Hentesett

Jeg strikket ferdig hentesettet til mini før jeg ble gravid, har strikket et til jente og et til gutt da vi ikke vet hva det blir[emoji4] dette skal brukes hvis det dukker opp en liten gutt. Til jente har jeg strikket lillemorbukse og Helenejakke fra Klompelompe [emoji7]
62af13b8278858d2620dacdba84ede9b.jpg
Enkelt og veldig fint sett [emoji4]
 
  • Liker
Reactions: Mgr
Vi får se hva vi finner i klærne fra storesøster. For å være ærlig husker jeg ikke hva vi brukte da, så det blir spennende å se om det er rosa eller nøytrale farger[emoji23]
 
Har kjøpt garn til Hjem hentesett fra Kjærlighet på pinner, men mønsteret var så utrolig klønete at jeg tror jeg bare strikker en enkel glattstrikket jakke og bukse i stedet.
Jeg har strikket det mange ganger og synes det blir kjempefint, og at oppskriften er helt grei å følge. Hva var det du ikke skjønte, kanskje jeg kan hjelpe?
 
Jeg har strikket det mange ganger og synes det blir kjempefint, og at oppskriften er helt grei å følge. Hva var det du ikke skjønte, kanskje jeg kan hjelpe?
Det var den tellinga fra midt på ermet med mønsteret, irriterer meg at hun ikke bare kan skrive nøyaktig hva en skal gjøre. Hadde nok fått det til om jeg prøvde om igjen, jeg har strikka masse lace før, men orka ikke styre nå. Hennes mønstre er jo vanligvis veldig velskrevne også.
 
Det var den tellinga fra midt på ermet med mønsteret, irriterer meg at hun ikke bare kan skrive nøyaktig hva en skal gjøre. Hadde nok fått det til om jeg prøvde om igjen, jeg har strikka masse lace før, men orka ikke styre nå. Hennes mønstre er jo vanligvis veldig velskrevne også.

Joda, men er komfort gjort å telle. Det er for så vidt helt vanlig i mønstre hvor mønster skal være sentrert.
 
Joda, men er komfort gjort å telle. Det er for så vidt helt vanlig i mønstre hvor mønster skal være sentrert.
Ja, jeg er klar over det. Syns bare det er bedre når de gidder å skrive *strikk x masker, start mønster* så jeg slipper å tenke ;)
 
Min tante strikket et hvitt sett med rosa detaljer til eldste, men siden hun er født i juli hadde hun på seg en tynn brun drakt med bamse på magen og vi brukte bare jakken åpen og luen til. Yngste er født i mai og hun bæsjet gjennom buksen før vi rakk å komme oss ut så igjen brukte vi «bamsedrakten» med lue og jakke til. Neste er en gutt og han må nok bare ha det samme på[emoji4] gjør meg ingenting om det er en hvit lue med rosa silkebånd, han blir så søt så! For min del er det bare bilturen hjem og så har vi flere fine strikkejakker som vi bruker ved anledning senere. Når de er så små går det praktiske foran alt[emoji6]
 
Men er det så godt med knapper i ryggen til babyen, når de ligger så mye på rygg? [emoji85][emoji85][emoji85] et nydelig hentesett altså, men akkurat knappene bak blir litt upraktisk for min del. De ville ikke jeg lagt på [emoji15]
Vet flere som har strikket denne til små babyer. Og som har brukt den mye. Mener de så knappene var små.
Store knapper vil jeg tro er ubehagelige å ligge på ja..
 
Men er det så godt med knapper i ryggen til babyen, når de ligger så mye på rygg? [emoji85][emoji85][emoji85] et nydelig hentesett altså, men akkurat knappene bak blir litt upraktisk for min del. De ville ikke jeg lagt på [emoji15]

Småknapper blir bra ja, ellers har jeg sett det med sløyfer. Fint det også!

Men uansett ligger jo ikke babyer mye i strikka ulljakke er min erfaring..hentesett og når de er i bilen i bilstolen :D
 
Småknapper blir bra ja, ellers har jeg sett det med sløyfer. Fint det også!

Men uansett ligger jo ikke babyer mye i strikka ulljakke er min erfaring..hentesett og når de er i bilen i bilstolen :D
Alt er jo smak og behag [emoji6]
 
Tror ikke jeg kommer til å ha noe spesielt hentesett denne gang! Får se :) Jenten vår fikk aldri brukt sitt for det var for varmt! Mulig jeg kjøper en tynn lillelamdress! :)
 
Så fine hentesett! Og jeg tenker iallefall at hentesett er veldig smak og behag med tanke på hjemmestrikk eller butikk-kjøpt. Det er helt opp til dere som foreldre, og hvilke muligheter dere har:)
 
Back
Topp