Skravletråd Desember

Ja, er nok skrekkhistoriene jeg har fått høre. Ja, blir koselig å feire med ungene og familien:happy: God jul til deg og dine :santa
Jeg hadde avtale om igangsetting julaften kl 21 for to år siden. (ja, man igangsetter normalt sett ikke julaften. Men vannet gikk lille julaften uten rier) først jul og så igangsetting hørtes bedre ut.

Dog, det ble ikke igangsetting på meg da, riene kom en time før. Og i morgen har vi toårsdag i huset. Født 00.02 julenatten

Hurra, det har snødd i natt :D
Jeg er trøtt som en strømpe, for lillemor har hadde problemer med å sove i natt. Og mannen har skrudd av varmen på soverommet, så å stå opp var en heller kald fornøyelse. Men det er jul :D

God jul dere :D
God jul. Så koselig med hvit jul. Her er det en grønn og veldig våt jul [emoji848]

Men det er jul ! [emoji7]

Jeg hadde avtale om igangsetting julaften kl 21 for to år siden. (ja, man igangsetter normalt sett ikke julaften. Men vannet gikk lille julaften uten rier) først jul og så igangsetting hørtes bedre ut.

Dog, det ble ikke igangsetting på meg da, riene kom en time før. Og i morgen har vi toårsdag i huset. Født 00.02 julenatten
Åh, greit å slippe igangsettingen da:happy: Og gratulerer med en snart toåring i hus :smug:

Åh, greit å slippe igangsettingen da:happy: Og gratulerer med en snart toåring i hus :smug:
Ja, siden det ville medført jula på sykehus var det greit å slippe.

Jeg hadde nemlig planlagt hjemmefødsel

Julegrøten er inntatt (jeg vant grisen :D ) og gavene er lagt under treet. Sinnsykt mange gaver, men materialisten i meg merket seg at jeg ikke får så mange av dem. Stakkars meg... :hilarious:
Nå skal kjeksene avkjøles og så pakkes inn, og så har jeg et par pakker å lage. Gavekort, så det er enkelt.
Nå gleder jeg meg som en unge :D:D:D
Stresset er borte (eventuelt tatt ferie til vi kommer hjem igjen) og nå gleder jeg meg til tv, kirka, pinnekjøtt og gaver :D
Før julen ringes inn er det viktigst for meg å gi gaver, men når julaften kommer så nyter jeg å få gaver altså, jeg innrømmer det :D

Så bra du klarer å senke skuldrene og ikke stresse. Nyt jula[emoji173]️[emoji173]️

Hehe, sant det[emoji28] god jul Ruli![emoji173]️

God jul fineste Ronja[emoji173]️ Håper dere får en fantastisk dag [emoji16] Her er den dritt og jeg henger ikke med og masse støy. Ingen varm julemat på meg da de ikke tar hensyn til lydnivå så jeg sitter med sovende baby i fanget og nynner sovesang på rommet for å overdøye støyen

Godt å lande i sofaen etter å ha overspist på julemat! Snart klar for dessert nå, som jeg kan sitte og se på at de andre spiser.. nedtur å få konstatert melkeallergi på frøkna så tett oppi jula, men pyttsann. Legger kanskje ikke på meg julekilo i år da:hilarious:

God jul fineste Ronja[emoji173]️ Håper dere får en fantastisk dag [emoji16] Her er den dritt og jeg henger ikke med og masse støy. Ingen varm julemat på meg da de ikke tar hensyn til lydnivå så jeg sitter med sovende baby i fanget og nynner sovesang på rommet for å overdøye støyen
Uff, så unødvendig at ikke de tar hensyn! Jeg regelrett snappa lillesnupp ut av armene på besøket tidligere. Fikk amma på et stille rom og lagt henne ut i vogna for å sove. De blir litt fornærma der og da, men har fått grei beskjed om at hvis ikke hun får lov å få litt ro innimellom så må vi dra hjem.

Så dumt da :(
Det er veldig vanskelig å kose seg når man er mange når man konstant må passe på støynivået, så jeg skjønner jo at det blir lyd. Samtidig er det tungt for den som har behov for stillhet. Alle bør ta hensyn til hverandre. Sliter babyen med å sove i bråk?

Uff, så unødvendig at ikke de tar hensyn! Jeg regelrett snappa lillesnupp ut av armene på besøket tidligere. Fikk amma på et stille rom og lagt henne ut i vogna for å sove. De blir litt fornærma der og da, men har fått grei beskjed om at hvis ikke hun får lov å få litt ro innimellom så må vi dra hjem.

Vi er hjemme hos oss selv, så slipper liksom ikke unna. Det er endel lytt i huset vi leier og selv om jeg tok henne til soverommet lengst unna måtte jeg synge sovesang hele luren for at hun ikke skulle våkne helt av alle lydene.

Så dumt da :(
Det er veldig vanskelig å kose seg når man er mange når man konstant må passe på støynivået, så jeg skjønner jo at det blir lyd. Samtidig er det tungt for den som har behov for stillhet. Alle bør ta hensyn til hverandre. Sliter babyen med å sove i bråk?

Hun kan sove til endel bråk. Hun er vant til to åringen hjemme. Men når hun er overtrøtt er den høye snakkingen og dunking i stua med hva enn det var, dører som går opp og slamres igjen, og fire som snakker i munnen på hverandre mer enn normal støy hun sovner til. Lyd er greit, men svigermor snakker KONSTANT og har et lydnivå så det høres ut som det er nitti personer i et rom [emoji849]

Vi er hjemme hos oss selv, så slipper liksom ikke unna. Det er endel lytt i huset vi leier og selv om jeg tok henne til soverommet lengst unna måtte jeg synge sovesang hele luren for at hun ikke skulle våkne helt av alle lydene.
Da er det slitsomt å være liten!

G

Gratulerer med straks toåring i hus!

Back
Topp