne jeg vært foruten[emoji85]

Når jeg kom hjem etter jul ventet innkallelse til OUL[emoji173]️ Bare 19 dager igjen og jeg gleder meg sånn til å hilse på Grynet[emoji173]️
 
Har virkelig tatt juleferie og har glemt å oppdatere[emoji23]

Ultralyd nr tre gikk strålende. Bølla hadde vokst masse og var veldig aktiv. Føler på meg at det er en liten bøllegutt jeg bærer i magen, men det gikk ikke an å se denne gangen.

Legetimen gikk også fint men det var jo bare å fylle ut helsekortet, og sjekke at jeg ikke hadde begynt å produsere antistoffer. Må sjekke det pga at jeg er RH neg og har hatt en MA med utskrapning. Heldigvis var alt bra.

I tillegg har det vært jul, jeg har kommet helt ut av gravidskapet og bekkenet tuller med meg hver dag[emoji23] Akkurat det siste kunne jeg vært foruten[emoji85]

Når jeg kom hjem etter jul ventet innkallelse til OUL[emoji173]️ Bare 19 dager igjen og jeg gleder meg sånn til å hilse på Grynet[emoji173]️


Så godt å høre ❤️ Spennende tider!
 
Back
Topp