Bugaboo buffalo

Brennlotto

Gift med forumet
Mailykke 2018
Vårspirene 2021
Hellå!

Ser noen av dere har kommentert på vogntråden at dere har eller har hatt Bugaboo buffalo :) Vi vurderer å kjøpe denne vogna, og skulle gjerne høre fordeler og ulemper med den. Hvordan er den på snøføre og terreng? Asfalt? Hvor romstor er den og hvordan er baggen? Lurer også på hvordan sittedelen er ift soving, synes det ser ut som barnet blir "sittende" uansett.

Vi skal såklart dra å prøvetrille osv før vi bestemmer oss, men har fått et godt tilbud av en bekjent :)

På forhånd, takk for svar :)
 
Jeg elsker min vogn. Bag delen er god i str og kan legges veldig flat sammen. Kanskje ikke så bred, men god lengde. Den er enkel å slå sammen og tar liten plass i bilen (Altså alt på vognen). Liker at trekk og kalesjen kan byttes farger på.
Sportsdelen. Kan reguleres i 3 hakk (ikke bare 2) barnet ligger rett i ryggen i sportsdelen, mens beina blir liggende litt opp. Min gutt lå godt i den. Kanskje ikke passe til en 4 åring (syntes jeg da) til å sove i. Min mann er 192 og liker at styret kan reguleres såpas langt opp at dan kan gå med vognen uten å sparke i den.
Det beste med vognen er hjulene - kan låses eller være løse. Passe store hjul. Jeg fikk barn i desember og fungerte supert. Tar også mye buss og vognen tar ikke stor plass.
Noen syntes den er litt stiv å trille, men ikke vi.
Det største plusset er at du kan ha sportsdelen vilken vei du vil.
Jeg er ikke i tvil om at jeg skal bruke vognen i mai også.
 
Jeg også elaker den vogna! Alt det som nevnes over er supert, men det aller beste er kalesjen - ingen andre vogner kan måle seg med den. Veldig greit å dra den helt ned for å skjerme for sol. Har hatt den i snart tre år og har ikke hatt behov for noen annen vogn eller trille fordi den dekker alle behov.
 
Signerer på alt tbergm skriver! [emoji846]
Virkelig ELSKER den vognen!
Det store plusset for vår del har vært størrelsen (liten og nett, går lett på buss og trikk samt over alt i byen) samt at den er superenkel å slå sammen. Tar veldig liten plass i bilen. [emoji846]
At bagen er smal gjør jo ingen ting, mer enn bred nok til baby. Sittedelen har jeg ingenting å utsette på. Og så er det god plass i kurven under vognen med bagdelen på, kjempegod plass med sittedelen. Ikke vanskelig å dra med seg et helt lass! [emoji6]
 
Vi er også veldig fornøyde med vår, den er nett og fin å ha med seg på kollektivtransport og i butikker, synes at mange vogner er veldig store og brede. Jenta vår sover godt i sittedelen, synes at den går langt nok ned i liggestilling. Bagdelen er det helt fin størrelse på. Vi fikk barn i desember og har brukt den mye på vinterføre, funker fint siden man kan låse framhjulene. Bra på asfalt også, lett og smidig å manøvrere.

Jeg skulle i imidlertid ønske at bagdelen var litt høyere opp, for det er litt vanskelig å komme til kurven under. Men det blir bedre da man bytter til sittdelen, kurven under er god og romslig.

Veldig pluss med et ekstra "hakk" på kalesjen så man kan dra den godt ned.
 
Last edited:
Vi var innom barnas hus på tirsdag, skulle egentlig bare kikke men endte opp med å bli vist både forskjellige vogner og bilstoler [emoji23] vi falt helt for bugaboo buffalo. Vi har hatt emmaljunga (vært veldig fornøyde), men de er store og tunge og det går ikke nå når vi annenhver helg vil være fire barn [emoji28]
Men bugaboo buffaloen hadde store og gode hjul, bagdelen og sittedelen var blitt større enn før så det var god plass, den blir liten når den slås sammen og som de andre skriver så kan kalesjen dras helt ned noe som vil være supert spesielt på sommeren! Det var også den de anbefalte for de som er vant til emmaljunga med tanke på trillekomfort [emoji4] noe forskjell vil det være selvfølgelig, men den virker veldig god [emoji4]
Også et pluss at det er utrolig enkelt å ta av bagdelen og sittedelen [emoji4]
 
Jeg også elaker den vogna! Alt det som nevnes over er supert, men det aller beste er kalesjen - ingen andre vogner kan måle seg med den. Veldig greit å dra den helt ned for å skjerme for sol. Har hatt den i snart tre år og har ikke hatt behov for noen annen vogn eller trille fordi den dekker alle behov.

Glemte helt det med kalesjen mot sola - det blir ekstra behagelig i sommer med baby på kun 1-2 mnd. Fikk i desember sist
 
Denne har vi vurdert å kjøpe også, og etter å ha lest her inne så er det ikke noe tvil lenger [emoji1362] Men er det virkelig ikke noe dere er litt misfornøyde med eller skulle ønske at var litt annerledes? [emoji15]
 
Denne har vi vurdert å kjøpe også, og etter å ha lest her inne så er det ikke noe tvil lenger [emoji1362] Men er det virkelig ikke noe dere er litt misfornøyde med eller skulle ønske at var litt annerledes? [emoji15]

Jeg kan ikke komme på noe jeg misliker altså. Det eneste er at den virker litt «hard» å kjøre fordi det ikke er særlig demping på hjulene, men lille har aldri brydd seg om det.
Gleder meg til å bruke den til neste også! [emoji846]
 
Denne har vi vurdert å kjøpe også, og etter å ha lest her inne så er det ikke noe tvil lenger [emoji1362] Men er det virkelig ikke noe dere er litt misfornøyde med eller skulle ønske at var litt annerledes? [emoji15]
Vi kjøpte brukt Buffalo for to dager siden! Eneste selgeren sa de savnet var håndbremse. Men de skal kjøpe samme bugaboo søskenvogn nå så de har vært veldig fornøyde! Og det er vi også :D skal bare vurdere en ny kalesje, da den er litt solbleket.
 
Jeg kan ikke komme på noe jeg misliker altså. Det eneste er at den virker litt «hard» å kjøre fordi det ikke er særlig demping på hjulene, men lille har aldri brydd seg om det.
Gleder meg til å bruke den til neste også! [emoji846]

Så godt å høre! Tok med mannen i butikken for å vise han den igår og han falt helt for den han også [emoji4]
 
Vi kjøpte brukt Buffalo for to dager siden! Eneste selgeren sa de savnet var håndbremse. Men de skal kjøpe samme bugaboo søskenvogn nå så de har vært veldig fornøyde! Og det er vi også :D skal bare vurdere en ny kalesje, da den er litt solbleket.

Ja, håndbremsen hadde jeg også syntes hadde vært kjekt! Men det er liksom ikke så viktig så det blir den vognen på oss også :)
 
Back
Topp